Vadovų kompetencijų ugdymo sistemos formavimo kryptys


Vadovų kompetencijų ugdymo sistemos formavimo kryptys. Vadovų kompetencijų ugdymo sistemos formavimo kryptys. Įvadas. Tyrimo objektas – vadovų kompetencijos ugdymas. Tyrimo tikslas – pateikti vadovų kompetencijos ugdymo sistemos, orientuotos į šiuolaikinę problematiką, formavimo kryptis. Tyrimo metodika. Išvados.


P. Dalin (2001) į kaitą žiūri kaip į adaptaciją ir mokymą. Mokymą kaip kaitos organizavimą ryškiausiai galima pamatuoti P. Senge (1990) pateiktomis penkiomis besimokančios organizacijos disciplinomis: bendros vizijos kūrimas, kaip vadybinės problemos; sisteminis mąstymas, kaip mokslinių tyrimų ir konsultavimo problemos; bendri mąstymo modeliai, kaip formavimo problemos; mokymasis komandoje, kaip metodologinės problemos; asmeninis meistriškumas, kaip atsakomybės problema. Pateikti kaitos procesą apibūdinantys požymiai priskirtini institucinei kaitai.

Tiek mokslinėje literatūroje tiek praktikoje kompetencijos ugdymas traktuojamas kaip visos žmogiškųjų išteklių strategijos dalis. Shein (1978) pateikė žmogiškųjų išteklių valdymo bei ugdymo sistemos modelį, kuris demonstruoja, kaip individų bei organizacijos veiksmai gali būti suderinti, identifikuojant reikalingas, esamas ir trūkstamas individualias kompetencijas. Tai galima būtų pritaikyti ir kompetencijos ugdymo įdiegimui, kuriant karjeros planavimą bei darbuotojų mokymą, kaip integruotą sistemą.

Tyrimu identifikuota, kad įstaigose mokymas, kvalifikacijos kėlimas planuojamas nepakankamai, o dalyvavimas mokymo programose vyksta ne pagal policijos sistemos personalo kvalifikacijos tobulinimo taisykles, kuriose nurodyta, kad kvalifikacijos tobulinimas Lietuvoje ir užsienyje vertinamas akademinėmis valandomis ir policijos pareigūnas per vienerius tarnybos metus kvalifikaciją privalo tobulinti ne mažiau kaip 8 akademines valandas tarnybos metu. Svarbiausios kompetencijos dalys policijos įstaigos vadovui, kaip parodė tyrimų rezultatai, yra profesinė (45 proc.) ir asmeninė (27 proc.), kitos – socialinė ir metodinė – dalys užima mažesnę svarbos dalį.

  • Microsoft Word 431 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 6 puslapiai (1234 žodžiai)
  • Universitetas
  • Andrius
  • Vadovų kompetencijų ugdymo sistemos formavimo kryptys
    10 - 1 balsai (-ų)
Vadovų kompetencijų ugdymo sistemos formavimo kryptys . (2017 m. Gegužės 08 d.). https://www.mokslobaze.lt/vadovu-kompetenciju-ugdymo-sistemos-formavimo-kryptys.html Peržiūrėta 2019 m. Rugpjūčio 23 d. 03:07
×
Užduokite klausimą bet kuria mokslo tema