Vadybos egzamino konspektas VGTU


Vadybos egzamino konspektas VGTU.


Ekonomiškas – tikslas turi būti naudingas, tvarus, „žalias“, etiškas, stimuliuojantis, įdomus, patrauklus ir malonus;

2. Išskirtinumą lemiantys parametrai – kaip organizacija tikisi nugal÷ti pasirinktose veiklos

3. Ekonomin÷ logika – kaip ir kokią naudą organizacijagaus įgyvendinusi strategiją

5. Priemon÷s – kaip organizacija pateks ir veiks tikslin÷se arenose? Apibūdinkite

6. Paaiškinkite pateikdami pavyzdžių, kaip įvykdyti SSGG metodo 1 etapo – nustatyti

1. Nustatyti organizacijos strateginę padėtį pagal jos vidines stiprybes ir išorinės aplinkos būklę.

. 1. Vartotojai. 2. Rinkos. 3. Produktai. 4. Procesai. 5. Organizacijos. 6. Pagrindiniai subjektų savininkai, dalininkai.

Praktikoje, dažnai šio tipo plėtra pasireiškia bendros technologinės bazės ar platformos sukūrimu, kurios vertė didėja, didėjant organizacijų skaičiui, naudojančių bendrąją technologinę bazę ar platformą. Vienas iš ekosistemos narių gali atlikti pagrindinio, jungiančio ekosistemą į vieną visumą, siekiančio užtikrinti sklandų ekosistemos funkcionavimą, taip pat ir technlogoninės bazės naudojimąsi. Šis narys nebūtinai turi išsiskirti organizacijos dydžiu ar veiklos mastu ekosistemos kotekste. Efektyvi vienos linijos strategija užtikrina organizacijos išlikimą ir plėtrą per tobulinimą ekosistemos kaip visumos

Siekia integruotis į ekosistemą horizontaliai ir vertikaliai su tikslu tiesiogiai perimti savo nuosavybėn, ar (ar) nvaldyti kuo didesnę ekosistemos dalį. Fiziniai dominantai, veikia kaip agresoriai, perimantys laikui begant visą ekosistemą arba (ir) dominuojantys joje, kitiems ekosistemos nariams nepalikdami jokios veikimo laisvės. Tokio pobūdžio ekosistemos evoliucija mažina ekosistemos įvairumą, jos konkurencingumą, kaip vartotojo pasirinkimo galimybių taip ekosistemos novatoriškumo potencialo mažėjimo požiūriais.

Priešingai fiziniam dominantui, vertės dominanto tiesioginės ekosistemos kontrolės galios yra ribotos. Pagrindinis vertės dominanto bruožas yra siekimas perimti ir kiek įmanoma daugiau išnaudoti ekosistemos vertę, jos konkurencingumą lemiančias stiprybes. Atitinkamai vertės dominantas pats jokios naujos vertės sąmoningai nesukuria (arba nesugeba sukurti) ir (ar) siekia atitinkamai nimimizuoti savo indėlį kuriant, formuojant ekosistemos potencialą. Galiausiai verslo ekosistema, praradusi konkurencingumą lemiančias striprybes, žlunga. Vertės dominantas žlunga taip pat, jei jis nesugeba kurti, formuoti naują vertę ar naujus vertės derinius.

Esant galimybėms ekosistemą sudarančioms organizacijoms klestėti, organizacijos turimų stiprybių specifikos požiūriu plėtoja verslą nišiniu pagrindu. Laikui bėgant, tokios organizacijos sudaro daugumą ekosistemoje ir iš esmės tampa pagrindiniais, kuriančiais vertę, plėtojančiais inovacijas. Nišiniai lošėjai siekia plėtoti jų išskirtinumą ekosistemoje lemiančius pajėgumus. Esant papildomų išteklių nišiniai lošėjai siekia pasinaudoti vienas kito paslaugomis, taip sustiprindami, plėtodami vienas kito konkurencingumą. Nišinių lošėjų versl sėkmė priklausys nuo gebėjimų kurti vertę ar naujus vertės derinius, siekant išlaikyti savo išskirtinumą. Šiuo požiūriu turimas interesų konfliktas tarp nišinių lošėjų – poreikio papildyti vienas kitą ir būtinybės pranokti vienas kitą.

. Organizacijos vertės tinklas – organizacijos naudai tikslingai suformuota verslo ekosistema, kurioje santykiai tarp tinklo dalyvių formuojami ir plėtojami, organizacijos naudai tikslingai išnaudojant kooperacijos ir konkurencijos priemones strateginių pozicijų stiprinimui ir plėtrai.

Verslo ekosistemos esmė yra tai, kad organizacijų tinklai (grupės) turėtų būti nagrinėjami kaip visumos, o ne tiriant kiekvieną tinklą sudarančią organizaciją.

Verslo ekosistemos koncepcija gali būti naudinga, ne tik vertinant organizacijos aplinką, bet ir nustatant galimas organizacijos tvarių strateginių pozicijų alternatyvas.

. Vertės tinko modelis suteikia galimybę identifikuoti, paaiškinti ir formuoti (įtakoti bei keisti) santykius tarp vertės tinklo dalyvių ir pačius dalyvius, organizacijos naudai išnaudojant kooperacijos (ir konkurencijos) priemones strateginių pozicijų stiprinimui ir plėtrai. Modelis yra vertingas strateginiam planavimui, ir iš esmės, organizacijos strateginiam valdymui.

  • Microsoft Word 1376 KB
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 36 puslapiai (11349 žodžiai)
  • Universitetas
  • Greta
  • Vadybos egzamino konspektas VGTU
    10 - 2 balsai (-ų)
Vadybos egzamino konspektas VGTU. (2016 m. Lapkričio 29 d.). https://www.mokslobaze.lt/vadybos-egzamino-konspektas-vgtu.html Peržiūrėta 2019 m. Rugsėjo 19 d. 07:31
×
Užduokite klausimą bet kuria mokslo tema