Vadybos egzamino pasiruošimas - Organizavimo pagrindai


Vadybos egzamino pasiruosimas. Organizavimo pagrindai organizavimas. Organizacinė valdymo struktūra. Klasikinės valdymo struktūros. Linijinė štabinė struktūra. Naujos valdymo struktūros. Esminiai organizacinės struktūros elementai. Atsakomybė , valdžia ir delegavimas valdžia. Skiriami 3 tipų valdymo metodai. Organizaciniai valdymo metodai. Socialiniai psichologiniai valdymo metodai. Ekonominiai valdymo metodai. Įmonės vadovybė niekada nedeleguoja uždavinių , susijusių. Žmonių išteklių valdymas   socialine adaptacija , socializacija. ŽmIV procesas susideda iš septynių pagrindinių veiklų. Žmonių išteklių planavimas. Žmonių išteklių planavimo tikslai. Žmonių išteklių planavimą veikiantys aplinkos veiksniai. Bendras personalo poreikis. Papildomas personalo poreikis. Verbavimo ir atrankos procesų etapai. Darbuotojų adaptavimo tikslai. Žmogiškųjų išteklių valdymo proceso rezultatų vertinimas. Organizacijos pokyčiai stresas , konfliktai , virtualumas. Jėgos lauko diagrama. Jėgos , skatinančios pokytį. Jėgos , palaikančios stabilumą. Levino trijų žingsnių pokyčio procesas. “ Atšildymas ”. “ įšaldymas ”. Pokyčių sukeliama baimė. Pasipriešinimo pokyčiams mažinimas. Kaip įveikti stresą. Konfliktų sprendimo strategijos. Įtakos darymas ir komunikavimas įtakos darymas vadovavimas. Įtakos darymo procesas. Socialiniai psichologiniai metodai. Geras vadovavimo stilius. Hersey ir. Blanchard elgesio teorija. Emociškai intelektualaus vadovo įgūdžiai. Įtaka ir emociniu intelektu grįstos valdymo koncepcijos. Tarpasmeninės komunikacijos procesas. Formali komunikacija organizacijoje. Lyderius skiriantys bruožai. Pagrindiniai lyderystės aspektai. Lyderio galios šaltiniai. Motyvavimas maslow motyvacijos teorija. Jei tai “ atlygio sistema. Motyvacija kas duoda žmogui stimulą. Motyvacijos turinio teorijos modelis.


Organizavimo procesas:1. Planų ir tikslų atspindėjimas2. Nustatyti pagrindinius uždavinius3. Padalinti uždavinius į užduotis4. Priskirti užduočių atlikimu išteklius5. Įvertinti organizuotos strategijos rezultatus

Valdymo ryšiai – komunikacijos kanalų visuma • Vertikalūs - pavaldumo • Horizontalūs - koordinacijos

Esminiai organizacinės struktūros elementai:Darbo specializavimas Komandų grandinė Struktūravimas Į padalinius Kontrolės paskirstymasFormalizavimasCentralizavimas ir decentralizavimas

Valdžia – tai galimybė daryti įtaką pavaldinių poelgiams. Įtakos darymas yra vykdomas naudojant valdymo metodus.

Skiriami 3 tipų valdymo metodai: • - organizaciniai (administraciniai juridiniai); • - socialiniai psichologiniai; • - ekonominiai.

Funkcinė pareigybė – valdymo funkcijos apribota valdžia valdomo objekto atžvilgiu.

Mechaninė:Aiški hierarchija Nustatytos pareigos Didelis formalizavimas Formali komunikacija CentralizavimasOrganinė: Bendradarbiavimas Pritaikomi gebėjimai Mažas formalizavimas Neformali komunikacija Decentralizavimas

 Socialine adaptacija, Socializacija -procesas, kai darbuotojas susipažįsta ir prisitaiko prie naujo kolektyvo ir viršininko

ŽmIV procesas susideda iš septynių pagrindinių veiklų:ŽmI planavimasVerbavimasAtrankaAdaptacijaMokymas ir ugdymasVeiklos vertinimasPareigų paaukštinimai, perkėlimai, pareigų pažeminimai ir atleidimaiŽmonių išteklių planavimas:Esamų darbuotojų vertinimas Būsimų darbuotojų poreikio vertinimas Plano poreikių tenkinimui parengimas

Žmonių išteklių planavimą veikiantys aplinkos veiksniai:ĮSTATYMINĖ APLINKA Darbo laiko reglamentavimas Darbo apmokėjimo reglamentavimas Viršvalandinio darbo reglamentavimas Darbo kenksmingose sąlygose reglamentavimasREGIONAS Pasaulinė ,Šalies ,Regiono,ŠakosDARBO RINKA Amžiaus struktūra Kvalifikacinė struktūra Darbo vietų ir darbo ieškančių santykis Socialinės garantijosTECHNOLOGINĖ APLINKA Informacijos perdavimo sistemų vystymasis Įrengimų našumas

Verbavimo galimybės: • Vidinė paieška • Konkurentai • Darbo skelbimai • Įdarbinimo agentūros • Mokymo institucijos

Verbavimo ir atrankos procesų etapai:1 etapas. Laisva darbo vieta: sukurta nauja arba atsiradusi darbuotoją atleidžiant 2 etapas. Darbo analizė: darbo ar pareigų aprašymas 3 etapas. Kandidatų grupės sudarymas:svarbu pasirinkti tinkamą metodą 4 etapas. Galutinio sąrašo sudarymas: kandidatai rūšiuojami lyginant jų prašymus su pareigybių specifikacijose nurodytais reikalavimais 5 etapas. Atranka: testavimas ir / ar pokalbis 6 etapas. Pasiūlymas ir pritarimas: atrinktam kandidatui siūloma sudaryti darbo sutartį 7 etapas. Priėmimas: Į organizaciją ateina naujas darbuotojas

Darbuotojų adaptavimo tikslai: Nepasitikėjimo šalinimasNaujų darbuotojų parengimas darbui Paskatinti integravimosi procesąAdaptacija/Orientavimas: • Formalus – Supažindina darbuotoją su įmone, darbu ir ko iš jo tikimasi. • Neformalus – Socializacija • Kultūra • Politika • Darbo tvarka (“žaidimo taisyklės”)

Mokymo procesas:1. Poreikių įvertinimas 2.Mokymo programos parengimas3. Mokymo programos administravimas4. Programos tikrinimas ir vertinimas

Vertinimas:• Sistemingas su darbu susijusių darbuotojo privalumų ir trūkumų aprašymas • Formalus / neformalus • Vertinimo priežastys:*Atlygio keitimo sprendimui *Paaukštinimui *Pasiekimų gerinimui *Mokymo poreikių identifikavimui

Žmogiškųjų išteklių valdymo proceso rezultatų vertinimas:• kompetencija (competence) • įsipareigojimas (commitment) • atitikimas (congruence) • kaštų efektyvumas (cost effectiveness)4.4. ORGANIZACIJOS POKYČIAI: STRESAS, KONFLIKTAI, VIRTUALUMAS

Jėgos lauko diagrama:Jėgos, skatinančios pokytį:Tiesioginio vadovo spaudimasKitų grupių konkurencijaGeresnės žaliavosNauja technologija

Pokyčių tipai:*Struktūrinis pokytis > Organizacijos perprojektavimas *Technostruktūrinis pokytis > Struktūros ir darbo operacijš perprojektavimas > Patobulinta organizacinė veikla *Technologinis pokytis > Darbo operacijų perprojektavimas *Žmonių keitimas > Įgūdžių, pažiūrų, lūkesčių pokyčiai

Pasipriešinimo pokyčiams mažinimas:• Venkite staigmenų • Skatinkite supratimą kodėl pokyčiai reikalingi • Nustatykite tikslius pokyčių etapus

• Sukurti palankią organizacinę aplinką, • Įgyvendinti streso valdymo kursus; • Padaryti darbą įdomiu; • Sukurti ir naudoti karjeros konsultavimo paslaugas

Konfliktų sprendimo strategijos:• Kompromisas – Dalyvaujančios šalys derasi ir pasiekia tai ko norėjo • Vengimas – Konfliktų ignoravimas • Jėga/prievarta – Vadovai paskelbia, kad konfliktas baigėsi • Sprendimas – Skirtumai yra pašalinami

  • Microsoft Word 46 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 17 puslapių (4139 žodžiai)
  • Universitetas
  • Rugilė
  • Vadybos egzamino pasiruošimas - Organizavimo pagrindai
    10 - 2 balsai (-ų)
Vadybos egzamino pasiruošimas - Organizavimo pagrindai . (2017 m. Gruodžio 03 d.). https://www.mokslobaze.lt/vadybos-egzamino-pasiruosimas-organizavimo-pagrindai.html Peržiūrėta 2018 m. Lapkričio 18 d. 14:02
×