Vadybos pagrindų dėsniai


Pagal. tayloro veikalą „ moksliniai valdymo principai “. Pagal. emersono veikalą „ 12 našumo principai “. Darbuotojo karjeros kelias.


Kompetentingesnių žmonių paieškos, pradedant didelių kompanijų prezidentais ir baigiant namų ūkio darbininkais, dar niekada nebuvo tokios intensyvios kaip dabar. Ir dabar labiau nei, bet kada kompetentingų darbuotojų poreikis yra didesnis nei materialinių išteklių. Tačiau tai, ko ieškome, yra kompetentingas, gerai parengtas ir apmokytas darbuotojas. Tik visiškai suvokę savo pareigą kaip galimybę kooperuotis rengiant gerą specialistą vietoje ieškojimo jau kitų parengto žmogaus, atsidursime nacionalinio efektyvumo kelyje.

1. Aiškus tikslas, idealas. Šis principas turi didžiausią reikšmę. Visų pirma būtina turėti aiškų tikslą pradedant bet kokį darbą. Organizuoti veiklą galime teisingai suformulavus ir pasirinkus tikslus.

2. Sveika nuovoka. Priimami sprendimai organizacijoje turi būti optimalūs, įvertinti ir pagrįsti.

3. Kompententinga konsultacija. Konsultantai turi būti kompetentingi. Darbo organizavimas yra sklandus, kai darbuotojai skubiai reaguoja į užduotis, kurias reikia atlikti.

4. Drausmė. Kiekvienoje organizacijoje svarbiausia – drausmės taisyklės. Tai rašytos instrukcijos, su kuriomis darbuotojas supažindinamas, koks jo vaidmuo ir pareigos. Drausmė padeda išlaikyti gerus rezultatus.

5. Teisingi santykiai su darbuotojais. Tarp vadovų ir darbuotojų darbo santykiai turėtų būti draugiški, teisingi, vertinami. Atlyginimai turėtų atitikti darbuotojo darbą. Turėtų būti skatinimo programa t.y. kiekvienas darbuotojo pasiekimas turėtų būti įvertinamas.

6. Greita, patikima, išsami ir tiksli apskaita. Visos atliekamos operacijos organizacijoje yra fiksuojamos apskaitoje. Duomenys saugomi kompiuterinėje apskaitos sistemoje, taip pat turėtų būti saugomi dokumentų pavidalu. Duomenys turi būti tikslūs.

7. Dispečerizacija. Darbus reikia kontroliuoti ir koordinuoti, kad išvengtume neigiamų pasėkmių.

9. Sąlygų normalizavimas. Darbo sąlygos darbuotojams turėtų būti suteikiamos kuo patogesnės, geresnės, kad darbo rezultatai būtų geresni.

12. Skatinimo sistema. Tai pats svarbiausias mano manymu darbuotojui principas. Vertinamas darbuotojų lojalumas ir indėlis į bendrus įmonės rezultatus. Už nuopelnus turėtų būti skiriama premija ar kėlimas „karjeros laiptais“

Anot B.Martinkaus ir kt. (2010, p.220-221), karjera – tai darbuotojo pareigybių raida organizacijoje. Nors karjera dažniausiai asocijuojasi su vertikaliu darbuotojų augimu, tačiau ji apima ir horizontalų judėjimą. Kylant reikalavimams darbuotojui lygiui, karjeros klausimai darosi vis svarbesni. Planuojant karjerą asmeniniai aspektai būtinai derinami su organizacijos poreikiais. Rezervo formavimas ir karjeros planavimas turi užtikrinti, kad įmonė būtų aprūpinta reikiamu skaičiumi reikiamos kokybės personalu.

  • Microsoft Word 22 KB
  • 2018 m.
  • Lietuvių
  • 13 puslapių (1820 žodžiai)
  • Kolegija
  • Jolanta
  • Vadybos pagrindų dėsniai
    10 - 2 balsai (-ų)
Vadybos pagrindų dėsniai. (2018 m. Vasario 12 d.). https://www.mokslobaze.lt/vadybos-pagrindu-desniai.html Peržiūrėta 2018 m. Spalio 17 d. 22:24
×