Vaikai kaip socialinė ir teisinė grupė visuomenėje


Vaikai kaip socialinė ir teisinė grupė visuomenėje. Sąvokų žodynėlis Šeima. Vaiko teisių samprata. Vaiko teisių sampratos svarba. Socializacijos sąvoka ir reikšmė. Pirminę ir antrinę socializaciją. Socializacijos svarba vaikystėje. Socializacija vaikystėje ". IŠVADOS Atlikto darbo rezutatai leidžia daryti tokias išvadas.


TURINYSĮvadas 31. Vaiko teisių samprata 51.1. Vaiko samprata 51.2. Vaiko teisių sampratos svarba 8 2. Socializacija vaikystėje 102.1. Socializacijos sąvoka ir reikšmė 10 2.2. Socializacija vaikystėje 123. Išvados 16Literatūra 17

,, Žmonija privalo duoti viską, ką ji turi geriausio" - šį JT vaiko teisių deklaracijos nuostata tapo kertiniu akmeniu, ant kurio XX a. imta satyti vaiko teisių apsaugos sistemą. Dažnai XX a. dar vadinamas ir vaiko teisių amžiumi. Žmonių bendrija, giliai suvokusi, kad tai,ką vaikas gauna iš jį supančio pasaulio, jam grąžins ir gyvenime vadovausis vaikystėje nustatytais principais, tad nuo vaikų ignoravimo ir išnaudojimo perėjo prie pagarbos vaiko asmenybei, ypatingos jo teisių apsaugos. Todėl per paskutiniuosius du dvidešimto amžiaus dešimtmečius peržiūrėta vaikų pozicija visuomenėje, sociologijoje vaikystė buvo indentifikuota kaip socialinis fenomenas. Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencija vaikų teisėms suteikė politinį pagrindą, vaikų politika išryškėjo kaip atskira socialinės politikos sritis, atsiskirdama nuo šeimos ir jaunimo politikos. Lietuvoje šis esminis pokytis, lėmęs vaiko teisinio statuso kaitą ir mūsų visuomenės požiūrio į vaiką kaitos pradžia – 1992 m. sausio 8 d., kai Lietuva prisijungė prie 1989 m. Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencijos. Joje, taip pat, numatytos prielaidos lygiaverčiam vaiko bendravimui su suaugusiuoju – teisė išsakyti savo nuomonę, dalyvavimo teisė. Vaikas įgijo ne tik teisių turėtojo statusą, bet ir galimybes dalyvauti įgyvendinant ir ginant savo teises bei interesus.

Konstituciniu požiūriu vaiko padėtis nesiskiria nuo suaugusiųjų, todėl vaiko socialinis statusas visuomenėje, požiūris į jį, kaip visuomenės narį, elgesys su juo taip pat neturėtų skirtis. Vaikas taip pat turi teisę į gyvybę, laisvę, asmens neliečiamumą, orumą, privataus gyvenimo, nuosavybės neliečiamumą, minties, tikėjimo, žodžio laisvę bei jų apsaugą.

Tačiau nepaisant pasikeitusio vaiko teisinio, bei socialinio statuso ir atsiradusių galimybių vaikui pačiam dalyvauti visuomenės kūrime, vaikai vis tiek yra išskiriami kaip pažeidžiamiausia visuomenės socialinė grupė. Todėl atsiranda poreikis nagrinėti vaiko teisinio, bei socialinio statuso įgyvendinimo problemas, nes vaikai yra ne tik mūsų visuomenės ateitis, bet ir dabartis.

Darbo objektas - vaikai kaip socialinė ir teisinė grupė visuomenėje. Darbo tikslas - išsiaiškinti, kaip vaikai yra matoma kaip socialinė ir teisinė visuomenės grupė, kokie jie turi teises ir kaip dalyvauja kuriant visuomenės ateitį.Uždaviniai:1. Atskleisti vaiko teisių sampratą, analizuojant literatūrą apie vaiką, jo teisinę padėtį bei apsaugą, nagrinėjant pagrindinius vaiko teises įtvirtinančius šaltinius.2. Išanalizuoti vaiko raidos socializaciją, pasitelkiant metodinę ir socialinę literatūrą apie vaiką.

Darbo metodai - mokslinės bei metodinės literatūros analizė, dokumentų analizė, bei jų interpretavimas.

58% apsklaustųjų tėvų teigia, kad būrelį teko palikti dėl nepatogios vietos - šeima pakeitė gyvebanąją vietą arba būrelis vyksta toli nuo namų, darželio, moyklos ir tėvai nespėja vaikų nuvešti.26% tėvų teigia, kad būrelis yra per brangus. Jei pats užmokestis ir nėra didelis, tačiau priemonės reikalingos jame yra brangios10% tėvų teigia, kad nepatiko būrelio vadovas (-ė)6% apklaustųjų teigia, kad būrelis neatitiko jų lūkesčių, todėl jie jo nebelanko.Taigi, galime matyti, kad priežasčių kodėl kai kurie nelanko būrelių yra nemažai. Didžiausia problema yra ta, kad užsiėmimai vyksta nepatogioje vietoje. Tačiau reikia nepamiršti, kad būreliai turi didelę svarbą vaiko socializacijai. Visos paminėtos priežastys yra išsprendžiamos, todėl jei nepatiko būrelio vadovas ar jis neatitiko lųkesčių, reikėtų paieškoti kitokio būrelio. O dar svarbiau, kad renkatis patį būrelį būtų atsižvelgta į pačio vaiko nuomone: ko jis nori, ko jis tikisi ar jam ten patinka, ar jaučiasi saugiai ir t.tTaigi, sėkmingam socialiniam ugdymui labai svarbu, kad tėvai ir kiti ugdytojai turėtų pedagogikos mokslo žinių apie vaiko raidos ypatumus, individualybės sampratą, savivaizdžio, savojo “ aš “ supratimą ir ugdymo procese remtųsi progresyvia ugdymo technologija.3. IŠVADOSAtlikto darbo rezutatai leidžia daryti tokias išvadas.

  • Microsoft Word 52 KB
  • 2019 m.
  • Lietuvių
  • 18 puslapių (5106 žodžiai)
  • Kolegija
  • Ugne
  • Vaikai kaip socialinė ir teisinė grupė visuomenėje
    10 - 3 balsai (-ų)
Vaikai kaip socialinė ir teisinė grupė visuomenėje . (2019 m. Lapkričio 06 d.). https://www.mokslobaze.lt/vaikai-kaip-socialine-ir-teisine-grupe-visuomeneje.html Peržiūrėta 2019 m. Lapkričio 17 d. 13:56
×
Užduokite klausimą bet kuria mokslo tema