Vaiko kalbos ugdymas


– 3 metai. – 6 metai. Žingsniai Fizinio aktyvumo srities pasiekimai. Žingsniai Emocijų suvokimo ir raiškos srities pasiekimai. Žingsniai Savireguliacijos ir savikontrolės srities pasiekimai. Žingsniai Savivokos ir savigarbos srities pasiekimai. Žingsniai Santykių su suaugusiaisiais srities pasiekimai. Žingsniai Santykių su bendraamžiais srities pasiekimai. Žingsniai Sakytinės kalbos srities pasiekimai. Žingsniai Rašytinės kalbos srities pasiekimai. Vertybinė nuostata Domisi rašytiniais ženklais , simboliais , skaitomu tekstu. Esminis gebėjimas Atpažįsta ir rašinėja raides , žodžius bei kitokius simbolius , pradeda skaitinėti. Žingsniai Aplinkos pažinimo srities pasiekimai. Kiekio supratimas ir skaičiavimas. žingsniai santykių su suaugusiaisiais srities pasiekimai. Žingsniai Meninės raiškos srities pasiekimai. Muzika , šokis. Žaidinimai , vaidyba. Žaidimai , vaidyba. Žingsniai Estetinio suvokimo srities pasiekimai. Žingsniai Iniciatyvumo ir atkaklumo srities pasiekimai. Žingsniai Tyrinėjimo srities pasiekimai. Žingsniai Problemų sprendimo srities pasiekimai. – 3 metai asis žingsnis. – 6 metai asis žingsnis.


Reikia pasiūlyti valgyti, paragauti. Pasiūlyti vaikams patiems paserviruoti stalą. Maistą stengtis pateikti gražiai, kad būtų gražus vaizdas. Galima pasiūlyti vaikams, kad jie įsivaizduotų, kad jie valgo restorane. Reikia su vaikais pasikalbėti, kaip jie mano, dėl ko žmogus valgo. Nes mano stebėtas vaikas dažnai sako, " reikia valgyti, todėl, kad mamytė moka pinigėlius". Galima vaikams pateikti paveikslėlius su įvaikiais maisto produktais ir patiekalais ir jais žaidžiant mokytis atskirti naudingą ir bevertį maistą. Skaityti knygeles, žaisti loto, žiūrėti filmukus apie žmogui naudingus maisto produktus.

Priminti ir diskutuoti apie saugų elgesį, apie konfliktus, kaip juos spręsti taikiai.

Kalbėtis apie tai kada buvo linksma, kada buvo liūdna ar pikta. Pasiūlyti, kad pagalvotų kas jį pradžiugino, kas nuliūdino, kas papiktino. Kodėl? Pasiūlyti žaidimų kuriuose vaikas būtų skatinamas išreikšti savo jausmus: emocijas reikšti šokant, dainuojant, piešiant. Labai gera programa "Zipio draugai", ji padeda vaikams suprasti ir įvardinti savo ir kito jausmus. Šių pamokėlių metu vaikai mokosi kai pasielgti vienoje ar kitoje situacijoje.

Galima įrengti grupėje ramybės kampelį, pasirūpinti tokiais žaislais kurie padėtų vaikui suvaldyti emocijas: grojančių vilkelių, muzikinių dėžučių. Labai svarbu skatinti vaiko pastangas spręsti problemas ir nesutarimus, ieškoti taikių išeičių. Leisti vaikui pačiam spręsti problemas, neskubėti patarinėti ir nurodinėti. Galima papasakoti istoriją ar sužaisti žaidimą kurių veikėjai pozityviai sprendžia konfliktus. Padėti vaikui išreikšti ir įvardinti savo jausmus, nusiraminti, jį išklausant, su juo žaidžiant. Svarbu pastebėti vaiko pastangas laikytis tarkos ir susitarimų, pagirti vaiką, padrąsinti.

Karolis sako: "Kai užaugsiu būsiu tėtis ir turėsiu daug vaikų". Reikia kalbėti su vaiku apie jo praeitį, dabartį ir ateitį. Reikia skatinti samprotauti apie save, savo pomėgius, veiklą, klausinėti vaiką (kas? kada? kaip? kur? ką? kur buvai? su kuo buvai? ką mėgsti veikti?). Kalbinti, skatinti pokalbius, diskusijas apie pomėgius, elgesį, šeimą, grupę ir grupės draugus. Galima surengti šeimų pristatymą, kurį sukurtų ir paruoštų pats vaikas, o paskui papasakotų ir pasidalintų savo ir šeimos įspūdžiais, pomėgiais, svajonėmis. Reikia kalbėtis su vaiku apie tai kas yra gerai, o kas yra blogai, skatinti ir girti vaiką, siejant su jo asmeniu, taip pat išsakyti pastabas konkrečiam jo poelgiui ar veiksmui. O įžeidus, užgavus ar nuskriaudus draugą paskatinti atsiprašyti ir pasakyti kelis malonius dalykus. Į vaiką kreiptis vardu, pagiriant jį ir jo tam tikrus gebėjimus.

Padėti vaikams keisti netinkamus bendravimo su suaugusiaisiais būdus. Visada sudaryti vaikams galimybę išsakyti savo nuomonę. Ir išmokyti vaikus, kaip išsakyti savo nuomonę neįžeidus kitų.

Paskatinti vaikus bendrauti su grupės svečiais, bet prieš tai vaikams papasakoti apie svečius daugiau, kad vaikai turėtų apie ką kalbėti, kartu su vaikais pagalvoti klausimų. Bet tuo pačiu ir reikia aiškintis bendravimo su nepažystamais žmonėmis taisykles ir galimus pavojus. Aptarti įvairias situacijas, išklausyti vaikų pasakojimų apie atsitikimus su suaugusiais ir pasvarstyti kaip kitą kartą galima pasielgti panašioje situacijoje.

Sudaryti galimybes vaikams patirti kuo daugiau įspūdžių galinčių praturtinti jų žaidimus.

Reikia atkreipti dėmesį į tinkamus poelgius ir santykius su kitais vaikais, ir pabrėžiant kalbėti, kad tai padeda visiems pasijusti laimingiems. Paskatinti vaikus aiškintis ir diskutuoti kas yra gerai, o kas blogai, kodėl yra blogai. Pasiūlyti vaikams kartu sukurti grupės taisykles, susitarimus ir jų laikytis.

  • Microsoft Word 75 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 52 puslapiai (12031 žodžiai)
  • Kolegija
  • Gitana
  • Vaiko kalbos ugdymas
    10 - 1 balsai (-ų)
Vaiko kalbos ugdymas. (2017 m. Lapkričio 15 d.). https://www.mokslobaze.lt/vaiko-kalbos-ugdymas.html Peržiūrėta 2019 m. Sausio 20 d. 10:56
×