Vaiko muzikinių gebėjimimų ugdymas ir muzikinių gabumų problema ankstyvajame amžiuje


Vaiko muzikinių gebėjimimų ugdymas ir muzikinių gabumų problema ankstyvajame amžiuje. ĮVADAS Darbo temos aktualumas. Ankstyvasis muzikinis ugdymas. To paties amžiaus tarpsnio vaikų muzikinių gabumų skirtumai.


Kiekvienam amžiaus tarpsniui yra būdingas atitinkamas organizmo dalių ir funkcijų vystymasis. Pasak J. Butkutės (2015), vaiko smegenys sparčiausiai auga kūdikystėje, todėl muzika yra svarbi ugdymo dalis, nes išgyvenant muziką į ją reaguojame dėl tam tikrų vykstančių procesų smegenyse. Naujagimio poreikis muzikai pasireiškia nuo pat pirmųjų dienų, kuomet kūdikio ypač jautri klausa, rega ir lytėjimas vystosi pirmiausia. Z. Rinkevičius (2006) teigia, kad kūdikio pasąmonė geba itin lengvai sugerti, įsiminti jam sakomus žodžius, juos lydinčias emocijas bei dainuojamas intonacijas. Žinoma, kūdikiai supranta ne žodžių reikšmes, o tai, kas slypi už jų – tai kalbėjimo intonacija. Į aplinką kūdikiai reaguoja pirmiausia emociškai, o tik paskui pasireiškia jo intelektas, todėl kuo stipresnis dirgiklis, tuo emocingiau mažylis į jį reaguoja.

Pasak R. Jautakytės (2009), turtinga muzikinė aplinka bei tinkamas muzikinis ugdymas teigiamai veikia ne tik vaiko muzikalumą, muzikinių gebėjimų raidą, bet ir kitas intelekto sritis, tai – kalbinius, erdvinius, socialinius ir net matematinius gebėjimus. Z. Rinkevičius (2006) teigia, kad ankstyvojo amžiaus muzikinis ugdymas aktualus ne vien muzikinių gabumų raidai, bet ir emocinio bei bendrojo intelekto, jo dvasinės, dorovinės bei fizinės raidos, sveikatos požiūriu.

Tyrimo problema. Mokslinėje literatūroje gausu informacijos apie ikimokyklinį muzikinį ugdymą, tačiau labai nedaug kas rašo apie muzikos poveikį vaiko vystymuisi ankstyvajame amžiuje. Kaip muzikinis ugdymas veikia vaiko intelekto vystymąsi ankstyvajame amžiuje? Muzikinėje pedagoginėje praktikoje gana plačiai vartojamos sąvokos – muzikiniai gabumai, muzikalumas. Dažniausiai sprendžiant apie vaikų muzikinius gabumus yra remiamasi vaiko pasiekimais muzikinėje veikloje. Todėl siekiant puoselėti vaiko muzikinius gabumus, sudaryti sąlygas atsiskleisti muzikiniams gebėjimams, svarbu išsiaiškinti kokie yra vaiko muzikiniai gabumai, kad galėtume parinkti jų lavinimui tinkamus būdus, sudaryti palankias sąlygas kiekvieno ugdytinio muzikinių gebėjimų raiškai. Būtent todėl ši problema išlieka aktuali.

Tyrimo tikslas. Išsiaiškinti kodėl yra svarbus ankstyvasis muzikinis ugdymas ir, kokie gali būti

Ankstyvojo amžiaus vaikų muzikinių užsiėmimų tikslas - natūralus ritmo ir muzikos pojūčio vystymasis, įtakojantis intensyvesnį kūdikių smegenų vystymąsi. O taip pat įvairius vaikų gebėjimus: greitesnį kalbos vystymąsi, ilgosios ir trumposios atminties lavinimą, erdvės ir laiko suvokimą, kas ypač naudinga ne tik humanitariniuose, bet ir tiksliuosiuose moksluose. Tyrimai rodo, kad kai vaikas sąmoningai susiduria su muzika – jo nervinės ląstelės susijungia glaudžiau. Vystosi sąmoningumas, inteligencijos ugdymas, socialinis elgesys. Gerai vystosi vestibiuliarinis aparatas. Svarbiausia jo funkcija yra matuoti galvos judesius ir orientaciją. Anot Tomacio (1987), vestibiuliarinė sistema taip pat yra atsakinga už ritmo suvokimą, koordinaciją.

  • Microsoft Word 26 KB
  • 2019 m.
  • Lietuvių
  • 10 puslapių (2203 žodžiai)
  • Universitetas
  • Viktorija
  • Vaiko muzikinių gebėjimimų ugdymas ir muzikinių gabumų problema ankstyvajame amžiuje
    10 - 1 balsai (-ų)
Vaiko muzikinių gebėjimimų ugdymas ir muzikinių gabumų problema ankstyvajame amžiuje. (2019 m. Spalio 09 d.). https://www.mokslobaze.lt/vaiko-muzikiniu-gebejimimu-ugdymas-ir-muzikiniu-gabumu-problema-ankstyvajame-amziuje.html Peržiūrėta 2019 m. Spalio 22 d. 01:27
×
Užduokite klausimą bet kuria mokslo tema