Vaiko stebėjimas grupėje žaidimo metu


Vaiko stebėjimas grupėje , žaidimo metu. Naratyvinio žaidimo dienoraštis. Planuojami konkretūs žaidimo žingsniai suaugusiųjų vaidmenys vaikų žaidimo pozicijos. Kaip žaidimas klostėsi kur nukrypo siužetas ką pridėjo vaikai ? vaikams keliami individualūs ir bendri raidos tikslai kokie vaidmenys skirti konkretiems vaikams ? Bendri tikslai vaikams. Vaidmens atlikimo patirtis konkrečių vaikų stebėjimas ir jiems keliamų tikslų įgyvendinimas. Pedagogų darbų pasiskirstymas. Kiekvieno komandos nario pasidalijimas , kas ką stebi , komentarai. Ką mačiau ? Konkretūs pastebėjimai , kurie padės planuoti kitus užsiėmimus. Žaidimų pasaulio planas. Auklėtoja Asta – žaidimo partnerė ( padėjėja ). Auklėtoja Beata – žaidimo partnerė. Tikslai , skirti Ugnei ir Jonui. Pedagogų darbų pasiskirstymas pedagogų darbų pasiskirstymas auklėtojos padėjėja danuta – tiesiogiai nedalyvaujantį žaidime – stebėtoja. Auklėtoja Asta – žaidimo partnerė ( padėjėja ). Auklėtoja Beata – žaidimo partnerė , kartais kalbėjo meškučio lūpomis. Vaikai įsitrauks į pasiūlytą žaidimą su personažu , atskleis vaizduotę. Linksmai žais , kurs , ieškos , aktyviai veiks. Laikysis bendrų susitarimų , stengsis dalintis žaislais , daiktais , priemonėmis. Ilgesnį laiko tarpą išlaikys dėmesį. Išsakys savo mintis , idėjas , siūlys , kaip ir kokiais būdais spręsime iškilusias problemas. Įtraukti į žaidimą vaikus , kurie žaidžia atskirai.


Kontekstas : Vaikų žaidimo stalelis su „fermos nameliu“ ir jame esančiais veikėjais, knygomis apie naminius gyvūnelius.

Nedrąsiai užėjusi „Vakarė“ į grupę apžiūrėjo visus vaikus esančius grupėje. Vakarė yra labai jautri, todėl pirmiausia po atsiskyrimo su mama, prašo kad paimčiau ją ant rankų ir apkabina stipriai mane. Tai užtrunka kelias minutes. Nusiraminusi ir pamačiusi, kad kiti vaikai linksmai žaidžia, Vakarė rodo norą eiti žaisti. Paleidžiu. Po to priėjusi prie manęs, lig laukia pritarimo, ar gali eiti žaisti. Padrąsinu, kad mergaitė eitų žaisti. Priėjusi prie žaidimo stalelio, „Vakarė“ įsitaisė patogiai kėdutėje ir pradėjo vartyti knygutę su naminių gyvūnėlių atvaizdais. Kai kurios gyvūnų paveikslėlius tapšnojo pirštu, kažką murmėdama sau po nosimi, o pamačiusi nepažįstamus – klausė manęs , rodydama pirštu – „O kas čia? Kai kurios gyvūnus pavadinimus pasako ir pati. Padėjusi knygą į vietą, „Vakarė“ ėmėsi kitos veiklos. Prisitraukiusi arčiau „fermos“ namelį su jame esančiais veikėjais ir gyvūnais, pradeda žaisti. Paėmusi į rankytę plastmasinę karvutę „Vakarė“ skleidė specifinius tam gyvūnui būdingus garsus - „Mū, mū, mū“, laikant rankytėje kačiuką – „miau, miau , miau“. Atidarinėjo namelio duris, mygtuko paspaudimo pagalba ir dėliojo gyvūnėlius į namelyje esančias lentynas. Gražiai, tvarkingai dėliojo įv.veikėjus į tam tikrus namelio aukštus. Priėjus kitam vaikui (berniukui) prie žaidimo stalo, ir numetus beveik visus žaislus ant žemės, su kuriais žaidė Vakarė - „Vakarė“ stumia labai atsargiai vaiką , sakydama - „ne, čia mano“. Kažką bando ir man aiškinti, kad jai berniukas sutrukdė žaidimą (bet savo kalba, mimika parodo savo nepasitenkinimą). Pasitraukus vaikui nuo žaidimo stalo, Vakarė sau ramiai ir gražiai toliau žaidžia. Pakelia nukritusius gyvūnėlius. Sustato gyvūnėlius, kaip jai patinka, bet pamačiusi kad daug vaikų dabar linksmai žaidžia su didelėmis kaladėlėmis ir stato bokštą, nutarė prisijungti. Visi vaikai drauge stato bokštą. Kai keli berniukai pradėjo griauti bokštą, Vakarė pasiėmusi kažkiek kaladėlių, pasitraukia ir stato bokštą atokiau nuo kitų. Bet berniukai vėl griauna jos bokštą. Vakarė nėra nuliūdusi, bet atkakliai pasiėmusi kaladėlių krūvą jau keliauja prie manęs ir bokštą stato šalia manęs.

Užėjus į grupę auklėtojos padėjėjai, „Vakarė“ akimirksniu pribėga prie jos ir parodo, kaip ji žaidžia. Parodo pirštu ant grindų esančias kaladėles, sugriautą bokštą. Vakarė padaro keistą veido išraišką, tarsi nepatenkinta. Padėjėja pasiūlo, kaladėles surinkti ir sudėti į jiems skirtą vietą ( lentyną) ir keliauti prie pusryčių stalo. „Vakarė“ pradeda rinkti kaladėles ir nešti į lentyną, keli vaikai prisijungia. „Jonas“ ir „Kasparas“ spyria kojomis kaladėles, juokiasi. Nenori tvarkyti. Tada jau priėjusi auklėtoja, paaiškina vaikams, kad turime sutvarkyti grupės žaisliukus, prisijungia ir visi kartu sutvarkome žaislus.

  • Microsoft Word 48 KB
  • 2020 m.
  • Lietuvių
  • 24 puslapiai (6393 žodžiai)
  • Universitetas
  • Beata
  • Vaiko stebėjimas grupėje žaidimo metu
    10 - 2 balsai (-ų)
Vaiko stebėjimas grupėje žaidimo metu. (2020 m. Spalio 01 d.). https://www.mokslobaze.lt/vaiko-stebejimas-grupeje-zaidimo-metu.html Peržiūrėta 2020 m. Spalio 28 d. 03:50
×
30 mokytojų prisijungę laukia tavo klausimo