Vaiko žaidimo psichologija ir pedagogika


Lietuvos edukologijos universitetas. Vaikystės studijų katedra. Ikimokyklinė ir priešmokyklinė pedagogika ištęstinės studijos. Savarankiškas darbas vaiko žaidimo psichologija ir pedagogika.


Skaitydama L. Vygotskio straipsnį „Žaidimas ir jo vaidmuo vaiko psichologiniam vystymusi" supratau, kad mano žinios apie žaidimą yra pakankamai menkos. Žinojau, kad žaidimas yra svarbiausias vaiko vystymosi ir veiklos elementas, visapusiškai ugdantis vaiką. Tačiau, autorius padėjo man suvokti, kad žaidimas nėra paprastas procesas, nes jame slypi kur kas gilesnė reikšmė.

Pasak mokslininko, žaidimas yra tariamas neįgyvendintų poreikių ir troškimų išsipildymas. Iš pradžių nesutikau su šiuo teiginiu, kadangi maniau, yra žaidimas yra visiškai natūralus procesas, kuris neapima paslėptų poreikių. Maniau, kad vaikas yra nesibaigiantis energijos šaltinis, kuris turi būti kartas nuo karto išlaisvintas. Tačiau, kai susipažinau su trimis L. Vygotskio analizuojamais vaiko amžiaus etapais, savo nuomonę pakeičiau. Pritariu autoriui, kai jis, kalbėdamas apie kūdikystę, nurodė, kad šio amžiaus vaiko visi gyvybiniai poreikiai tenkinami nedelsiant. Pavyzdžiui, mažylis mato naują žaisliuką ir garsiai šaukdamas reikalauja tuojau pat jį jam paduoti. Anot autoriaus, vaikui augant, atsiskleidžia ir tokie poreikiai, kurie negali būti patenkinti nedelsiant ir kurių vaikas nebepamiršta.

  • Microsoft Word 34 KB
  • 2018 m.
  • Lietuvių
  • 2 puslapiai (381 žodžiai)
  • Universitetas
  • Morela
  • Vaiko žaidimo psichologija ir pedagogika
    10 - 3 balsai (-ų)
Vaiko žaidimo psichologija ir pedagogika . (2018 m. Kovo 08 d.). https://www.mokslobaze.lt/vaiko-zaidimo-psichologija-ir-pedagogika.html Peržiūrėta 2020 m. Birželio 04 d. 02:09
×
112 mokytojų prisijungę laukia tavo klausimo