Vairuotojo aktyvumo sensorinės stebėjimo sistemos projektavimas


Baigiamojo darbo užduotis. Darbo anotacija lietuvių ir užsienio kalba. Įvadas. Literatūros apžvalga. Panašių apsaugos sistemų apžvalga. Analoginė adaptyvinė saugos sistema „SEO PERFECT“. Automobilių apsaugos sistema „ALT-SECURITY 300R“. Komponentų analizė. Arduino platforma. Tranzistoriai. Ultragarso savybės. Mikrovaldiklis L293D. Garsiakalbis loudity ld-bzpg. Pjezo elektrinio keitiklio veikimo principas. „Boxer 956 pjezo shock detektor“ veikimo principas. Spyna. Konstrukcinė dalis. Arduino uno programos kodo veikimas ir schemos jungimas. Montažinės plokštės maketavimo ir litavimo darbai. Ekonominė dalis. Išvados. Šaltiniai. Priedai.


This article deals with the problem of increased danger on the roads, connected with the driver's attention loss. Describes the characteristic of involuntary deviations of the vehicle from an ideal trajectory of motion. The influence of drowsiness and distraction of the driver's attention on the characteristic of involuntary deviations is considered. A review of the existing driver monitoring systems installed on cars was conducted. An algorithm for the operation of such a monitoring system is proposed on the basis of experimental data. The technique developed during the research can form the basis of the system of operative control of the driver's condition. Using as a basic parameter the lateral acceleration of the car will make an autonomous system that does not depend on the on-board system of the car. This will make it possible to install the finished system in any car without mounting, requiring the involvement of qualified personnel. In the future, if the error of accelerometers built into modern mobile phones reaches the required level, the whole system can be implemented as an application for a smartphone, since modern mobile devices have all the necessary sensors and computational power for calculation. This will make it possible to maximally popularize the systems of operational control of driver's attention and, as a result, reduce the number of road accidents in our country.

Net šiuolaikiniai automobiliai su įdiegtomis kelio stebėjimo sistemomis pakankamai dažnai patenka į avarijas. Dažniausia priežastis – žmogiškasis faktorius. Vairuotojas – kaip valdymo bloko sistema „Vairuotojas – automobilis – kelias – judėjimo aplinka“ yra atsakingas už transporto priemonės saugumą. Sumažėjusi vairuotojo koncentracija turi tiesioginį poveikį reakcijos greičiui ar neveikimo vairuotojo, kas gali tapti avarijos priežastimi. Dėl aktyvios vairuotojo veiksmų ir būsenos stebėjimo sistemos bei valdymo kontrolės įdiegimo šiuo metu dirba labai daug automobilių gamintojų ir akademinių institucijų. Per pastaruosius 5 metus atsirado pagalbinės signalizacijos sistemos, skirtos sumažėjusiai vairuotojo dėmesio koncentracijai, kurią galima papildomai įsigyti perkant naują automobilį. Kadangi tokios automobilių sistemos yra dar pakankamai naujas dalykas, paprastai yra sunku rasti laisvai prieinamos informacijos, kad išsiaiškinti jų veikimą ir sukurti sistemas senesnio modelio automobiliams, kuriems dar tokių sistemų niekas netaikė. Siekiant gerokai pagerinti kelių eismo saugumą, tokias sistemas turėtų turėti galimybę įsidiegti visų automobilių savininkai. Leistina universali vairuotojo dėmesio kontrolės sistema, kurią galima įdiegti į bet kokį automobilį, galėtų labai pagerinti kelių eismo saugumą.

Vairuotojo aktyvumą galima stebėti keliais būdais. Vienas jų yra sekant automobilio judėjimo trajektoriją.

Pasak literatūros, [1], [5], pradžioje , esant budriai būsenai trajektorijos faktiškai sutampa, bet atsirandant mieguistumui prasideda nežymus nuokrypis, kuris palaipsniui, mieguistumui augant, darosi vis didesnis. Vairuotojas turi atlikti greitus vairo pasukimus tam, kad išlaikyti automobilį viduryje važiuojamosios eismo juostos. Tokių koregavimų periodiškumas pradeda augti ir galu gale atsiranda visiškas nukrypimas nuo faktinės trajektorijos N. Vairuotojas užmiega trumpais intervalais ir negali reaguoti į išorinius pokyčius. Apskritai, iš mikrokorekcijos idėja yra ta, kad budrus vairuotojas nuolat daro mažus vairo judesius, tuo tarpu kai mieguistas vairuoja su dideliais nuokrypiais nuo idealios trajektorijos vairavimą, praktiškai nėra mažų vairo korekcijų.

  • Microsoft Word 1211 KB
  • 2019 m.
  • Lietuvių
  • 34 puslapiai (5252 žodžiai)
  • Kolegija
  • Darius
  • Vairuotojo aktyvumo sensorinės stebėjimo sistemos projektavimas
    10 - 2 balsai (-ų)
Vairuotojo aktyvumo sensorinės stebėjimo sistemos projektavimas. (2019 m. Gegužės 22 d.). https://www.mokslobaze.lt/vairuotojo-aktyvumo-sensorines-stebejimo-sistemos-projektavimas.html Peržiūrėta 2019 m. Birželio 16 d. 16:40
×
Nesuprantate kaip atlikti užduotį? Klauskite eksperto!