Vaizdo projekcijų pritaikymas teatre


Įvadas. Audiovizualinių technologijų vystymosi paradigma. Technologijų vystymosi paradigma. Vaizdo dominavimas audiovizualinėje kūryboje. Vaizdo projekcijų fenomenas. Vaizdo projektoriaus ir projekcijų tecdhnologija raidos ekskursai, naujausios tendencijos. Paviršių taikymo vaizdo projektavime inžineriniai sprendimai, elektroninės priemonės. Vaizdo projekcijos taikymas teatre istoriniai ekskursai, technologinės naujovės, inžineriniai sprendimai. Kūrybinis projektas vaizdo projekcija teatro spektaklyje. Darbo idėja. Naudojamos technologijos taikymas ir pagrindimas. Kūrybinės idėjos realizavimo etapai. Ekonominis variantas. Vidutinis kūrybinio projekto variantas. Maksimalus kūryinio projekto varinatas. Optimalus kūrybinio orojekto varintas. Kūrybinio darbo rezultatai aptarimas, galimi tolimesni taikymo ir tobulinimo variantai. Išvados ir rekomendacijos. Literatūra. Internetiniai šaltiniai. Priedai.


Šio darbo esmė - susieti teatrą su naujosiomis technologijoms, išsiaiškinti, kaip teatras savo scenai pritaiko naująsias medijas. Išanalizuoti, kure teatrų spektakliai individą traukia labiau, šiuolaikisniai - pasitelkiantys naująsias technologijos ar pristatantys tik aktorių vaidybą. Teatrologai (Hans-Thies Lehmann, Lyn Gardner, George Orwell) dažniau teigia, kad teatras tampa labiau vizualizuotas. Įtraukiantis į savo veiklą daugiau skirtingų sričių: muzikinę, žodinę, vizualinę.

H.T. Lehmannas šiuolaikinio teatro „guru“ apibrėžia teatrą, kaip post- dramatišką, tai yra išsilaisvinusį nuo bet kokių literatūrinių principų. Dabar teatras tampa daugiakryptis ir taip pakeičia tą nusistovėjusį linijinį ir nuoseklų. Žmonių suvokimas tampa paviršutiniškesnis, bet kartu ir gilesnis. Šiuolaikinis teatras įgyja ryškų intermedialinį ir multimedinį pobūdį (Шевченко, 2017, p .174). Natalija Naumova, naujosios kartos režisierė, vertindama šiuos teatro pokyčius, teigia, kad vaizdo perteikimas yra mūsų neatsiejama dabartinio gyvenimo dalis. Tokie dalykai, kaip fotoaparatas, vaizdo kameros, visur šiandieną kartu su mumis. Kinas, namuose esantys įsimintiniausių gyvenimo akimirkų archyvai, televizorius- tai informacijos šaltiniai, kurie visuomenę vis labiau įtraukia, nes informacijos kiekis kiekvieną dieną didėja, tampa dar labiau prieinamas ir visuomenė tampa nuo to priklausoma. Vaizdo perdavimo medija ir jos dominavimas labai lengvai pasiekė ir teatro gyvenimą, nes informacijos suvokimas rodomu vaizdu artimesnis žmonėms, toks informacijos pateikimas leidžia greičiau suvokti dominančius dalykus, taip teatrų scenose šiais laikias bandoma nustebinti žiūrovą ir išlaikyti jo dėmesį. Pirmasis būdas, kuris įtraukė būti žmones vienoje patalpoje buvo– kinas. Todėl, teatras nuo pat kino atsiradimo bando neatsilikti nuo kine naudojamų efektų. Dauguma režisierių savo spektakliuose taiko įvairius projekcinius būdus perteikti vaizdui: skaidrių demonstravimą, 3D formato projekciją, animaciją, kino kadrų fragmentus ir t.t.

Visos šios technologijos yra labai svarbios teatro vystymuisi, žiūrovų pritraukimui ir sudominimui, tačiau privalu iškelti problemas, su kuriomis susiduria teatras integruodamas naująsias medijas į teatro spektaklius. Ekranų pritaikymas teatro scenose, projektorių galimybės ir padėtis erdvėje yra labai aktualios šiuolaikiniame teatre. Nuo šių parametrų priklauso pati vizualizacija (projekcija), kad vaizdo perdavimas būtų aiškiai suprantamas žiūrovui. Tai yra aktualu, nes vizualizacinės technologijos labai sparčiai įsilieja į visuomenės gyvenimą kaip atskira medija ir labai sparčiai tobulėja.

Šio darbo kūrybinio projekto tikslas sukurti vaizdo projekciją spektaklio pastatymui, bei sukurti 3 kūrybinius projektus, kurie galėtų būti įgyvendinti ateityje. Tam, kad būtų įgyvendintas pagrindinis darbo tikslas, buvo bendraudarbiaujama su Vilniaus Dizaino kolegijos studentėmis ir jų baigiamiesiems darbams (spektakliui) kuriamos projekcijos. Vaizdo projekcijų sukūrimui ir šgyvendinimui buvo reikalingi brėžiniai, kurie atliekami su „VektorWorks2019“ braižymo programa, vaizdo projekcijų sukūrimui ir montavimo reikėjo naudotis „AdobeAfterEffects“ ir „AdobePriemrePro“ programomis. Kūrybinio darbo idėja suformuluota pagal reikiamą scenarijų.

Kūrybinių projektų vidutiniam, maksimaliam ir optimaliam variantams sukurti buvo remamsi esama realia VDK spektakliko erdvės situacija. Visi galimi variantai buvo kuriami su „VektorWorks 2019“ programa, kuri leido pasirinkti reikiamą techniką iš programoje jau esamų katalogų,

  • Microsoft Word 5621 KB
  • 2019 m.
  • Lietuvių
  • 72 puslapiai (16392 žodžiai)
  • Universitetas
  • Pipiripi
  • Vaizdo projekcijų pritaikymas teatre
    10 - 3 balsai (-ų)
Vaizdo projekcijų pritaikymas teatre. (2019 m. Spalio 20 d.). https://www.mokslobaze.lt/vaizdo-projekciju-pritaikymas-teatre.html Peržiūrėta 2019 m. Lapkričio 15 d. 01:57
×
Užduokite klausimą bet kuria mokslo tema