Vartotojų pasitenkinimo statistikos departamento viešosiomis paslaugomis tyrimas


Įvadas. Teorinė dalis. Vartotojų pasitenkinimas. Tyrimo metodika. Internetinė apklausa. Viešosios e. paslaugos. Elektroniniai valdžios vartai. Tyriminė dalis. Tyrimo metodika. LSD charakteristika. Vartotojų pasitenkinimo tyrimo analizė. Tytimo analizės apibendrinimas. Pasiūlymai. Išvados. Literatūros sąrašas. Kursinio darbo sąžiningumo deklaracija.


Būtina vartotojų tyrimo sąlyga – vartotojų prieinamumas. Vartotojų pasitenkinimo tyrimai, šiuo atveju apklausos, kaip ir bet kuriam sektoriui turi didelę svarbą ir viešosioms elektroninėms paslaugoms. Apklausų dėka galima nustatyti su kokiomis bėdomis susiduria vartotojai, naudodamiesi viešosiomis e. paslaugomis, kokiais mąstais vartotojai apskritai naudojasi tiekiamomis paslaugomis, ar patenkinami jų lūkesčiai, ar išklausoma vartotojų nuomonė ir ar atsižvelgiama į ją.

Darbo tikslas – išanalizuoti vartotojų pasitenkinimą Lietuvos statistikos departamento paslaugomis.

Darbo problema – šiuo metu nėra žinomas vartotojų pasitenkinimas Lietuvos statistikos departamento paslaugomis, todėl būtina atlikti tyrimą, kad tai išsiaiškintume.

Vartotojų poreikiams, pasitenkinimui, ir lūkesčiams matuoti taikytini įvairūs metodai, kurie skirstomi į kiekybinius ir kokybinius. Viešųjų paslaugų vartotojų pasitenkinimui matuoti ir VPI nustatyti rekomenduojamas kiekybinis tyrimas, tiesioginė apklausa.

Taip, teko teikti individualią užklausą dėl statistinės informacijos – 12,5% (5)

Kadangi klausimas buvo atviras, o ne su atsakymo variantais, į šį klausimą atsakė vos 25 % respondentų (10 ). 60% iš jų (6) neturėjo jokių pasiūlymų intenetinio puslapio tobulinimui. Likusi 40% dalis (4) turėjo skirtingų minčių:

siūlė negailėti investuoti; pasiūlė panaudoti daugiau reklamos; reikalavo pagerinti r supaprastinti svetainės dizainą ir sutvarkyti techninius trikdžius; taip pat siūlė duomenų paieškos sitemą daryti patogesne, nes reikiamų duomenų ieškojimas jiems užima labai daug laiko.

Atlikus vartotojų pasitenkinimo viešosiosmis elektroninėmis Lietuvos statistikos departamento paslaugomis tyrimą, naudojant internetinę apklausą, paaiškėjo nedidelės grupės, naudojančios statistikos departamento paslaugomis, nuomonė. Apklausą atsakė beveik toks pat skaičius vyrų ir merginų, dominuojanti respondentų amžiaus grupė yra nuo 18-os iki 25-erių metų. Respondentų gyvenamoji vieta pasiskirstė į tris panašaus dydžio grupes: 30% gyvena didmiestyje, 30% miestelyje arba kaime ir 40% mieste. Elektroniniais valdžios vartais naudotis teko kiek daugiau nei puse atsakiusiųjų (52,5% iš kurių 7,5% naudojasi dažnai) . Lietuvos statistikos departamento paslaugomis naudojosi lygiai puse apklausą atsakiusiųjų jaunuolių, iš kurių 12,5% netgi yra teikę individualią užklausą dėl statistinės informacijos. Pagal respondentų skirtus balus statistikos departamento svetainės struktūrai, galima daryti išvadą, jog beveik puse jų ją vertina gerai, trečdalis patenkinamai, o likusios dalies svetainės struktūra netenkina. Panaši situacija yra ir su svetainės paieškos sitemos vertinimu: beveik puse atsakiusiųjų vertina gerai, arba labai gerai, trečdalis patenkinamai, o likęs penktadalis nėra patenkintas situacija. Svetainės teikiamų paslaugų naudą pripažįstama labiau: beveik du trečdaliai pasisakiusiųjų yra pilnai patenkinti svetainės pasalugomis, likusi dalis pasiskirsčiusi įvairiai. Statistikos departamento atliekamos funkicjos pilnai tenkina beveik ketvirtadalį jaunuolių, dalyvavusių apklausoje; pusę respondentų tenkina iš dalies, o likusį ketvirtadalį neelabai tenkina arba netenkina iš viso. Kiek daugiau ni 80% respondentų ateityje planuoja ir toliau naudotis statistikos departamento paslaugomis, esant reikalui, o 15% teigė, jog jiems neprireiks statistikos departamento paslaugų.

Pasiūlymų Lietuvos statistikos departamento interetiniam puslapiui turiu, įsiklausęs į apklausos respontendų mintis. Man pačiam teko ne kartą naudotis jų paslaugomis internetiniame puslapyje ir galiu pritarti apklaustųjų mintims, jog reiktų visų pirma pagerinti ir supaprastinti svetainės dizainą, kad būtų patogiau ieškoti norimųduomenų, nes šiai dienai rasti tinkamus duomenis gali būti ganėtinai sudėtinga. Taip pat pritariu nuomonėms, jog reikėtų patogesnės duomenų paieškos sistemos, kas padėtų greičiau ir patogiau rasti norimus duomenis efektyviau už dizaino pokyčius. Taip pat vienas iš pagrindių pasiūlymų yra pagerinti puslapio spartą, nes ganėtinai dažnai susiduriama su puslapio strigimais ir neužkrautais duomenimis. Su respondentų pasiūlymais daugiau investuoti ir daugiau reklamuotis aš nelinkęs sutikti ir šių minčių nepriskirčiau prie tinkamų pasiūlymų internetinei svetainei.

  • Microsoft Word 361 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 21 puslapis (3238 žodžiai)
  • Universitetas
  • Rokas
  • Vartotojų pasitenkinimo statistikos departamento viešosiomis paslaugomis tyrimas
    10 - 3 balsai (-ų)
Vartotojų pasitenkinimo statistikos departamento viešosiomis paslaugomis tyrimas. (2017 m. Sausio 03 d.). https://www.mokslobaze.lt/vartotoju-pasitenkinimo-statistikos-departamento-viesosiomis-paslaugomis-tyrimas.html Peržiūrėta 2020 m. Liepos 14 d. 05:44
×
127 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo