Verslo aplinkos galimybių analizė


Įvadas. Verslo aplinkos teoriniai aspektai. Verslo aplinkos samprata. Verslo aplinkos charakteristika. Verslo svarba aplinkos bendrovei. Įmonių veiksmai verslo aplinkoje. Geografiniai veiksniai. Metodų pasirinkimo pagrindimas.


Įmonės aplinka yra visas šalies ūkis. Valstybė nustato įvairiausių mokesčių dydžius, minimalius atlyginimus darbuotojams, saugos darbo taisykles, galimybes plėsti verslą, išduoda licenzijas naudoti gamtos išteklius. Savivaldybės irgi daro įtaką verslui, pavyzdžiui, organizuoja maitinimo įstaigų plėtrą. Kadangi aplinka sukuria problemas galimybių verslo organizacijai veikti, svarbu išsiaiškinti, kiek verslo aplinka yra palanki maitinimo įstaigų plėtrai ir kokios verslo aplinkos gerinimo priemonės yra taikomos.

Hipotezė: Tinkamai išanalizavus verslo aplinkos galimybes, galima plėsti maitinimo verslą.

Problematika: Kadangi aplinka sukuria problemas galimybių verslo organizacijai veikti, svarbu išsiaiškinti, kiek verslo aplinka yra palanki maitinimo įstaigų plėtrai ir kokios verslo aplinkos gerinimo priemonės yra taikomos.

Verslas nuo aplinkos yra neatsiejami dalykai. Aplinka turi didelį poveikį verslo plėtrai. Įmonės turi ne tik atpažinti įvairių elementų verslo aplinką, bet ir pritaikyti savo plėtros strategiją, reaguoti greitai, kad būtų galima numatyti ateities tendencijas. Verslo įmonės aplinka yra labai nevienoda, ir vadovas turėtų atidžiai stebėti visus pokyčius. Priešingu atveju yra pavojus tiesiog dingti iš rinkos. Pavyzdžiui, nauji įstatymai gali įpareigoti bendroves gauti licenciją vykdyti savo pagrindinę veiklą. Technologijų pasikeitimai gali turėti įtakos produktų linijai, kai kurie produktai gali tapti pasenusiais vartotojams, arba rinkoje atsiranda daugiau pažangių, naujoviškų produktų. Vartotojų skonių ir pageidavimų pokyčiai taip pat gali turėti didelę įtaką veiklos plėtrai.

Verslo aplinka susideda iš veiksnių ir institucijų, turinčių įtakos veikimo ir plėtros korporacijoms, įmonėms, bendrovėms, įvairiose pramonės šakose. Verslo aplinką apima: vartotojai, konkurentai, tiekėjai, vyriausybės, taip pat socialiniai, politiniai, technologiniai ir teisėkūros veiksniai. Kai kurie iš išvardytų verslo aplinkos dalykų turėjo tiesioginės įtakos bendrovių veiklai, o kiti netiesioginio. Pvz., mokesčių įstatymų pasikeitimai tiesiogiai veikia įmonę arba vadovybė gali koreguoti savo prekybos strategiją pagal naujas rinkos realijas.

Verslo pokyčių aplinka yra nenuspėjamas. Prognozuoti ateities įvykius, ekonominę ir socialinę aplinka labai sudėtinga.

Verslo aplinka yra dinamiška pobūdžio. Tai reiškia, kad joje nuolat vyksta pokyčiai.

Yra artimas ir nuolatinis ryšys tarp įmonių ir verslo aplinkos. Šis ryšys padeda stiprinti rinkos pozicijas, efektyvus išteklių panaudojimas. Kaip jau minėta, verslo aplinka yra dinamiška, multfaktorna ir labai sudėtinga, todėl jos įtaka įmonės sėkmės laipsnis pervertinti labai sunku.

  • Microsoft Word 86 KB
  • 2018 m.
  • Lietuvių
  • 13 puslapių (2310 žodžiai)
  • Kolegija
  • Alika
  • Verslo aplinkos galimybių analizė
    10 - 3 balsai (-ų)
Verslo aplinkos galimybių analizė. (2018 m. Lapkričio 10 d.). https://www.mokslobaze.lt/verslo-aplinkos-galimybiu-analize.html Peržiūrėta 2020 m. Balandžio 05 d. 18:59
×
24 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo