Verslo etika



Tarpusavio santykių valdymo procese kultūros taisyklių formavimas ypač būtinas šiandien, kai mes formuojame laisvos rinkos ekonomiką, kur didelę reikšmę turi ne fondai, paskyros ir įsakymai, o žmonių tarpusavio santykių, profesinės ir valdymo etikos normos.
Etika ir etiketas yra skirtingi dalykai. Jos buvo vadinamos etiketėmis. Iš čia ir kilo terminas etiketas .
Etika – tai žmonių dorovinio elgesio, normų, jų pareigų visuomenės ir vienas kito atžvilgiu sistema.
Rinkos mechanizmas veikia pagal savus ekonomikos dėsnius. Jo elgesys, moralės marketingo funkcija, yra būti atsakingam savo organizacijos savininkams. Ši funkcija yra labai plati, kadangi, jei savininkai pažeidžia įstatytmus ar kaip kitaip nusižengia, jos savininkai baudžiami pagal įsatymus, ar atsako už tai kitokiu būdu. Ypač yra svarbi sąveika su suinteresuotojų grupėmis, sprendžiant madėl socialinės atsakomybės kylančias etines prkaip matome lentelėje, čia įsiterpia dar viena institucija – vyriausybė. Tai socialinė institucija, kuri kontroliuoja marketingą ir tris pagrindines grupes, taip daroma įtaka jų sąveikai.
Marketingas pirmiausiai privalo tinkamai elgtis vartotojų ar konkurentų atžvilgiu. Ši atsakomybės sritis sudaro organizacijos mikrolygio atsakomybę. Marketingas privalo tinkamai elgtis ne tik su konkurentu ar vartotoju, bet apskritai, kaip socialinė institucija, turi būti atsakingas plačiu socialiniu arba makrolygiu.
Marketingo sistemos apima klausimus, liečiančius visą visuomenę ir vertinančius marketingo veiklą jos atžvilgiu. Tai reiškia, kad net jei žmogus nėra nei vartotojas nei konkurentas organizacijo satžvilgiu, ji vis tiek turi gerbti jo kaip asmens teises. Kad marketingas būtų socialiai produktyvus, jviena iš rinkos laisvos rinkos sistemų dalių yra konkurencija. Konkurencija sąlygoja rinkos efektyvumą ir teikia naudą vartotojui, tačiau rinka veikia pirkėjo labui tik tuo atveju, jei konkuruojama sąžiningai. Egzistuoja ir nelegalūs konkurencijos būdai kaip melavimas, apgaudinėjimas, bendrovės paslapčių vogimas, konkurento planų šnipinėjimas bei sabotažas, susitarimų laužymas, kyšininkavimas ir kt.
Yra ir žalingų konkurencijos būdų: monopolijų kūrimas (1 pav. ), slaptas gamintojų susitarimas. Grupės konkurentų slaptas susitarimas dėl tam tikro kainų lygio palaikymo – tai dažniausiai draudžiamas horizontalus kainų fiksavimas. Toks susitarimas iš viso yra nelegalus, kadangi jis kainų nustatymas yra svarbi marketingo sritis. Gamintojas , parduodamas savo prekę nori gauti pelną.
- Microsoft Word 27 KB
- 2013 m.
- 14 puslapių (3044 žodžiai)
- Kolegija
- Lina
-