Verslo kūrimo schema


Įvadas. Teorinė dalis. Verslo planavimas. Verslo idėjos plėtotės svarba. Kūrybiškumas verslo idėjų plėtotės procese. Pirmasis žingsnis- galimybių ieškojimas ir formavimas. Antrasis žingsnis- naujų idėjų generavimas. Trečiasis žingsnis- idėjų vertinimas ir atranka. Ketvirtasis žingsnis- verslo idėjų įgyvendinimo planavimas. Verslo idėjos formulavimas ir detalizavimas verslo plane. Verslo įmonės kūrimas/ veiklos tobulinimo planavimas. Verslas, verslininkystė, verslumas. Verslo įmonė kaip socialinė- ekonominė sistema. Verslo plano kūrimas ir jo įvykdomumo tikrinimas. Pavyzdys – mano verslo idėja. Veiksniai, turintys įtakos sėkmingam verslo įmonės konkuravimui ES. Individuali užduotis. Rizikos valdymas. Verslo rizikos esmė, klasifikavimas ir riziką sąlygojantys veiksniai. Verslo nuostoliai ir rizikos mažinimo būdai. Išvados ir siūlymai. Šaltiniai.


Šis darbas susideda iš dviejų dalių. Pirmoje dalyje bus dėstoma teorinė medžiaga, o antroje praktinė.

Darbo tikslas: remiantis teorinėje dalyje surinkta bei apibendrinta verslo planavimo analizės medžiaga, nustatyti planavimo proceso organizavimo būdus ir svarbą įmonėje.

Darbo metodai: mokslinės literatūros, straipsnių, vadovėlių apžvalga, teorinės medžiagos analizė, susistemintos informacijos apibendrinimas.

Idėjų plėtotė yra cikliškas procesas, kurio metu idėjos kuriamos, formuojamos ir virsta vertingomis verslo galimybėmis. Vienas svarbiausių, tačiau nepakankamai vertinamų verslo gebėjimų yra gebėjimas atpažinti ir išplėtoti perspektyvias naujas verslo idėjas, susijusias su produktais, technologijomis ir paslaugomis. Tomas Edisonas teigė, kad kūryba yra „vienas procentas įkvėpimo ir devyniasdešimt devyni procentai triūso“. Pradinė verslo idėja yra tik pirmasis verslo dėlionės gabalėlis. Užbaigti dėlionę, sistemingai ir atkakliai plėtoti, kol idėja taps gerai funkcionuojančiu ir augančiu verslu,- štai kas išties sunkiausia šiame procese.

Idėjų plėtotės procesas prasideda nuo galimybės apibrėžimo ar performulavimo. Idėjų generavimas yra antrasis idėjų plėtotės proceso žingsnis. Idėjos gali gimti paskatintos paprasto klausimo, todėl svarbu įvertinti ir įsitikinti, kad idėja „veikia“. Idėjų vertinimas ir atranka yra trečiasis idėjų plėtotės adresatų proceso žingsnis. Tačiau didžiausio atkaklumo reikalauja ketvirtasis idėjų plėtotės proceso žingsnis- įgyvendinimo planavimas, galimų įgyvendinimo kliūčių įvardijimas ir įveikimas, kai sukuriama papildoma pradinės verslo idėjos vertė. Šiame žingsnyje dažnai gali suklupti net talentingiausias novatorius, todėl svarbu matyti visą idėjos plėtotės procesą nuo pradžios iki galo.

Kūrybiškumas yra idėjų plėtotės proceso esmė, nes kiekvienas iš keturių šio proceso žingsnių yra divergentinio- konvergentinio mąstymo ciklas. Kiekviena divergentinio mąstymo fazė generuoja idėjas vaizdingai, siekia, kad idėjų būtų daug ir kuo intuityvesnių ir naujoviškesnių. Nuovoka ir vertinimas- pristabdyti. Kiekviena konvergentinio mąstymo fazė siekia patobulinti ir pagerinti atranką bei atrinkti elementus, kurie perduoda kitam žingsniui. Todėl norint būti kūrybingiems, reikia kiekviename iš keturių proceso žingsnių sujungti intuiciją ir logiką.

Pagal šį tradicinį modelį kūrybiškumas apsiriboja kūrybingais specialistais, kurie, atlikę savo

darbą, atsakomybę už idėjos komercinį įgyvendinimą „permeta per kontrolės postą“ loginiams ir analitiniams įgyvendintojams. Kiekvienas kontrolės postas turi teisę priimti sprendimą praleisti arba nepraleisti. Kūrybiškumo „sutelkimas pradžioje“ ne tik sumenkina logikos ir analizės svarbą idėjų generavimo žingsnyje, bet ir nepaiso reikšmingo intuicijos ir vaizduotės vaidmens kituose trijuose žingsniuose.

Pirmoji natūrali reakcija kilus naujai verslo idėjai yra veržtis pirmyn ir pradėti verslą. Tačiau, pirmiausią reikėtų apsvarstyti pagrindines prielaidas, ištirti bendrą rinkos aplinką ir apibrėžti verslo pasiūlymus. Svarbu, duoti sau laiko sukurti alternatyvas, rinkos galimybei pačiupti ir tik paskui galvoti apie verslo idėjos įgyvendinimą.

Daugeliu atvejų tinkamos galimybės, kuria reikia pasinaudoti, nustatymas yra toks pat svarbus kaip ir priemonių ja pasinaudoti sukūrimas. Visa gudrybė yra nuspręsti, kada spręsti. Tinkamo laiko kiekvienai konkrečiai galimybei parinkimas yra labai svarbu, nevalia nei paskubėti, nei pavėluoti. Taip pat analizės, taikomos galimybei formuoti, lygis yra svarbus- per ilgas svarstymas ir analizavimas, kai tyrinėjamos nereikalingos smulkmenos ir neesminiai klausimai, gali išvaistyti laiką ir energiją, o dėl nepakankamos analizės verslo idėja gali būti pradėta įgyvendinti per anksti, nežinant sunkumų ar skirtingų ir galbūt geresnių alternatyvų.

  • Microsoft Word 330 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 35 puslapiai (9011 žodžiai)
  • Universitetas
  • Sandra
  • Verslo kūrimo schema
    10 - 3 balsai (-ų)
Verslo kūrimo schema . (2017 m. Spalio 26 d.). https://www.mokslobaze.lt/verslo-kurimo-schema.html Peržiūrėta 2020 m. Birželio 01 d. 18:49
×
110 mokytojų prisijungę laukia tavo klausimo