Verslo planas: paskirtis, struktūra, turinys


Įvadas. Verslo plano kūrimo teoriniai aspektai. Verslo plano kūrimo teoriniai aspektai. Verslo plano paskirtis. Verslo plano rūšys. Darbo tikslas. Susipažinti su verslo plano teorine dalimi, išanalizuoti jo kūrimo problematiką bei išorinės aplinkos įtaką verslo plano kūrime ir sukurti verslo planą vadovaujantis teorine verslo plano struktūra. Uždaviniai. Verslo plano paskirtis. Verslo plano rūšys. Dažnos klaidos, kuriant verslo planą. Verslumas Lietuvoje. Projekto kaštai. Tūkst. Lt. Finansavimo šaltiniai. Tūkst. Lt Grafikai. Išvados.


Kuriant naują prekę (paslaugą), pateikiant jos būsimas fukcijas, reikia atsižvelgti į tris aspektus, nurodančius kliento naudą.

Susipažinimas su rinka ir konkurentais – esminis įmonės sėkmės veiksnys, todėl kaip minėjau jau anksčiau, svarbu akcentuoti, kuo pranašesnė prekė (paslauga) už konkurentus, apybūdinti savo konkurentų pranašumus bei silpnąsias vietas. Konkurentų ir klientų analizė lemia, kokią konkurencijos ir marketingo strategiją pasirinksite. Iškelti ir išspręsti sau klausimą: ar tikimąsi sulaukti konkurentų reakcijos ir kokių konkurentų priemonių galima sulaukti. Dar vienas verslo sėkmės pagrindas – susipažindinimas su pačiu klientu bei jo poreikiais. Tai yra labai svarbu, nes tik klientai lemia įmonės gyvavimą. Prieš norint įgyvendinti verslo idėją, svarbu nurodyti šiuo metu esančią paklausą.

Šie išvardinti veiksniai nepriklauso nuo verslininko norų bei valios, tačiau į juos atsižvelgti būtina, tam kad išvengti rimtų klaidų ir užtikrinti savo firmos ilgalaikį gyvavimą.

Kaina.Kainos nustatymas naujam produktui ar paslaugai – vienas atsakingiausių verslininko sprendimų. Kiekviena įmonė turi turėti pradinės kainos skaičiavimo metodiką. Pagal A. Garškienę išskiriami šie metodai:

Pardavimo politika.Įmonė, pagaminusi prekes, turi jas pateikti pirkėjams. Tai trečiasis marketingo komplekso elementas. Prekė gali nepasiekti vartotojo, jeigu bus pasirinktas netinkamas prekės pateikimo kanalas. Prekės pateikimo kanalas – tai įmonės arba asmenys, kurie dalyvauja prekių judėjimo nuo gamintojo iki vartotojo procese. Turi būti apsvarstyta, ar įmonė pati rūpinsis pardavimu, ar šią funkciją patikės kitiems. Tiesioginis prekių pateikimo kanalas yra be tarpininkų: gamintojas parduoda prekę vartotojui per nuosavą prekių realizavimo tinklą. Jo privalumas yra tas, kad gamintojas iškart gali reaguoti į besikeičiančius rinkos poreikius. Tačiau, visgi, jis turi ir trūkumų. Jeigu įmonė turi daug smulkių vartotojų, pasiskirsčiusių didelėje teritorijoje, jis gali būti nerentabilus.

Selekcinis pateikimas. Jis naudojamas mažmeninėje prekyboje. Mažmeninė prekybos firma aptarnauja vieną ar ribotą konkuruojančių firmų skaičių, gamintojas turi gerus dalykinius ryšius su specialiaipasirinktais tarpininkais.

Ekspertų nuomone, pramonės firmos, kurios naudojasi realizavimo kanalais, praranda 10 – 15 proc. apyvartos, todėl verslininkas, pasirinkdamas prekių pateikimo kanalus, turi išnagrinėti visus „už“ ir „prieš“.

Dažnai girdima verslininkus sakant, kad turi degti savo idėja ir tuomet pasiseks. Tačiau vien to neužtenka, reikia verslo plano. Dar viena naujųjų verslininkų klaida yra ta, kad jie dažnai mano, jog rinkodarai skirti lėšų nebūtina. Juk rinkodara – tai ateities pardavimai. Taip pat norėčiau paminėti dar vieną klaidą – manyti, kad viską gali padaryti pats. Reikia atsižvelgti, ką pats gali profesionaliai atlikti, o ką galima skirti kitam, t.y. kokią paslaugą galima nusipirkti iš šalies. Dar viena esminė klaida – kitų Lietuvoje ar užsienyje esančių verslų aklas kopijavimas pradedant verslą. Kopijavimas smarkiai riboja ir apsunkina įmonės plėtrą žvelgiant į ilgalaikę perspektyvą. Taip pat kuriant verslo planą neapsisprendžiama, kurie dokumente atsispindintys aspektai yra lemiami. Daugiau laiko ir jėgų atiduodama finansiniam planui, projekto realizacijos efektyvumo analizei, tačiau nepakankamai atsižvelgta į produkcijos (paslaugų) rinkos analizę ir produkcijos konkurentabilumo pagrįstumui. Rimtesnė ir labiau paplitusi klaida – žema marketingo tyrimų kokybė. Pateikiu keletą šios klaidos priežasčių.

  • Microsoft Word 341 KB
  • 2019 m.
  • Lietuvių
  • 36 puslapiai (5732 žodžiai)
  • Universitetas
  • Kotryna
  • Verslo planas: paskirtis, struktūra, turinys
    10 - 3 balsai (-ų)
Verslo planas: paskirtis, struktūra, turinys. (2019 m. Sausio 09 d.). https://www.mokslobaze.lt/verslo-planas-paskirtis-struktura-turinys.html Peržiūrėta 2019 m. Balandžio 23 d. 11:08
×
Nesuprantate kaip atlikti užduotį? Klauskite eksperto!