Verslo ypatumai Lietuvoje


Įvadas. Verslo esmė ir samprata. Verslo ekonominiai principai. Verslo subjektas. Verslo etiketas. Tinkamas verslininko elgesys. Verslo kultūros ypatumai. Išvada. Literatūra.


Jis įeina į rinką kaip prekių ir paslaugų gamintojas jas perkantiems namų ūkiams;

Verslininkas – asmuo, kuris teikia gamybos veiksnius, imdamasis veiklos, kuri jam turėtų duoti pelno. Asmuo gali pats teikti vieną ar keletą iš trijų gamybos veiksnių (gamtos išteklius, darbo jėgą, kapitalą) arba numato, ar pirkti kurį nors vieną arba visus išteklius, ateityje tikėdamasis pelno. Verslininko funkcija kartais vadinama ketvirtuoju gamybos veiksniu (Pass, Lowes, Davies, 1997).

Finansų- tai privataus asmens, bendrovės arba organizacijos veikla, apimanti gamybą, komerciją ir (arba) paslaugas;

Bendriausias bruožais verslą galima būtų apibūdinti taip: verslas- tai veikla, teikianti naudą verslininkui ir kitiems prekių mainų būdu.

L. Juozaitienė ir J. Steponkienė teigia, kad verslas visuomenei teikia keturgubą naudą:

Abipusė prekių mainų nauda pirkėjui ir pardavėjui pagrįsta savanoriškais mainais tarp rinko dalyvių: pardavėjas, vykstant prekių mainams, atiduoda mažesnės vertės prekę ir gauna didsnės vertės, o pirkejas gauna didesnės vertės prekę negu už ją atidavė. Pažeidus šį principą silpnėja verslo efektyvuas ir krinta jo prestižas.

Ekonominė verslo rizika- verslo sėkmės priklauso nuo tam tikro rizikos laipsnio, priimant įvairius ūkinės veiklos sprendimus. Reikia siekti, kad rizika versle atneštų kuo mažesnių nuostolių, užtikrintų didžiausią veiklos efektyvumą ir pelną.

Visiška ekonominė atsakomybė už verslo rezultatus- šis principas pagrįstas visapuse verslininko atsakomybe už savo veiklos rezultatus, komercinius įsipareigojimus ir nuostolius.

Neperžengimas ribos, už kurią prekių mainai nepriimtini- negalima verstis veikla, kuri nepriimtina kaip verslas ir gali sukelti pavojų žmogaus gyvybei. Jei verslininkas pažeidžia šį principą, jis tampa netikru verslininku- pseudoverslininku.

Prekės pirkėjo ir pardavėjo savitarpio kontrolė- šiuo principu remdamiesi abu rinkos sandorio dalyviai- pirkėjas ir pardavėjas- kontroliuoja vienas kitą. Savitarpio kontrolė padeda apsisaugoti nuo galimos apgaulės rinkos sandoryje.

Susitikimo pabaigoje dažnai įteikiama dovanų. Rekomenduojama dovanoti smulkias, nebrangias, simbolines su jūsų įmonės logotipu dovanas. Dažniausiai tai būtų biuro reikmenys.

Susipažinę su verslo esme ir jo samprata, su verslo ekonominiais principais, išmokę kas yra verslo subjektas, susipažinę su verslo etiketu ir verslo kultūros ypatumus, mes jau žinome kaip tinkamai elgtis vienokiose ar kitokiose situacijose, koks turi būti tikras verslininkas Lietuvoje. Išmokę šiuos aspektus galime pradėti kurti verslą, kuris teiks naudą tiek įkūrėjui, tiek aplinkiniams.

  • Microsoft Word 29 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 13 puslapių (1983 žodžiai)
  • Universitetas
  • Vilmantas
  • Verslo ypatumai Lietuvoje
    10 - 1 balsai (-ų)
Verslo ypatumai Lietuvoje. (2017 m. Gruodžio 04 d.). https://www.mokslobaze.lt/verslo-ypatumai-lietuvoje.html Peržiūrėta 2019 m. Sausio 20 d. 10:37
×