Viešasis administravimas Straipsnių indėlis


ĮVADAS Viešasis administravimas. Temos ir problemos. Teoriniai ir empyriniai tyrimai straipsniuose. Imties sudarymo ir patikimumo užtikrinimo metodai.


Viešojo administravimo srityje kyla daugybė problemų ir sunkumų. Visi problemų sprendimų būdai bei įvairios viešojo sektoriaus administravimo teorijos yra aprašomos įvairių mokslininkų, tyrinetojų straipsniuose. Šiame darbe mes išanalizuosime du straipsnius, kurie yra susiję su viešojo administravimo teorijomis ir aptarsime jų indėlį.

• nustatyti, kokie buvo taikomi

Straipsnyje „Valstybės tarnybos reguliavimo problemos“ yra nagrinėjami valstybės tarnybos santykių reguliavimo pokyčiai, aptariamos reformos ir jų tikslai pavyzdžiui vienas iš svarbesnių valstybės tarnybos reformos tikslų yra paprastesnis valstybės tarnybos reguliavimas. Dėl nepatogaus ir sunkaus reguliavimo auga nepasitikėjimas valstybės tarnybos sistema, taip pat auga valstybės administravimo kaina, netinkamai paskirstomi valstybės darbuotojai. Taip pat kalbama apie valstybės tarnybos reguliavimą įstatymais. Tarnybos įstatymas reguliuoja beveik 30 tūkstančių skirtingą išsilavinimą turinčių valstybės tarnautojų. Visi jie dirba daugiau nei 580 įstaigų. Valstybės tarnybą sunku reguliuoti, jei į ją pažiūrėsime kaip į didžiulę organizaciją, kurioje dirba labai daug darbuotojų, todėl reguliuojant pasitelkiama įstatymų galia, kuriais reguliuojama viskas, pradedant nuo atrankos į darbą, darbo užmokesčio ir baigiant ties atleidimu iš pareigų.

Antras mūsų analizuojamas straipsnis yra „XXI a. viešojo valdymo modernizavimo reformų kryptys ir tendencijos”, kurį parašė A. Raupa. Pagrindinės straipsnyje iškeliamos problemos – iškylantys nauji, sudėtingi uždaviniai vertinant globalų reformų kontekstą, kadangi einant laikui bei skiriantis institucijų veiklos modeliams visiame pasaulyje, reformų turinio suvokimas kinta. Taip pat tai, jog tyrinėtojams privalu suvokti ne tik atskirų regionų ir šalių kontekstą bet ir gebėti konceptualizuoti tradicinio administravimo metodologinių vertybių reikšmę formuojantis naujiems viešojo valdymo reformų modelių konstruktams.

Straipsnyje dėmesys skiriamas į modernaus viešojo valdymo reformų sampratą, reformų procesų sėkmės prielaidas, trukdžių identifikvimą. Straipsnyje teigiama, jog viešojo valdymo reformų samprata dažniausiai siejama su valdymo struktūrų, jų veiklos procesų bei atliekamų funkcijų pokyčiais socialinių, ekonominių, politinių, kultūrinių ir ideologinių vertybių srityje. Šiuolaikinis viešojo valdymo modernizavimas turi tiek radikalių, tiek inkrementinių reformų praktikos patirčių, kurios turi tuos pačius tiklus – tobulinti ir keisti viešojo valdymo technologijas, formuoti joms palankią organizacinę aplinką bei vystyti inovatyvias ideologijas. Čia gerai žinomi viešojo valdymo tyrinėtojai T. Bovairdas ir E. Loffleris išskyrė kelis faktorius, kurie daro poveikį organizacijoms: ekonominiai, politiniai, socialiniai, technologiniai, aplinkosauginiai ir teisiniai. Pabrėžiama ir tai, jog viešojo valdymo reformavimo prielaida ir stimulu tapo 2007 metų ekonominė krizė. Šalims ieškant būdų kaip išsikapoti iš šios krizės skatino imtis įvairių reformų bei valdymo sprendimų.

  • Microsoft Word 24 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 8 puslapiai (1939 žodžiai)
  • Universitetas
  • Paulius
  • Viešasis administravimas Straipsnių indėlis
    10 - 1 balsai (-ų)
Viešasis administravimas Straipsnių indėlis. (2017 m. Gruodžio 16 d.). https://www.mokslobaze.lt/viesasis-administravimas-straipsniu-indelis.html Peržiūrėta 2020 m. Balandžio 06 d. 01:01
×
24 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo