Vyriausybės atstovas Savivaldybių administravimo subjektai


Vyriausybės atstovas. Savivaldybių administravimo subjektai. Savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo. Prižiūrėti savivaldybių veiklą. Vyriausybės atstovas įgaliojimai. Motyvuotu teikimu pasiūlo. Skundžia atitinkamos kompetencijos teismui. Kreipiasi į teismą. Sustabdyti jo vykdymą. Dėl vilniaus miesto savivaldybės bendrojo lavinimo mokyklų tinklo pertvarkos 2005 2012 metų bendrojo plano patvirtinimo. Vietos valdžios , viešojo administravimo. Viešųjų paslaugų teikimo. Savivaldybės institucijos Vietos savivaldos įstatymas , 3 str 3 punktas. Savivaldybės taryba kaip VA subjektas. Savivaldybės tarybos sudaromos komisijos ir komitetai. Savivaldybės taryba kaip VA. Savivaldybės administracija kaip VA subjektas. Savivaldybės administracija kaip VA. Savivaldybės administracija kaip VA subjektas seniūnijos. Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba. Savivaldybės kontroliuojamos įmonės.


Minėta, kad viešojo administravimo institucijų sistema apima ir vietos savivaldos institucijas.

Jis sprendžia, kuriai gyvenamajai vietai (miestui, kaimams, miesteliams ir t.t.) suteikti savivaldos teisę, teritoriškai ją pakeisti, įvesti tiesioginį valdymą ir pan. Žinoma, savivaldybių tarybų sprendimai, mero potvarkiai, savivaldybių administracijų direktorių ir kitų vietos savivaldos viešojo administravimo subjektų leidžiami teisės aktai negali prieštarauti ne tik Konstitucijai, įstatymams, bet ir Vyriausybės nutarimams, Ministro Pirmininko potvarkiams, ministrų įsakymams, t.y. vykdomosios valdžios subjektų leidžiamiems poįstatyminiams teisės aktams. Taip pat savivaldybių institucijų sprendimai turi būti pagrįsti minėtais teisės aktais. Pavyzdžiui:

Savivaldybės iš visų viešojo administravimo subjektų yra arčiausiai žmonių kasdienybės.

Juk kiekvienas iš mūsų individualiai komunalinių atliekų į sąvartynus neveža, neasfaltuoja gatvių, netiesia šaligatvių, nežymi kelio ženklais, netiekia šilumos ir vandens, netvarko nuotekų, nesuteikia gatvėms, pastatams adresų, butams – numerių, neorganizuoja kelių ir gatvių priežiūros, nevežioja troleibusais ar autobusais, nenustato kapinių teritorijos, nesirūpina jų priežiūra ir pan. Įsivaizduokite, kas būtų, jei gyventojai imtų statyti namus, kur tik jiems patinka, arba laidotų artimuosius ten, kur jiems atrodo patogu, kas būtų, jei namai neturėtų numerių, jeigu niekas kiekvieną rytą neištuštintų konteinerių su mūsų buitinėmis atliekomis, jei bute dingtų vanduo ir t.t.

Čia įtvirtinta, kad savivaldybių funkcijos pagal sprendimų priėmimo laisvę skirstomos į

Abejoms šių grupių institucijoms yra bendra tai, kad joms įstatymų leidėjas suteikia viešojo administravimo teises ir pareigas. Vien toks bruožas reiškia, jog šios institucijos yra savivaldybių administravimo subjektai. Bet pabandykime patys įsitikinti, jog tiek atstovaujamoji savivaldybės institucija, tiek jos vykdomoji institucija atlieka funkcijas viešojo administravimo srityse.

Savivaldybės taryba taip pat įgyvendina įstatymo leidėjo valią, t.y. posėdžio metu priima sprendimus tiek individualaus, tiek bendrojo pobūdžio. Pavyzdžiui, įstatymų leidėjas Alkoholio kontrolės įstatymo 16 straipsniu nustato, jog verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais gali tik įmonės, turinčios licencijas užsiimti šia veikla, licencijas išduoda savivaldybės vykdomoji institucija. O štai tvarką, kaip tos licencijos turi būti išduodamos ir kuriose poilsio bei turizmo vietose, nustato savivaldybė. Pvz., Vilniaus miesto savivaldybės taryba 2007 m. rugsėjo 12 d. priėmė sprendimą Nr. 1-196 Dėl mažmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais licencijavimo, kuriuo patvirtino šios veiklos licencijavimo tvarkos aprašą bei nustatė poilsio ir turizmo zonas (atrakcionų vietas, skverų, parkų ir miškų terito, miesto ežerų ir upių pakrančių teritorijas, lauko kavinių vietas, laimėtas konkurso būdu ir t.t.).

Arba, pvz., 2008 m. gegužės 28 d. sprendimu Nr. 1-495 Dėl licencijuojamos kelių transporto vežėjų veiklos reglamentavimo Vilniaus taryba, vadovaudamasi Kelių transporto kodekso 4 straipsnio 3 dalimi, patvirtino Reikalavimų keleivių vežimui lengvaisiais automobiliais taksi bei autobusais Vilniaus mieste aprašą, licencijos ir licencijos kortelės galiojimo sustabdymo, lengvųjų automobilių taksi vairuotojų atestavimo liudijimo formą, lengvųjų automobilių taksi vairuotojų kvalifikacinio mokymo programą ir t.t. Remiantis Alkoholio kontrolės įstatymo 18 str. 1 dalies 2 punktu savivaldybės taryba savo sprendimu gali uždrausti prekybą alkoholiniais gėrimais švenčių ir masinių renginių dienomis.

Vadovaujantis Tabako kontrolės įstatymo 11 str. 4 dalimi, licencijos verstis sezonine mažmenine prekyba tabako gaminiais kurortuose ir kitose savivaldybės tarybos nustatytose poilsio bei turizmo teritorijose išduodamos savivaldybės tarybos nustatyto kurortinio, poilsio bei turizmo sezonui. Taigi savivaldybės taryba turi išleisti sprendimą dėl mažmeninės prekybos tabako gaminiais licencijavimo, kuriuo patvirtina licencijavimo taisykles bei nustato poilsio ir turizmo sezono trukmę (pvz., nuo balandžio 1 d. iki rugsėjo 30 d.). Arba štai savivaldybės taryba, remdamasi Kelių transporto kodekso 4 straipsnio 3 dalimi bei 16 straipsnio 2 dalimi, priima sprendimą Dėl vietinio (miesto) susisiekimo autobusų ir troleibusų bilietų kainų nustatymo, kur nurodo, kiek kainuoja vienkartinis, mėnesinis troleibuso ar autobuso bilietas ir pan. Taip pat savivaldybės taryba, įgyvendindama Vietos savivaldos įstatymo 6 ir 7 straipsnius bei kitus įstatymus (pvz., Reklamos, Triukšmo valdymo, Aplinkos oro apsaugos, Gyvūnų globos, laikymo ir naudojimo įstatymų straipsniais), tvirtina įvairias bendrojo pobūdžio taisykles

  • Microsoft Word 167 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 14 puslapių (4600 žodžiai)
  • Universitetas
  • Kornelija
  • Vyriausybės atstovas Savivaldybių administravimo subjektai
    10 - 1 balsai (-ų)
Vyriausybės atstovas Savivaldybių administravimo subjektai . (2017 m. Gruodžio 17 d.). https://www.mokslobaze.lt/vyriausybes-atstovas-savivaldybiu-administravimo-subjektai.html Peržiūrėta 2018 m. Balandžio 23 d. 04:57
×