Vyrų mityba


Riebaluose tirpstantys vitaminai. Vandenyje tirpstantys vitaminai. Vyrų mityba. Įvadas. Metodai Analizuoti literatūrą bei internetinius informacijos šaltinius. Tikslas. Uždaviniai. Išvados. Anotacija. Literatūra ir kiti informacijos šaltiniai. Pristatymo kalba. Išvados.


Darbo tikslas yra išanalizuoti vyrų mitybą ir nustatyti, ko reikia ir kiek reikia vyrams norint būti sveikiems, ilgiau gyventi, nenutukti ir mėgautis gyvenimu be valgymo sutrikimų.

Ištirti, kokius maisto produktus vyrai turi naudoti daugiausiai (baltymai ir angliavandeniai organizme, vitaminai, vanduo , jų nauda) ir nutukimo priežastys.

Maiste didžiausią kiekį energijos turi baltymai ir angliavandeniai, o vyrų organizmams yra labai svarbu gauti kuo daugiau baltymų bei angliavandenių energijai gauti. Vyrai daugiau valgo už moteris, nes jų kūnams reikia daugiau energijos atlikti fiziniams darbams bei reikia daugiau energijos augant ir vystantis, tai ne tik alkio malšinimas, bet ir gyvybinė žmogaus dalis.

Angliavandeniai suteikia organizmui energijos be to, jie saldina maistą ir turi didelį skaidulų kiekį. Svarbiausias angliavandenių šaltinis – daržovės ir vaisiai, paskui grūdinės bei ankštinės kultūros. Vyrams rekomenduojama geriausia angliavandenių dienos norma yra penkios ar daugiau daržovių ir citrusinių vaisių porcijos (viena porcija- pusė puodelio) ir šešios duonos, grūdų ,pupų ar žirnių porcijos. Valgant šiuos produktus vyrų organizmas suvartos mažiau riebalų, kalorijų, be to juose gausu skaidulų. Skaidulos- augalinės kilmės medžiagos , kurias daugiausia sudaro angliavandeniai, taip pat jos netirpstančios virškinimo proceso metu. Skaidulos skatina žarnyno veiklą minkštindamos virškinimo atliekas. Kadangi skaidulos lėtina maistinių medžiagų įsisavinimą, jos neleidžia kraujyje staigiai padidėti gliukozės kiekiui. Vyrams per dieną rekomenduojama suvartoti apie 28g skaidulų, nes yra įrodyta, kad jos padeda nuo cholesterolio kiekio padidėjimo, kas vyrų organizme yra dažnas reiškinys. Taigi, galima daryti išvadą, kad angliavandenių vyrams per visą dienos racioną reikia suvartoti apie 50-55% viso gaunamo dienos energijos kiekio.(1)

Vitaminai yra svarbus dalykas kiekvienam organizmui, kiekvienas vitaminas yra vis kitos naudos ir funkcijos. Vyrų organizmui reikalinga be galo daug vitaminų, bet svarbiausi yra šie:

Riebaluose tirpstantys vitaminai: A-reikalingas regai, cholesterolio apykaitoje; D- mineralizuoja kaulus nes padeda įsisavinti kalcį; E- stiprus antioksidantas; K-dalyvauja kraujo krešėjime ir reguliuoja mineralizacijos procesus

Vandenyje tirpstantys vitaminai : C- padeda formuoti ir išlaikyti kalogeną, imuniteto stiprintojas; Tiaminas- dalyvauja angliavandenių apykaitoje ir yra svarbus nervų sistemoje; Riboflaminas- skatina energiją biologiniams procesams vykti; B6- dalyvauja amino rūgščių apykaitoje; Folio rūgštis- užkerta kelią mažakraujystei.

  • Microsoft Word 41 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 9 puslapiai (2206 žodžiai)
  • Kolegija
  • Liveta
  • Vyrų mityba
    10 - 1 balsai (-ų)
Vyrų mityba. (2017 m. Lapkričio 27 d.). https://www.mokslobaze.lt/vyru-mityba.html Peržiūrėta 2018 m. Lapkričio 15 d. 21:31
×