XVIII švietimo Anglijos teatras


XVIII ojo amžiaus pradžia. Švietimo epocha.


Naujų žanrų atsiradimas aštuonioliktama amžiuje smarkiai veikia anglų dramaturgiją. Ji tampa madinga ir didktuoja štrichus visoje europoje. Miesčioniškos komedijos atsiradimas taip pat paveikia ir eilinį žmogų, stebintį „save“ ir „savo kasdienybę“ ant scenos. Džordžas Lito savo dramomis atsidaro puslapį „naminės komedijos“ žanrui ir teigia, jog atėjo laikas keisti personažus dramaturgijoje. Ne vien inteligentija, karaliai bei didikai nusipelnė dėmesio, nes visi, net ir miesčionys, yra įdomūs ir žavintys. Taip į teatro pasaulį įpiešiama nauja kategorija – šeima [Italijoje gimsta mafija ir jos istorija]. Papročių arba protingosios dramos žanrą puoselėja Ričardas Šeridanas, kuris tiek asmeniniame gyvenime, tiek išorėja gerbė šeimą ir pačią termino reikšmę.

Skirtingai nuo papročių puoselėjimo, Anglijoje pradeda formuotis juoko tradicija (sarkastiškas, lengvas, ironiškas, juodasis humoras), kurią turbūt dar lalbiau paskatino neišprususio žiūrovo noras pramogai teatre, o taip pat istorinė bei politinė tuometinė situacija, į kurią visaip reikėjo pažiūrėti. Anglai mokydamiesi iš Moljero(kas ganėtinai keista, pagalvojus apie santykius tarp Anglijos ir Prancūzijos) juoką atranda ypatinga ir neišvengiama maniera – tai turi būti įgimta. Juoko teatre tradiciją tęsia svarbi asmenybė – Deividas Garikas. Kilęs iš prancūzų protestantų šeimos, gimė herforde, mokėsi pas labai reiklų mokytoja Ličfilde, o turėdamas giminių visoje europoje, savo sąmojingumu ir gebėjimo atskleisti save visapusiškai, buvo pastebėtas ir portugalijoje.

  • Microsoft Word 15 KB
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 4 puslapiai (855 žodžiai)
  • Kolegija
  • Greta
  • XVIII švietimo Anglijos teatras
    10 - 1 balsai (-ų)
XVIII švietimo Anglijos teatras. (2016 m. Rugsėjo 27 d.). https://www.mokslobaze.lt/xviii-svietimo-anglijos-teatras.html Peržiūrėta 2019 m. Rugpjūčio 23 d. 03:45
×
Užduokite klausimą bet kuria mokslo tema