Žaidimų nauda muzikos pamokose


Įvadas. Žaidimas ir jo vieta pamokoje. Žodžio „žaidimas“ reikšmė. Žaidimo samprata. Žaidimų klasifikacija. Siužetiniai imitaciniai žaidimai. Žaidimai su taisyklėmis. 9 2. 2. 1. Didaktiniai žaidimai. Judrieji žaidimai. Liaudies žaidimai - rateliai. Žaidimų taikymas muzikiniame ugdyme. Žaidžiame kūrybinius žaidimus. Žaidžiame žinių patikrinimo žaidimus. Mokymosi rezultatų tikrinimo rūšys. Žinių patikrinimo žaidimas Muzikinis loto. Išvados. Literatūros sąrašas.


Temos aktualumas: Vienas iš būdų padaryti pamokas įdomesnias ir patobulinti ugdymo procesą – žaidimų įtraukimas. Kiekviename amžiaus tarpsnyje žaidimai reikalingi tam tikriems įgūdžiams formuoti Žaidimai moko bendradarbiauti grupėje, parodyti iniciatyvą, ugdo savarankiškumą bei pareigos jausmą, valią, išmoko tvardytis patyrus sėkmes ir nesėkmes.

Žaidimas nebūtinai turi būti susijęs su pamokos tema. Jis taikomas atsižvelgiant į klasės pamokos temą,(mokytojo požiūrį. Tačiau svarbu nenukrypti – žaidimas turi atitikti mokomą dalyką, kad galėtų būti naudingas ugdymo procesui. Dėl šių priežasčių, ugdyme taikomi didaktiniai žaidimai.

Apibendrinant galiu(teigti, jog žaidimas labai reikalingas pamokoje. Tai ne tik adaptacijos, bet ir bendravimo, atsipalaidavimo priemonė, kuris skatina mokinių darbingumą, lavina plastiškumą, koordinacija, suteikia galimybę įdomiau supažindinti su nauja medžiaga, ją pakartoti, įtvirtinti ar tikrinti, todėl galima teigti, jog zaidimai turi didelę reikšmę mokymosi veikloje.

Žodis „žaidimas“, apibūdinamas kaip vieno ar kelių žmonių laisvalaikio leidimo būdas, turintis apibrėžtą tikslą bei taisykles. (Lietuvių kalbos žodynas)

Įvairių tautų kultūroje žodis žaidimas turėjo ir turi ganėtinai daug skirtingų reikšmių. Antai senovės Graikijoje žaidimas reiškė veiklą, būdingą vaikams. Senovės Romoje šis žodis (ludo) buvo įvairiareikšmis: pirmiausia reiškė džiaugsmą, linksmybes, taip pat turėjo romėnų, graikų, pavasario žaidimų, dižiųjų ir mažųjų žaidimų prasmę. Žaidimais buvo vadinamos žiaurios virko kautynės, profesionalių kovotojų (gladiatorių) rungtynės, pasmerktų mirti zmonių kovos su laukiniais žvėrimis. (Stonkus, S., Zuoza, A.K., Jankus, K., Pacenka, R. 2002, p. 8-9 )

Žydai žaidimą suprato kaip juokus, išdaigas, o vokietijoje senovinis žodis spilan reiškė lengvus, sklandžius, grakščius, primenančius švytavimą ir, be kita ko, teikiančius didelį pasitenkinimą judesius. (Stonkus, S., Zuoza, A.K., Jankus, K., Pacenka, R. 2002, p. 8-9 )

Rusų kalboje žodis žaidimas turi daug reikšmių: tai ir vaikų žaidimai, ir grojimas muzikos instrumentais, aktorių vaidinimai ir pan.

Daug dėmesio žaidimams skyrė J. A. Komenskis (Jan Amos Komensky, 1592-1670 m.) žymus čekų pedagogas, rašytojas, visuomenės veikėjas, dar vadinamas pedagogikos tėvu, Jis buvo naujųjų laikų pedagogikos kūrėjas, genialiai apibendrinęs pažangias savo meto visuomenės pedagogines mintis ir pirmasis Europoje parengęs vientisos švietimo sistemos pagrindus). Jo žaidimų samprata tokia: „Žaidimai yra daugelio pamėgti pratimai, kur atlygis varžovams yra visų pripažinta nauda. Septyni dalykai žaidimus padaro žaidimais: judėjimas, savaimingumas, bendravimas, kova (t.y. malonus rezultato laukimas), tvarka, paprastumas ir malonus tikslas (dvasios atgaiva). Žaidimas turi būti kilnus, naudingas, turi gaivinti kūną ir dvasią“. (Stonkus, S., Zuoza, A.K., Jankus, K., Pacenka, R. 2002, p. 9 )

Žaidimus klasifikuoti sunku, kiekvienoje žaidimų teorijoje pateikiamas savas požiūris, tai sąlygoja faktas, kad vaikų žaidimai labia skiriasi savo turiniu ir pobūdžiu.

Visus žaidimus sąlyginai galima grupuoti pagal jų turinį ir veiklos pobūdį tokias grupes:

Pradinėse klasėse šiems žaidimams skiriama daug dėmesio. Vaikams pradinėse klasėse patinka žaidimai, kuriuose yra konkretus vaidmuo. Mažieji mėgsta pasakų turinį, įvairius pasakų veikėjų judesius, kuriuos jie imituoja ir tarsi patys sukuria situacijas. Tokiais žaidimais lavinama vaiko motorika, nes kiekviename vaidmenyje reikia vikrumo bei koordinacijos.Vaikai stengiasi atlikti įvairius judesius, parodyti reiškinius, apie kuriuos sužinojo gamtos pažinimo, muzikos ir kitose pamokose.

  • Microsoft Word 43 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 19 puslapių (3711 žodžiai)
  • Universitetas
  • Deivydas
  • Žaidimų nauda muzikos pamokose
    10 - 2 balsai (-ų)
Žaidimų nauda muzikos pamokose. (2017 m. Lapkričio 06 d.). https://www.mokslobaze.lt/zaidimu-nauda-muzikos-pamokose.html Peržiūrėta 2018 m. Lapkričio 13 d. 02:23
×