Žiedinių sankryžų projektavimo reglamentavimas


Įvadas. Bendrieji sankryžų reikalavimai. Sankryžų ir kelių reglamentai. Žiedinių sankryžų savybės ir nauda. Talpa ir pagrindinės savybės. Pagrindiniai sankryžų projektavimo principai. Žiedinių sankryžų tipai kitose es šalyse olandija, vokietija ir kitos šalys. Didesni žiedai. Vokietijos žiedų tyrimai. Žiedinių sankryžų želdynų taisyklės Lietuvoje ir es šalyse. Žiedinių sankryžų saugumas Lietuvoje ir es šalyse. Išvados ir apibendrinimas. Literatūra ir šaltiniai.


Šiame darbe bus apžvelgiami pagrindiniai žiedinių sankryžų reglamentavimo Lietuvoje ir ES šalyse aspektai. Iškeliamas tikslas – palyginti Lietuvos ir ES šalių žiedinių sankryžų projektavimo reglamentavimą.

Sankryžos pagal struktūrą skiriasi formomis, o nuo formų derinio pagal eismo organizavimo būdą priklauso ir sankryžos tipas.

• Pagal, R ISEP 10 rekomendacijas, žiedinės sankryžos skirstomos į mažąsias (užstatytoje teritorijoje), vienos eismo juostos ir dviejų eismo juostų žiedines sankryžas:

• Žiedinių sankryžų rengimo kriterijai Lietuvoje, pagal statybos rekomendacijas R 36-01

• Sankryžos nuovažos, vyraujant eismui žiedu, dėl saugumo rengiamos vienos juostos,nes kitu atveju gali pavojingai kirstis eismo srautai.

Šiuolaikinės žiedinės sankryžos, taip pat vadinamos antrosios kartos žiedinėmis sankryžomis, yra pagrįstos gana skirtingais dizaino kriterijais nuo eismo ratų arba pirmosios kartos žiedinių sankryžų, pastatytų praėjusio šimtmečio pirmoje pusėje.

Pirmosios kartos žiedinės sankryžos pirmenybę teikia srautams, atvykstantiems iš filialų, ir buvo suprojektuotos atsižvelgiant į audimo judesius kaip pagrindinį tikslą. Tokiu būdu apskritimai tampa labai dideli, dideliais atstumais tarp sekančių filialų ir santykinai mažu greičiu ir cirkuliuojančiais srautais. Priešingai, šiuolaikinės žiedinės sankryžos tapo pirmenybės ratui ir yra skirtos greičiui sumažinti, o matmenys iš esmės priklauso nuo filialų skaičiaus, tikėtinų pajėgumų ir didesnių transporto priemonių pasukimo.

Antrosios kartos žiedinės sankryžos klasifikuojamos pagal jų įterpto apskritimo skersmens D dydį:

a) mini žiedinės sankryžos, kai D yra mažesnis nei 22 metrai;

b) kompaktiškas žiedas, skirtas D nuo 22 iki 35-40 metrų;

c) didelės arba kaimo žiedinės sankryžos, kai D yra didesnis nei 40 metrų.

Mažieji žiediniai krantiniai apriboti gyvenamųjų vietovių pritaikymu, o kompaktiški žiedai būdingi miesto kontekstui. Didesnės žiedinės sankryžos dažniausiai statomos priemiesčių žieduose ir kaimo greitkeliuose.

Vienas svarbiausių konstrukcijos elementų, kurie daro įtaką saugai, yra efektyvus nuvažiuotas automobilio takas per žiedinę sankryžą. Eismo srautas turi patekti į cirkuliacinį srautą. Esant mažam eismo intensyvumui, transporto priemonės paprastai įvedamos be stabdymo, tuo tarpu esant didesniam eismo srautui į srautus reikia laukti naudingų spragų cirkuliaciniame sraute. Pajėgumas gali būti padidintas įvažiavimo į atmosferą greitis ir išplėstas cirkuliuojantis važiavimo kelias.

Visuomenės reakcija į šiuolaikines žiedines sankryžas buvo išties teisinga. Tai patvirtina daugelio "prieš ir po" atliktų tyrimų rezultatai, įrodantys, kad šiuolaikinės žiedinės sankryžos paprastai yra gerai priimtinos.

Buvo paminėtos kelios nedidelės problemos, pvz., Pranašumas mažos eismo šakoms, kuris kartais sukelia nepagrįstą vėlavimą pagrindinei gatvei, arba aiškios pėstiesiems pėsčiųjų kontrolės teisingumo nebuvimui. Saugumo lengvata, sumažinus avarijas, buvo matuojama tiek Europoje, tiek Jungtinėse Amerikos Valstijose. Srauto saugumo nauda apskritai yra susijusi su sumažėjusiu greičiu ratuose ir konfliktų taškų skaičiaus sumažėjimu, palyginti su bet kokiu laipsnio sankirta. Be to, saugumą skatina didesnė vairuotojų atsakomybė dėl lėtesnio judesio ir poreikio sutelkti dėmesį į derlingumą, palyginti su vairuotojo elgsena signalizuotose sankryžose.

  • Microsoft Word 48 KB
  • 2020 m.
  • Lietuvių
  • 25 puslapiai (5139 žodžiai)
  • Universitetas
  • Ignas
  • Žiedinių sankryžų projektavimo reglamentavimas
    10 - 1 balsai (-ų)
Žiedinių sankryžų projektavimo reglamentavimas. (2020 m. Spalio 22 d.). https://www.mokslobaze.lt/ziediniu-sankryzu-projektavimo-reglamentavimas.html Peržiūrėta 2020 m. Lapkričio 26 d. 02:56
×
33 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo