Žodinio (verbalinio) bendravimo ypatumai


Įvadas. Bendravimo procesas. Verbalinis (žodinis) bendravimas. Žodinio bendravimo būdai bei elementai. Žodžio komponentai ir žodiniai valdžios instrumentai. Pranešimo samprata bei ypatumai. Pranešimo priėmimo ypatumai. Rekomendacijos, kaip išmokti kalbėti aiškiai. Išvados. Literatūra.


Bendravimo modelis susideda iš 7 dalių : komunikavimo šaltinio, kodavimo, pranešimo, kanalo, dekodavimo, gavėjo bei grįžtamojo ryšio.

Apibendrinant šį skyrių galima teigti, kad bendravimas yra neatsiejama žmonių gyvenimo dalis. Kiekvienas esame priversti bendrauti, jei norime suprasti vieni kitus, jei norime tobulėti, suteikti ar patys sulaukti pagalbos. Kadangi bendravimas yra toks svarbus mūsų visuomenėje, turime tai išmanyti ir suprasti kaip bendrauti efektyviai. Tam, kad tai suprastume, galime remtis bendravimo proceso modeliu, kurį sudaro septynios dalys: komunikavimo šaltinis, kodavimas, pranešimas, kanalas, dekodavimas, gavėjas bei grįžtamasis ryšys.

Verbalinis bendravimas - tai toks bendravimo būdas, kurio metu informacija kitam asmeniui yra perduodama žodžiais. Kalbėjimas - tai labiausiai paplitęs bendravimo būdas. Kalba gali būti apibrėžiama kaip ženklų sistema, istoriškai susidariusi žmonių bendravimo ir mąstymo priemonė, asmenybės saviraiškos, informacijos perdavimo bei laikymo būdas. Verbalinėje komunikacinėje sąveikoje kalba yra vartojama kaip komunikacijos mechanizmas, kuris yra reprezentuojamas kalbų sistemomis ir yra padalintas į rašytines ir žodines (kai informacija perduodama žodžiu arba raštu). Žodinis, arba sakytinis kalbėjimas dar gali būti skirstomas į monologinį ir dialoginį kalbėjimą.

Deja verbalinė komunikacija ne visuomet yra tokia kokios mes tikimės ar norime, kadangi egzistuoja daugybė barjerų, kurie kliudo bendravimo efektyvumui, vieni iš jų yra: nerūpestingumas, kai žmogus dažnai kalba nepagalvojęs, nerūpestingai; motyvuotas iškreipimas, kuomet mes girdime tai, ką norime girdėti, patys to net nesuvokdami, o tai daryti mus skatina dideli norai ir troškimai; rūpinimasis savimi, galvoje turiu per didelį rūpinimąsi ir galvojimą tik apie save; gynimasis, kai bendravimo metu galvojama apie tai, kaip iš anksto apsisaugoti nuo įskaudinimo. Visi šie veiksniai kiša koją efektyviam bei nuoširdžiam bendravimui. O svarbiausias žodinio bendravimo reikalavimas yra tarimo bei turinio aiškumas, prieinamumas ir minties pristatymas.

Kalba mums padeda atlikti daugybę funkcijų, tačiau pačios pagrindinės yra:

Kalba vartojama įverinti, išreikšti savo nuomonę apie tam tikrus dalykus, pozityvų ar negatyvų požiūrį;

Kalba galime aptarti kalbą. Kitaip tariant, mes galime analizuoti išgirstas frazes, siekdami didesnio jų supratimo bei išsiaiškinimo;

Kiekvienas mūsų tariamas sakinys yra individualus kūrybinis reiškinys, o kai kurie pasakymai ar išsireiškimai gali būti netgi unikalūs.

Taigi nesvarbu, ką jūs norėjote pasakyti, pašnekovas gali labai subjektyviai sureaguoti į jūsų sakomus žodžius, ir tai bus susiję su jo gyvenimo patirtimi bei individualiu žodžių prasmės supratimu.

Pagal bendravimo turinį A. Petrulytė (2004) išskiria 5 pagrindinius verbalinio bendravimo būdus:

Tyrinėjamasis bendravimas. Jo metu mes siekiame gauti daugiau informacijos, kažkuo domimės.

Išsakomo turinio konkretumas. Kai yra kalbama užuolankomis, kitaip tariant, tempiant gumą, pailgėja pokalbio trukmė ir tai apsunkina pokalbį;

6. Klausymasis. Tai antra labai svarbi žodinio bendravimo proceso dalis. Pateiksiu kelis pavyzdžius, kaip efektyviai klausytis, bei ko nedaryti, kad išvengtumPateiksiu kelis pavyzdžius, kaip efektyviai klausytis, bei ko nedaryti, kad išvengtumė klaidų klausydamiesi.

  • Microsoft Word 337 KB
  • 2019 m.
  • Lietuvių
  • 20 puslapių (4895 žodžiai)
  • Kolegija
  • Armantė
  • Žodinio (verbalinio) bendravimo ypatumai
    10 - 2 balsai (-ų)
Žodinio (verbalinio) bendravimo ypatumai. (2019 m. Gegužės 19 d.). https://www.mokslobaze.lt/zodinio-verbalinio-bendravimo-ypatumai.html Peržiūrėta 2019 m. Birželio 17 d. 00:20
×
Nesuprantate kaip atlikti užduotį? Klauskite eksperto!