Kavinės kainodaros politikos formavimas



Tinkamas patiekalų kainos nustatymas yra vienas iš didžiausių galvosūkių maitinimo įmonių vadybininkams. Kaina ekonomine prasme yra pagrindinis rinkos subjektų mainų reguliavimo mechanizmas. Nustačius deramas patiekalų kainas, galima padengti sąnaudas ir gauti pelną, pritraukti ir išlaikyti vartotojus, palaikyti paklausos ir pasiūlos pusiausvyrą piko ir nuosmukio laikotarpiais. Šių funkcijų svarba įpareigoja maitinimo įmones skirti deramą dėmesį kainodarai.
Nustatant patiekalų kainas, atsižvelgiama į bendruosius kainodaros veiksnius: patiekalų gamybos sudėtingumą, paklausos elastingumą, vartotojus ir kaštus. Nuo paklausos paprastai priklauso maksimali patiekalų kaina, o minimalią kainą nulemia patiekalų gamybos kaštai. Taigi, išsamiau šiuos klausimus tikslinga išsiaiškinti atliekant rinkos tyrimus, įvertinti patiekalų paklausą, ir apskaičiuoti pajamas, kurias gautų įmonė, esant didesnei kainai, bet mažesniam parduotų patiekalų kiekiui, ir mažesnei kainai, bet didesniam parduodamų patiekalų kiekiui. Taigi, patiekalų kainos dydis įtakoja su patiekalų paklausa susijusius ir kitus dalykus: darbuotojų skaičių, reikiamų žaliavų kiekį, įrengimų našumą, sandėliavimo išlaidas. Tokia priklausomybė patvirtina patiekalų tinkamos kainos nustatymo svarbą ir apibrėžia temos aktualumą. Kavinėje ,,užupio kavinė“ nėra nusistovėjusios kainodaros politikos. Kavinėje ,,užupio kavinė“ teisingas kainos nustatymas įvardintas kaip problema. Šios problemos sprendimo radimas yra vienas iš darbo tikslų.
Darbo tikslas - įvertinti kainodaros procesą kavinėje ,,užupio kavinė“ ir pasiūlyti galimas tobulinimo kryptis.
Tyrimo objektas – uab ,,užupio kavinė”, kavinėje ,,užupio kavinė” kainodaros politikos formavimas.
- Microsoft Word 170 KB
- 2012 m.
- 46 puslapiai (10442 žodžiai)
- Universitetas
- Lina
-