Pneumovolas


Užduotis. Įvadas. Traukos skaičiavimas. Traukos skaičiavimas esant darbo režimui. Traukos skaičiavimas esant transportiniu režimui. Našumo skaičiavimas. Techninis našumas. Eksploatacinis našumas. Stovumo skaičiavimas. Stovumo skaičiavimas esant transportiniu režimui. Stovumo skaičiavimas esant darbiniu režimui. Maksimali jėga, reikalinga pasukti varomiesiems ratams. Priekinės pakabos atsparumo skaičiavimas. Priekinės pakabos atsparumo skaičiavimas, kai volas važiuoja vidutiniu darbiniu greičiu. Priekinės pakabos atsparumo skaičiavimas, kai volas važiuoja maksimaliu greičiu. Literatūra.


Dėl pastovaus slėgio kiekviename pakabos cilindre kiekvieno rato veikimo jėga į paviršių yra beveik visiškai vienoda.

Atsirandančių pasipriešinimo jėgų nugalėjimas įvertinamas varančiųjų ratų maksimalia apskritimine jėga , kurios dydį apriboja padangos sukibimo su gruntu jėga, N:

- oro pasipriešinimo jėga, kN; kadangi labai mažas greitis, mes jos neįvertiname.

Esant transportiniu režimui volas juda veikiamas mažesnių pasipriešinimų, bet užtat su didesniu greičiu. Volas juda ant suvoluoto kelio su asfaltbetonio danga.

Parenku dyzelinį keturtaktį variklį Д-130, kurio galingumas () ir sukimosi greitis .

Stovumo praradimas pasireiškia volo apsivertimu arba slydimu. Daugiau tikėtinas ir pavojingesnis yra skersinio stovumo pažeidimas, atsirandantis dėl veikiančių jėgų – išcentrinės ir svorio jėgų.

Svorio jėgą išskaidome į dvi dedamąsias: normalinę atžvilgiu kelio paviršiaus jėgą ir tangentinę jėgą . Išcentrinę jėgą išskaidome į dvi dedamąsias: normalinę jėgą ir tangentinę jėgą .

Volo A atveju, judančio išoriniu kelio kraštu, jėgos ir , veikiančios ta pačia kryptimi, susideda. Tikimybė prarasti stovumą volui A yra didesnė nei volui B, todėl toliau skaišiavimus atliksiu tik volui A.

Pagal apytikslius skaičiavimus svorio centras randasi aukštyje. Volo vertimasis būtų apie tašką K.

Nustatau išcentrinės jėgos reikšmę priimdamas, kad maksimalus transportinis greitis :

Kadangi , tai stovumas prie transportinio greičio yra nepakankamas ir volą reikia projektuoti su mažesniu maksimaliu transportiniu greičiu.

Kadangi , tai stovumas prie transportinio greičio yra pakankamas ir volą reikia projektuoti su ne didesniu nei maksimaliu transportiniu greičiu.

  • Microsoft Word 348 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 17 puslapių (1354 žodžiai)
  • Universitetas
  • Lukas
  • Pneumovolas
    10 - 1 balsai (-ų)
Peržiūrėti darbą
Pneumovolas. (2017 m.). https://www.mokslobaze.lt/pneumovolas.html Peržiūrėta 2025 m. Gegužės 22 d. 07:11
Peržiūrėti darbą
×
75 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo