Automobilio alkūninis ir dujų skirstymo mechanizmai


Alkūninis mechanizmas. Cilindrų blokas. Cilindrų galvutė. Alkūninis velenas. Stūmokliai. Švaistikliai, žiedai, guoliai, pirštai, tarpinės. Dujų skirstymo mechanizmas. Išvados. Literatūros sarašas.


Judančios: stūmoklis su žiedais , pirštas, švaistiklis, alkūninis velenas ir smagratis.

Cilindrai variklyje išdėstyti vertikaliai viena eile. Karteris ( variklio blokas) priima visas apkrovas, atsirandančias darbo metu, o taip pat veikiančias į variklio atramas. Todėl jis daromas kuo standesnis išilgine ir skersine kryptimis. Standumui padidinti alkūninio veleno pagrindinių guolių plokštumose esančiose pertvarose daromos papildomos sustiprinimo briaunos. Standumas taip pat padidėja, kai karterio dugninė tvirtinama žemiau plokštumos, einančios per pagrindinių kakliukų guolius. Dar didesnis standumas gaunamas, kai karteris gaminamas iš dviejų dalių: viršutinės ir apatinės, kurioje yra integruoti alkūninio veleno pagrindinių guolių dangteliai.

Kad bloke nesusidarytų lenkimo įtempimų dėl dujų slėgio jėgos, cilindrų blokas daromas tokios formos, kad galvutės ir alkūninio veleno pagrindinių guolių dangtelių tvirtinimo varžtai būtų vienoje linijoje. Tam cilindrų bloko šoninės sienelės atraminių guolių plokštumose kartais įgaubiamos į vidų. Susidaręs banguotas paviršius dėl reliatyviai didesnio paviršiaus ploto mažina virpesius, o taip pat ir triukšmo spinduliavimą. Be to, dėl mažesnių aušinimo skysčio ertmių greičiau pašyla. Aušinimo skysčio ertmių greičiau pašyla. Aušinimo ertmių aukštis turi būti toks, kad stūmokliui esant abiejose galiniuose taškuose, jo žiedai būtų aušinimo skysčio skalaujamuose cilindro zonose. Variklio blokai liejami iš pilkojo ketaus, legiruoto chromu, nikeliu, molibdenu arba titanu, arba aliuminio lydinių.

Cilindrų bloke yra įstatytos šlapiosios cilindrų įvorės. Viršutinėje įvorės dalyje yra pakabinimo briauna, skirta įvorei variklio bloke įtvirtinti. Viena ar dvi kreipiamosios juostelės centruoja įvorę bloko lizde ir mažina jos šiluminę deformaciją. Apatinė įvorių dalis sandarinama apvaliais guminiais žiedais. Tokia konstrukcija leidžia įvorėms plėstis neprarandant sandarumo. Viršutinė įvorės briauna turi iškilti virš bloko plokštumos apie 0,1mm. Tada gerai prispaudžiamas galvutės tarpiklis, neleidžiantis dujoms prasiveržti iš cilindro.

Alkūninio veleno ašinis laisvumas ribojamas plieniniais pusžiedžiais, įmontuotais galinio arba vidurinio pagrindinių guolių šonuose, arba pagrindinių guolių briaunomis.

Stūmoklį sudaro dugnas, sandarinimo dalis ir kreipiamoji dalis. Stūmoklio galvutėje ištekinti grioveliai kompresiniams ir tepaliniams žiedams. Tepalinių žiedų grioveliuose arba po jais išgręžiamos ~ 2mm skersmens drenažinės skylutės, kuriomis alyvos perteklius vidiniu stūmoklio paviršiumi nuteka į karterį. Į stebules įstatomas stūmoklio pirštas, jungiantis stūmoklį su švaistikliu. Kreipiamosios dalies ilgis turi būti toks, kad stūmoklio lyginamasis slėgis į cilindro sienelę neviršytų leistino dydžio. Kreipiamosios dalies apačioje dažnai daromos išpjovos, kad neužkliūtų alkūninio veleno atsvarai ir švaistiklis.

  • Microsoft Word 281 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 12 puslapių (2376 žodžiai)
  • Kolegija
  • Petras
  • Automobilio alkūninis ir dujų skirstymo mechanizmai
    10 - 3 balsai (-ų)
Peržiūrėti darbą
Automobilio alkūninis ir dujų skirstymo mechanizmai. (2017 m.). https://www.mokslobaze.lt/automobilio-alkuninis-ir-duju-skirstymo-mechanizmai.html Peržiūrėta 2025 m. Gegužės 22 d. 20:26
×
75 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo