Jūrų transporto raida



Jūrų transporto raida. Įvadas. Aktualumas. Vandens transportas yra seniausia transporto rūšys. Darbo uždaviniai Išanalizuoti jūrų transporto raidą pasaulio mastu. Jūrų transporto raida pasaulyje. Vandens transportas yra seniausia transporto rūšis ir pirmiausia pradėtas naudoti žvejyboje. Po daugelio metų laivų kūryboje buvo sukurtos lentinės valtys. XIXa. pabaigoje pradėtas naudoti plienas laivu statybai. Klaipėdos uosto raida. 1252 m. pastatyti Klaipėdos pilis, o šalia jos buvo įkurtas uostas. Klaipėdos uosto matmenys. Įplaukos kanalo gylis – 14,5 m. Uosto paslaugos. Uoste įrengti dengti sandėliai (99 380 m²). Jūrinių laivų skirstymas. Pagal paskirtį jūrų laivyno laivai skirstomi į Krovininiai Keleiviniai Techninės paskirties Pagalbiniai Specialieji. Krovininiai laivai. Krovininiai laivai skirstomi į universalius ir specializuotus. Krovininių laivų tipai. Sausakrūviai laivai dažniausiai naudojami įvairiems kroviniams gabenti – birioms medžiagoms. Tanklaiviai – krovininiai laivai kurie skirti skystiems produktams gabenti. Konteinervežiai – laivai skirti didelio tonažo jūriniams konteineriams vežti. Rolkeriai - tai antžeminines transporto priemones gabenantys laivai. Konteinerių tipai. Sausų krovinių konteineris Konteineriai su atviru viršumi. Išvados. Iš visų pasaulio transporto rūšių pats pigiausias yra jūrų transportas. Literatūros sąrašas.
Darbo uždaviniai : Išanalizuoti jūrų transporto raidą pasaulio mastu. Išanalizuoti jūrų transporto raidą Lietuvoje. Išanalizuoti jūrinio transporto laivų tipus. Išanalizuoti konteinerių tipus.
Vandens transportas yra seniausia transporto rūšis ir pirmiausia pradėtas naudoti žvejyboje. Akmens amžiuje dėl maisto stygių buvo pradėta žvejoti. Vandens transportui gaminti senovėje buvo naudojama mediena ir nendrių ryšuliai, o ten kur nebūdavo nei vieno nei kito plaustai ir kitas vandens transportas būdavo gaminamas iš bet ko kas tik plūduriuodavo ant vandens.
Po daugelio metų laivų kūryboje buvo sukurtos lentinės valtys, kurios turėjo irklus ar bures. Po truputi tobulėjo laivai, pradėta naudoti vairalazdė, pradėta statyti aukštaborčius laivus. V amžiuje prieš mūsų erą Graikijoje pirmojoje šalyje pradėti statyti uostai. XVII a. pradėta kurti laivo teorija. Iki tol laivai būdavo statomi be apskaičiavimų, nežiūrint kiek turės būti keliamoji galia, kur plauks, ar išsilaikys ant vandens.
XIXa. pabaigoje pradėtas naudoti plienas laivu statybai, sukurtas pirmasis garlaivis. 1883 m. sukonstruota garo turbina kuri leido laivams plaukti net 34 mazgų greičiu. Po antro pasaulinio karo, R.Dyzelis sukonstravo pirmąjį vidaus degimo variklį kuris buvo daug ekonomiškesnis nei garo turbinos. Iki šių dienų yra naudojami vidaus degimo varikiai, kurie vis labiau tobulėja. 1955m. Buvo pastatytas pirmasis atominis povandeninis laivas.