Konteinerinių laivų konstrukcija



Laivas – tai nuo senų senovės žmonijai reikšmingas statinys. Laivai pradėti statyti ir eksploatuoti seniai. Senoji laivų statyba buvo vykdoma vadovaujantis intuicija ir patirtimi. Nors ir buvo išsivaizduotos ir apskaičiuotos laivų proporcijos, tačiau brėžinius ir skaičiavimus pritaikyti statyboje buvo sunku panaudoti praktikoje ir ši galimybė atsirado vėliau.
Laivų konstruktoriai, projektuotojai, remontininkai turi išmanyti laivo sandarą, jo įrangą, sistemas, eksploatacines galimybes. Šios savybės priklauso nuo laivo povandeninės dalies formos, kurį laivui suteikia skirtingas charakteristikas.
Laivų tipų yra begalė, nuo paprastų medinių valčių iki masyvių gabaritų, įvairaus tipo ir paskirties laivų. Šiais laikais ši šaka yra labai praplėsta lyginant su senaisiais laivais, kurių paskirtis buvo tik gabenti žmonės ir nedidelis kiekis gyvenimui reikalingų daiktų. Ši laivų paskirtis neišnykusi, ji labiau išplėtota ir yra viena labiausiai ekonomiką keliančių padarinių priežastis.
Šiais laikais krovininiai laivai geba gabenti milijonus tonų krovinių, kurie gali būti skystam ar kietam pavidale. Tanklaiviai gabena skystąsias žaliavas, o konteineriniai laivai buičiai reikalingus produktus.
Todėl būtų aktualu ištirti konteinerinio laivo konstrukciją, sužinoti kokie konstrukciniai sprendimai jam leidžia gabenti didelius kiekius krovinių ir neprarasti stabilumo bei tvirtumo jūroje.
Laivai pradėti statyti daug metų prieš Kristų. Žinoma, jog pirmosios civilizacijos, pradėjo kurtis prie vandens telkinių, upių. Vanduo buvo viena patogiausių ir greičiausių susisiekimo ir transportavimo priemonių. Žmonijos jūrinė veikla prasidėjo maždaug 6 tūkstančius metų prieš mūsų erą. Viskas prasidėjo nuo surištų rastų, po to kamienuose išskaptuotų sėdimų vietų, korpusų apmuštų odą, lentomis.
- Microsoft Word 4106 KB
- 2015 m.
- Lietuvių
- 12 puslapių (1456 žodžiai)
- Mokykla
- Irmantas
-