Mažmeninė prekyba



Mažmeninės prekybos dinamika ir struktūra. Mažmeninės prekybos įmonių tinklas. Stacionarūs (nuolatiniai) prekybos objektai. Prekybinės traukos zonos supratimas. Prekybos objektų pakopos, jų supratimas ir susidarymas. Apyvarta. Mažmeninės prekybos apyvartos formavimas. Mažmeninė prekyba rinkos ekonomikoje. Veiksniai, turėję įtakos mažmeninės prekybos įmonių ir jų apyvartos raidai. Mažmeninės prekybos tinklo analizė, jo atnaujinimas ir plėtotės reguliavimas. Mažmeninės prekybos tinklo vertinimo rodikliai. Pabaiga. Prekybos įmonių veiklos plėtojimo problemos. Panaudota literatūra ir šaltiniai.
Pasaulyje, kur išsivysčiusi prekių rinka, pastebima, jog vyksta pastebimas ypač smulkių įmonių (tiek absoliutaus, tiek ir dalies bendrame įmonių skaičiuje) mažėjimas, analogiškas šių įmonių apyvartos kitimas kiek mažesniais tempais.
Ypač stambios prekybos įmonės (metinė prekių apyvarta per 10 mln. Dm) sudaro apie proc. , bet jų apyvartos dalis pasiekė 50 proc ribą ir turi tendpastebimas tolesnis absoliutus prekybos plotų didėjimas, mažėjant įmonių skaičiui, kas reiškia, jog dar sparčiau didėja vidutinis vienos parduotuvės plotas. Ypač ryški ši tendencija vadinamųjų kapitalo įmonių ir filialų sistemoje, siekiant investuoti kapitalą į patalpas ir įrenginius personalo poreikių bei jo išlaidų mažinimo sąskaita.
Mažmeninė prekyba. (2010 m.). https://www.mokslobaze.lt/mazmenine-prekyba.html Peržiūrėta 2025 m. Gegužės 22 d. 14:26