Moterų verslumo ypatumai, mitai ir tikrovė apie moteris versle


Įvadas. Verslumo samprata. Moterų verslumo ypatumai. Mitai ir tikrovė apie moteris versle. Išvados. Literatūra.


Lietuvoje didžiąją verslininkų dalį sudaro vyrai, tačiau reikėtų pažymėti tai, jog moterų verslininkių skaičius kiekvienais metais didėja. Jos sėkmingai kuria verslą, aktyviai jame dalyvauja, siekia tobulėti ir įveikti visas iškilusias kliūtis.

Darbo tikslas: atskleisti moterų verslumo ypatumus, mitus ir tikrovę apie moteris versle.

Literatūroje yra išskiriami skirtingi verslumo apibrėžimai. Kartais verslumas gali būti apibūdinamas ir kaip procesas, apimantis verslaus elgesio formas įvairiose srityse (visuomeninėje veikloje, švietimo, medicinos srityse ir pan). [5]. Daugelyje verslumo apibrėžimų įvardijamas iniciatyvumas, gebėjimas organizuoti, išnaudoti resursus bei prisiimti riziką– savybės, kurios aktualios ne vien versle.

Anot Dudaitės, Žibėnaitės verslumas – tai ugdymas kritiškai mąstančio, imlaus naujovėms, asmens gebančio savarankškai veikti žinių visuomenėje įvairiose srityse ir kurti socialinę vertę. [5].

Asmens verslumą lemiančius veiksnius galima suskirstyti į vidinius ir išorinius. Vidinius galima apibūdinti, kaip verslininko savybes, vertybes, įgūdžius, suvokimą ir elgesį, kuriant ir plėtojant verslą. Išoriniai asmens verslumo veiksniai (socialiniai, ekonominiai, politiniai, teisiniai) veikia asmens vidinius verslumo veiksnius. [23].

1. Kylantis iš būtinybės, būdingas šalims, kurių ekonominis išsivystymas yra žemas ir vidutinės pajamos yra mažos. Šių šalių atstovai verslu užsiima norėdami pagerinti savo gyvenimo sąlygas.

2. Kylantis iš galimybės, būdingas ekonomiškai išsivysčiusioms šalims, kur pajamos didelės. Tokios šalies atstovai verslu užsiima pasitaikius progai ar pastebėję galimybę užsidirbti. [21].

Verslininkai yra tie asmenys (verslo savininkai), kurie siekia kurti pridėtinę vertę per kūrybą ar ekonominės veiklos plėtrą, nustatydami ir išbandydami naujus produktus, procesus arba rinkas.

Verslininkas yra žmogaus, sugebantis organizuoti verslą, įgyvendinti inovacijas, rizikuoti savo turtu ir siekiantis pelno.

Verslininkystė yra iniciatyvi žmogaus veikla, kuria stengiamasi sugeneruoti pridėtinę vertę, kuri pasiekiama kuriant arba plečiant ekonominį aktyvumą nustatant ir išbandant naujus produktus, procesus ar rinkas.

Pasak skirtingų autorių nagrinėjančių verslumo sampratą yra įvairių nuomonių apie tai, kokiais bruožais turėtų pasižymėti verslininkas. Keletas savybių, kurios būtinos verslininkui yra šios:

išmonė nustatyti rinkos trūkumus ir spragas ir imtis atitinkamų veiksmų. [23].

Apibendrinant galima, teigti, jog ši sąvoka skirtingų autorių nagrinėjama vis kitokiu kampu. Verslumo sąvokas nagrinėjamas skirtinguose šaltiniuose, galima suskirstyti į 3 grupes: sąvokos, kurios orientuotos į verslininkų bruožus ir savybes. Pagal šią savoką verslumas suprantamas, kaip įgimtų ir įgytų savybių bei asmeninių įgūdžių, tokių kaip kūrybiškumas, iniciatyvumas, atkaklumas, atsakingumas, savireguliacija ir kt. rinkinys, kuris leidžia aktyviai, drąsiai, kūrybingai veikti visuomenėje, siekti tikslų, spręsti iškilusias problemas, sąvokos kurios orientuotos į verslo procesą (naujų įmonių, gaminių kūrimas ir diegimas, naujų, vertingų išteklių susiliejimas kintančioje aplinkoje, strategijų kūrimas). Šiuo atveju verslumas siejams su žiniomis ir įgūdžiais, kaip reikia kurti, plėtoti nuosavą verslą.; sąvokos, kurios kurios siejamos su verslininkų veikla (įsijungimas į naujas rinkas; rinkos trūkumo įveikimas; naujų vadovavimo struktūrų kūrimas ir reorganizavimas; pelno siekimas inicuojant verslą; poreikių tenkinimas; organizacijos valdymo kontrolė).

Literatūroje nėra plačiai analizuojamas moterų verslumas, dažnai moterų ir vyrų verslumas nagrinėjamas bendrai. Tačiau pastaruoju metu vis dažniau į verslą įsitraukia ir moterys, todėl atsiranda poreikis analizuoti moterų gebėjimą dalyvauti versle, nes jos reikšmingai prisideda prie naujovių, darbo vietų steigimo ir ekonomikos augimo visame pasaulyje. Jos tampa lygiavertės verslininkės kaip ir vyrai. Todėl pamažu pradedama nagrinėti moterų verslumo samprata. [22].

  • Microsoft Word 38 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 15 puslapių (3056 žodžiai)
  • Kolegija
  • Dovilė
  • Moterų verslumo ypatumai, mitai ir tikrovė apie moteris versle
    10 - 2 balsai (-ų)
Peržiūrėti darbą
Moterų verslumo ypatumai, mitai ir tikrovė apie moteris versle. (2017 m.). https://www.mokslobaze.lt/moteru-verslumo-ypatumai-mitai-ir-tikrove-apie-moteris-versle.html Peržiūrėta 2025 m. Gegužės 22 d. 19:41
Peržiūrėti darbą
×
75 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo