Pavarų dėžės techninės priežiūros ir einamojo remonto technologinio proceso projektavimas


Įvadas. Esamos situacijos analizė. Automobiliuose. Techninės priežiūros svarbumas, parinkto mazgo analizė. Einamojo remonto parinkto mazgo analizė. Pavarų dėžės gedimai, remontas bei priežiūra. Pavarų dėžių veikimo principai. Pavarų dėžės gamybos technologija. Automobilių pavarų dėžių technines priežiuros, automatinemis ir mechaninemis. Pavarų dėžės yra naudojamos tam, kad pakeisti sukimosi greitį ir sukimo momentą. Apskaičiuoti pavarų dėžės mazgo patikimumą. Darbo saugos reikalavimai technologiniams procesams. Grafine dalis. Išvados. Literatūros ir kitų informacijos šaltinių sąrašas. Priedai.


1. Lenteleje pateikiama pavarų dėžės skirstomos į belaiptes ir kombinuotas /

Pavarų dėžių tipai pagal velenų skaičių MB C250, Mazda 3, Toyota GT 86

Dažniausiai automobiliuose yra naudojamos dviejų arba trijų velenų laiptinės pavarų dėžės. Dviejų velenų pavarų dėžės dažniausiai naudojamos lengvuosiuose automobiliuose su priekiniu varančiuoju tiltu arba varikliuose su galiniu varančiuoju tiltu. Kai automobilio variklis sumontuotas skersai, naudojama cilindrinė pagrindinė pavara. Dviejų velenų pavarų dėžėse sukimo momentas perduodamas viena krumpliaračių pora.

1.1 PAVARŲ DĖŽIŲ TIPAI MB C 250, MAZDA 3 IR TOYOTA GT 86 AUTOMOBILIUOSE

1.1. Paveiksle pavaizduota MB C250 lengvojo automobilio dviejų velenų automatinė pavarų dėžės konstrukcija.

1.2. Paveiksle pateikiama Mazda 3 dyzelinio lengvojo automobilio dviejų velenų mechaninė pavarų dėžė.

1.3. Paveiksle pateikiama Toyotos GT 86 benzininio lengvojo automobilio keturių velenų mechaninės pavarų dėžės konstrukcija.

Tai svarbiausias ir vienas iš sudėtingiausių automobilių mazgų. Jo remontas neįmanomas be tam tikrų žinių, patirties, specialių įrankių ir įrangos. Mercedes automatinei pavarų dėžei reguliariai atlikite bent dalinį ATF (aliejaus) pakeitimą į automatinę automatinio pavarų dėžės ir kompiuterio diagnostiką nuvažiavus apie 60 000 km. Reikia prisiminti, kad alyvą reikia keisti pagal gamintojo nurodytas rekomendacijas ir visada jų laikytis.

Alyvos keitimas yra paprasta procedūra. Pavyzdžiui, be tepalų keitimo, taip pat turite pasirinkti tinkamą alyvą, taip pat atkreipti dėmesį į keitimo dažnumą, žinoti geriausius gamintojus. Mazda 3 automobilyje yra mechaninė pavarų dėžė. Eksplotavimo metu,tepimo skystyje kaupiasi dalelės, kurios trugdo perdavimo kokybei. Norėdami išvengti gedimų, būtina reguliariai keisti alyvą. Atliekant techninę priežiūrą yra svarbu vadovautis gamintojo rekomendacijomis arba kas 50 000 – 60 000 ridos km pakeisti ATF skystį. Paprastos priemonės ir diskretiškas stiliaus važiavimas- nuo to priklauso mechaninės pavarų dėžės tarnavimo laikas.

Svarbu, kad Toyota pavarų dėžės alyva būtų pritaikyta būtent šio automobilio modeliui, nes kitaip gali atsirasti įvairiausių gedimų. Toyota automobiliams reikia rinktis alyvą tokių gamintojų kaip RAVENOT, MANNOL, FANFARO, EUROLUB.

Greitas ir patikimas Mazda 3 automobilių mechaninių pavarų (greičių) dėžių remontas,

Norint atlikti rankinio pavarų dėžės remontą,reikalingi specializuoti įrankiai,raktų rinkiniai, taip pat pasirūpinkite tinkamu sandarikliu ir perdavimo alyva. 1.6. Paveiksle pavaizduota mechaninė transmisijos pavarų dėžė.

Pirmiausia, kad pavarų dėžė sklandžiai veiktų reikia palaikyti reikiamą alyvos lygį. Taip pat, remiantis automobilio gamintojo rekomendacijomis būtina nurodytais laiko intervalais keisti alyvą. Keičiant alyvą, svarbu vadovautis gamintojo rekomendacijomis ir naudoti tinkamo gamintojo alyą, kuri yra pritaikyta automobilio pavarų dėžei.

Pavarų dėžės remontas yra gana specializuotas, todėl šia procedūra patariama užsiimti tik specializuotiems servisams arba bent jau reikiamą išsilavinimą turinčiam fiziniam asmeniui.

Pavarų dėžė yra daugiapakopė uždara pavarų dėžė. Sraigtinės pavaros turi galimybę pakaitomis būti tinkle ir keisti greitį įvesties velenas. Taip veikia transmisija.

Iš visų tipų belaipčių frikcinių pavarų dažniausiai naudojamos diržinės pavaros - variatoriai. Variatoriai dažniausiai sutinkami nedidelio sukimo momentą turinčiose transporto priemonėse, tokiuose kaip motoroleriai. Belaiptėje transmisijoje norimas greitis gaunamas nelaipsniškai keičiant perdavimo skaičių. 2. Paveiksle vaizduojamas variatoriaus veikimas.

Belaiptėje transmisijoje padalyti kūginiai ratai sujungti trapeciniais diržais, kurie perduoda sukimo momentą. Automobilio greitėjimas pradedamas varančiajam ratui nustačius mažiausia skersmenį, kuris atitinka didžiausią perdavimo skaičių. Keičiant ratų skersmenis, svarelių pagalba, priešingomis kryptimis, t.y. vieną didinant, kitą mažinant, gaunamas tam tikras perdavimo skaičius ir sukuriamas sukimo momentas. Belaiptėse pavarų dėžėse nėra atbulinės pavaros, kadangi nėra krumpliaračių porų, kuriomis būtų galima tai padaryti.

Automobiliams dažniausiai naudojami cilindriniai krumpliaračiai, kurie pagal krumplių tipą skirstomi į: tiesius ir įstrižus. Pagal krumplių padėtį yra skirstomi į : išorinio ir vidinio sukibimo.Cilindriniai krumpliaračiai su tiesiais krumpliais naudojami nesinchronizuotoms atbulinėms pavaroms ir priešingai nei su įstrižiniais, jie gali būti įjungiami ar išjungiami. Įstriža krumplių krumpliaračių privalumai: jie mažiau triukšmingi, bei tokiais krumpliaračiais galimos didesnės apkrovos, kas leidžia perduoti didesnį sukimo momentą.

  • Microsoft Word 2029 KB
  • 2022 m.
  • Lietuvių
  • 32 puslapiai (4955 žodžiai)
  • Kolegija
  • Vytautas
  • Pavarų dėžės techninės priežiūros ir einamojo remonto technologinio proceso projektavimas
    10 - 1 balsai (-ų)
Peržiūrėti darbą
Pavarų dėžės techninės priežiūros ir einamojo remonto technologinio proceso projektavimas. (2022 m.). https://www.mokslobaze.lt/pavaru-dezes-technines-prieziuros-ir-einamojo-remonto-technologinio-proceso-projektavimas.html Peržiūrėta 2025 m. Gegužės 22 d. 15:37
×
75 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo