Produkcijos vartotojų elgesio ypatumai



Istorinės vartotojų elgsenos kaip mokslo šaknys glūdi marketinge. Gana ilgai marktologus domino ne vartojimo, o pirkimo procesas, nes buvo rūpinimasi galutiniais rezultatais – pardavimais, o ne veiksniais , kurie daro įtaką siekiant to rezultato. Vartotojo elgsenos studijos yra vienos iš marketingo krypčių, įgalinančių padėti pažinti vartotoją, pirkėją, klientą ir kartu įmonei kryptingiau veikti, ypač siekiant vartotoją paveikti arba mėginti jo elgseną keisti.
Vartotojo elgsena – tai žmogaus veikla, įsigyjant, vartojant produktą, paslaugą, apimanti sprendimų priėmimo procesus, kurie atliekami iki pirkimų ir po jų.
Vartotojų elgsenos tyrimo srityje aktyviai dirba ir sociologai,psichologai,teisininkai ir kiti specialistai. Įvairiapusis domėjimasis elgsena neleidžia šios sąvokos traktuoti vienareikšmiškai.
Dabartiniame Lietuvių kalbos žodyne aiškinama, jog elgsena yra gyvenimo ir veikimo būdas, elgimasis . Elgimasis suprantamas kaip elgesys, Vienoks ar kitoks veikimas, santykiavimas.
Vartotojo elgsena - mokslo sritis, atsiradusi ekonomikos ir psichologijos sandūroje. Vartotojų elgseną, pasitelkus modelius ar metodus, galima studijuoti įvairiais aspektais, pvz. Vartotojo poveikį, motyvaciją, apsisprendimo procesą, elgesį po pirkimo ir pan.
Moksliniuose vartotojo elgsenos tyrimuose dominuoja loginio mąstymo metodai, kuriais siekiama: suprasti ir numatyti vartotojo elgseną; išsiaiškinti priežasties ir pasekmės ryšius, kurie per įtikinėjimus, informavimą, mokymą valdo vartotoją.
Mano darbo tikslas – išanalizuoti vartotojų elgsenos ypatybes. Savo 18 puslapių apimties darbe pateikiau teorinę ir metodinę medžiagą apie vartotojų elgsenos sampratą, vartotojų asmeninių ir aplinkos veiksnių įtaką elgsenai, sprendimo priėmimo procesą, jo etapus.
Darbo uždaviniai: supažindinti skaitytoją su vartotojų elgsenos modeliais, vartotojų tipais bei elgsenos bruožais, ištirti aplinkos ir asmeninių veiksnių įtaka vartotojų elgsenai, išnagrinėti vartotojo sprendimo priėmimo procesą, jį į per visą vartotojų elgsenos mokslo vystymosi kelią buvo siekiama paaiškinti vartotojo elgsenos principus, prielaidas. Tokių žinių reikėjo ir marketologams, nes marketingo planavimas ir strategija turi būti paremta geru pažinimu ir supratimu vartotojų, ypač tų, kurie sudaro pagrindinę tikslinę rinkos dalį. < vartotojo elgsenos svarbiausia ašis – vartotojas, kuris kaip asmenybė yra sudėtingas subjektas, o jo elgesį nelengva prognozuoti. Dabartinio vartotojo pinigų leidimas yra nepastovus ir gana kaprizingas reiškinys.