Programų sistemos inžinerijos pagrindai konspektas



Sekų diagramos. Rolės vaizduojamos. Sąveikos taškas. Yra dvi sekų diagramų rūšys. Gyvavimo atkarpa. Pranešimas. Sinchroninis kvietimo pranešimas. Asinchroninis kvietimo pranešimas. Atsako pranešimas. Rekursyvusis pranešimas. Kūrimo pranešimas. Konstruktorius. Pamestas pranešimas. Rastas pranešimas. Fragmentas. Kokia yra veiklos diagramų paskirtis? Kas vadinama objektu? Kokiems tikslams jis naudojamas veiklos diagramose? Kaip jis modeliuojamas veiklos diagramose. Kas tai yra veiksmų ir objektų srautai? Kaip jie modeliuojami veiklos diagramose. Kas tai yra signalo siuntimo veikla? Kaip ji modeliuojama veiklos diagramose. Kas tai yra įvykio priėmimo veikla? Kaip ji modeliuojama veiklos diagramose. Kas tai yra laiko įvykio priėmimo veikla? Kaip ji modeliuojama veiklos diagramose. Kas tai yra nutraukimo veiklos sritis? Kaip ji modeliuojama veiklos diagramose. Kam veiklos diagramose yra reikalingi sprendimų priėmimai ir kaip jie yra modeliuojami. Kaip veiklos diagramose yra modeliuojamas iššakojimas. Kas vadinama atsakomybės juostomis? Kokia jų paskirtis? Kaip jos modeliuojamos veiklos diagramose. Kas vadinama sąlyginiu mazgu? Kokia jo paskirtis? Kaip jis modeliuojamas veiklos diagramose. Kas vadinama cikliniu mazgu? Kokia jo paskirtis? Kaip jis modeliuojamas veiklos diagramose. Kas vadinama sekos mazgu? Kokia jo paskirtis? Kaip jis modeliuojamas veiklos diagramose. Kokia UML užduočių diagramų paskirtis UML užduočių diagrama. Ką UML užduočių diagramose vaizduoja užduotis Užduotis.
(Sekų diagrama visuomet yra siejama su kokia nors užduotimi ir parodo, kaip objektai, keisdamiesi pranešimais, įgyvendina ta užduotimi numatytą funkcionalumą.
( Aktyvaus egzistavimo (veikimo) periodai vaizduojami aktyvumo stulpeliais (siaurais stačiakampiais).
Sąveikos taškas – tai pabaigos pranešimas, sujungiantis pranešimą su išorės fragmentu. Sąveikos taškai ir jų pranešimai yra kuriami tam kad specifikuoti konkretų siuntėją ir gavėją kiekvienam pranešimui. Sąveikos taškai gali būti aprašomi kaip nuorodos arba įeinantys pranešimai.
( apibendrintosios diagramos, parodančios visus galimus scenarijus, įskaitant alternatyvas, ciklus ir išsišakojimus;
• Kvietimo pranešimas – call – Sinchroninis kvietimas, Asinchroninis kvietimas
Sinchroninis kvietimo pranešimas vaizduoja kvietimo operaciją, kuri siunčia pranešimą, stabdydama jį pasiuntusio objekto darbą, kol bus gautas atsakymas. • Sinchroninis kvietimo pranešimas vaizduojamas strėle su juodu trikampiu.
Asinchroninis kvietimo pranešimas vaizduoja kvietimo operaciją, kuri siunčia pranešimą, ne stabdydama jį pasiuntusio objekto darbo (kol bus gautas atsakymas). • Asinchroninis kvietimo pranešimas vaizduojamas paprasta strėle.
Kūrimo pranešimas arba konstruktorius –modeliuojamas kaip kuriančiojo objekto generuojamas įvykis adresuotas kuriamojo objekto klasei (o ne objektui, kaip kiti pranešimai).
Pamestas pranešimas (angl. lost message) – tai pranešimas, kuris nėra aprašomas.
Rastas pranešimas (angl. found message) – tai pranešimas, kurio specifikacija yra žinoma ir yra žinomas gavėjas, bet nėra žinomas siuntėjas.
Fragmentas: inkapsuliuoja tam tikrą diagramos dalį, vaizduojamas panašiai kaip ir pačios diagramos, t.y. jis apvedamas rėmeliu, kairiajame viršutiniame kampe nurodant specifikatorių, aprašantis kaip traktuoti fragmentą, gali būti sudarytas iš vieno ar daugiau vertikaliai išdėstytų regionų, skiriamų vienas nuo kito punktyrinėmis linijomis.
Nuorodą į fragmentą reikia suprasti kaip to fragmento kopijavimą. Tačiau, kopijuojant formalieji fragmento parametrai yra keičiami faktiniais parametrais ir formalieji sąveikos su išore taškai yra sutapatinami su faktiniais.
Veiklų diagramos skirtos verslo procesams modeliuoti ir vykdymo logikai aprašyti.
• Jomis vaizduojamas organizacijoje vykstantis verslas prieš ir po verslo kompiuterizavimo.
3. Kas vadinama veiksmu ir veikla? Kokiems tikslams jos naudojamos? Kaip jos modeliuojamos veiklos diagramose? Kuo jos skiriasi?
Veikla: koordinuota veiksmų seka. Veikla yra inicijuojama pabaigus vykdyti prieš tai vykusią veiklą, kuri atlaisvina naudotus arba sugeneruoja naujus rezultatus (objektus ir duomenis), kurie reikalingi kitai veiklai vykdyti.
Veiksmas yra vykdoma funkcija. Veiksmo vykdymas reiškia transformacijas ar apdorojimą modeliuojamoje sistemoje (kompiuterinėje arba kitoje sistemoje). Veiksmo vykdymas naudoja laiką ir kitus resursus (operacinė atmintis, duomenys, žmonės, ...) savo elgesio vykdymui.
Kas vadinama objektu? Kokiems tikslams jis naudojamas veiklos diagramose? Kaip jis modeliuojamas veiklos diagramose?
Veikla yra koordinuotas veiksmų srautas. Veiklos yra jungiamos tarpusavyje briaunomis, vaizduojančiomis vykdymo srautą.
Signalo siuntimas: veiksmas, sukuriantis signalo egzempliorių iš įeigos duomenų ir perduodantis jį tiksliniam (numatytam) objektui.
Signalo siuntimo veikla iš savo įeigos duomenų sukuria signalą ir perduoda jį tiksliniam objektui, t.y. priimančiajai veiklai
Veikla, kuri laukia įvykio, atitinkančio nurodytas sąlygas. Jei įvykio priėmimo veikla neturi įeinančio srauto, tada pradedama vykdyti su įvykio priėmimu susijusi veikla. Įvykio priėmimo veikla lieka galiojanti ir laukia kito įvykio tol, kol nėra baigiamas visas veiklų blokas.
- Microsoft Word 164 KB
- 2022 m.
- Lietuvių
- 14 puslapių (3029 žodžiai)
- Universitetas
- Laura
-