Sandėliavimo veikla teoriniu aspektu


Sandėliavimo veikla teoriniu aspektu sandėlis – įmonės logistinės sistemos elementas. Padėklų skirstymas 14. Užsakymų valdymas sandėliuose. Atsargų valdymas sandėliavimo veikloje. Pirkėjų elgesys trūkstant prekių atsargų. Pagal produkcijos rūšį ir jos vietą logistikos kanale Pagal logistinių operacijų pobūdį Pagal funkcinę paskirtį.


Įmonėje sandėliavimas ir materialinio srauto apdorojimas yra svarbūs logistinės veiklos elementai. Sandėliavimas atlieka vieną svarbiausių funkcijų teikiant vartotojui aukščiausio lygio paslaugas su minimaliausiomis išlaidomis. Šis logistinės sistemos elementas yra išskiriamas atskirai, nors ir yra glaudžiai susijęs su kita logistine veikla. Šiuolaikiniame versle yra išskiriama logistika ir pats sandėliavimas, todėl, kad tokiame konkurencingame, nuolat kintančiame pasaulyje, reikia tobulinti kiekvieną verslo elementą, mažinti kiekvienoje srityje išlaidas ir pasiekti maksimalią naudą savo srityje. Dėl šios priežasties, logistikai ir pačiam sandėliavimui yra skiriamos didelės investicijos, kurios ateityje atsiperka ir padeda išlikti versle.

Visi šie autoriaus punktai yra labai svarbūs, šios sudarytos sąlygos leidžia įmonei sutaupyti daug pinigų, nes išlaidos mažėja, tiek mažinant darbuotojų skaičių, tiek gerinant patalpų naudojimą ir įgyvendinant kitus punktus.

Pasak Vadimo Popovo knygoje „Sandėlių valdymas ir veiklos efektyvumas“ analizuojant sandėlių valdymą įmonėje reikia skirti: [21, p. 5]

Sandėlis – vieta medžiagų atsargoms, kurios nedaro tiesioginės įtakos gamybai. [22,p.28]

Sandėlio sandėliavimo sistema – tai visuma techninių, organizacinių ir informacinių priemonių, kuriomis prekės yra priimamos, laikomos ir paskirstomos.

Sandėliuose yra laikomos dvi pagrindinės atsargų rūšys, tai žaliavos, komponentai, dalys (tiekimui) ir pagaminta produkcija (paskirstymui). Tačiau be jų gali būti sandėliuojama ir gamybos procese esanti produkcija, bet toks atsargų tipas daugelyje įmonių sudaro tik mažą jų atsargų dalį.

Knygoje „Šiuolaikinė logistika“ Ramūnas Palšaitis rašo, kodėl atsargų sandėliavimas yra būtinas: [18, p. 198]

pasiekti pageidaujamą klientų aptarnavimo kokybę, esant mažiausiomis logistikos (tiekimo bei paskirstymo) sąnaudoms;

Ramūnas Palšaitis pateikia daug faktų, kurie įrodo, jog sandėliavimas yra svarbus ir neatsiejamas logistikos sistemos elementas, be kurio šiais laikais įmonės negali gyvuoti ir būti konkurencingos verslo pasaulyje.

Ieva Meidutė knygoje „Logistikos sistema“ kalbėdama apie sandėlius pabrėžia, kad daugeliu atvejų funkcinės logistikos sritys prasideda ir baigiasi sandėliais. Sandėlis, pasak autorės, tuo pačiu yra tarsi nematoma siena, pertvara, kuri skiria funkcines jungtis ir užtikrina materialinių vertybių srauto judėjimą. Tai dar kartą įrodo, kad sandėlis yra vienas svarbiausių logistikos dalių. [13, p. 111]

Įvairiuose šaltiniuose autoriai pateikia savo skirtingas sandėlių funkcijas ir uždavinius.

Perdengimo uždaviniai. Galima sakyti, kad nuolatos yra pastebimi neatitikimai tarp medžiagų asortimento ir jų kiekio. Tokie uždavinių sprendimai išlygina neatitikimus laiko ir erdvės požiūriu.

Garantiniai uždaviniai. Dažnas neatitikimas tarp atsargų pristatymų ir atsargų suvartojimo. Dėl šios priežasties sandėliai privalo perimti ir išlyginti šiuos neatitikimus, sudarydami garantines atsargas.

Priderinimo uždaviniai. Šie uždaviniai pasireiškia per gaunamų prekių kiekio, asortimento ir svorio suderinimą su užsakymais.

Priežiūros uždaviniai. Tai sandėlio veikla, kuri leistų išlaikyti esančių atsargų kokybei.

Kontrolės uždaviniai. Tokio pobūdžio uždaviniai sandėlyje tobulinami priimant atsargas į sandėlius, išsiunčiant ir prižiūrint šias atsargas sandėlyje.

Krovinių transportavimo ir krovos uždaviniai. Tai uždaviniai, kurie yra sprendžiami pristatant atsargas į sandėlius, išsiunčiant, iškraunant ar pakraunant krovinius.

Valdymo uždaviniai. Logistinio proceso ir tam tikri jo operacijų valdymo uždaviniai bei sandėlio personalo valdymo uždaviniai.

Knygoje „Logistikos sistema“ Ieva Meidutė rašo taip pat apie pagrindines sandėlio funkcijas logistikos sistemoje: [13, p. 115-116]

Materialiųjų srautų intensyvumo pritaikymas vartotojo poreikiams. Sandėlis ne tik jungia tiekėją su vartotoju, bet ir yra lankstus, atsižvelgiant į paklausos pokyčius, didindamas ar mažindamas atitinkamą produkciją.

  • Microsoft Word 87 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 17 puslapių (3898 žodžiai)
  • Kolegija
  • Lukas
  • Sandėliavimo veikla teoriniu aspektu
    10 - 2 balsai (-ų)
Peržiūrėti darbą
Sandėliavimo veikla teoriniu aspektu. (2017 m.). https://www.mokslobaze.lt/sandeliavimo-veikla-teoriniu-aspektu.html Peržiūrėta 2025 m. Gegužės 22 d. 19:28
Peržiūrėti darbą
×
75 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo