Užsakymų tvarkymas



Įvadas. Užsakymų tvarkymo etapai. Užsakymų tvarkymas ir informacinis aprūpinimas. Užsakymo ciklas. Užsakymo būdas. Šiuolaikinė užsakymų tvarkymo sistema. Kompiuterizuoto užsakymų tvarkymo sistema. Išvados. Šaltiniai.
Logistika verslo įmonėje atlieka daug funkcijų, kurios, kaip ir logistikos užduotys, yra nukreiptos logistikos tikslams pasiekti. Logistikos funkcijos suteikia galimybę subalansuoti įmonės gamybinius pajėgumus su tiekėjų ir rinkos galimybėmis. Visos logistikos funkcijos yra suskirstytos į grupes, kurios priskiriamos vienos ar kitos veiklos sričiai įmonėje. Logistikos funkcijos skirstomos į planavimo, aptarnavimo ir operatyvines.
Planavimo funkcijos yra nukreiptos į aprūpinimo sritį: jų turinį sudaro:
Aptarnavimo funkcijos yra nukreiptos į paskirstymo ir realizacijos sritį. Jų turinį sudaro:
Operatyvinės funkcijos nukreiptos į bendrą įmonės veiklą ir apima beveik visas veiklos sritis. Jų turinį sudaro:
transportavimo būdo ir transporto rūšies nustatymas įmonės viduje;
Užsakymų tvarkymas – tai viena iš aptarnavimo funkcijų, kuri yra nukreipta į paskirstymo ir realizacijos sritį.
Užsakymų tvarkymas susideda iš šių etapų:
Pagaminta produkcija iš įmonės gatavos produkcijos (realizacijos) sandėlio vartotojams išsiunčiama pagal jų užsakymus.
Užsakymų tvarkymas prasideda gavus klientų paraiškos produkcijos tiekimui. Į užsakymų tvarkymą įeina tokie darbai: užsakymų surinkimas ir jų apdorojimas, prekių atrinkimas iš sandėlio, jų paruošimas išdavimui (įpakavimas, paketavimas) bei prekes lydinčių dokumentų įforminimas.
Keičiantis rinkos konjunktūrai ir klientų poreikiams, gali keistis užsakymų dydis, pristatymo laikas bei sąlygos. Todėl prieš prekių siuntų formavimą apie tai turi būti surinkta reikiama informacija. Patikslinus visus pakeitimus (jei tokių pasitaiko), atliekamas galutinis krovinių siuntų formavimas.
Analizuojant užsakymo atlikimo sistemos funkcionavimą, labai svarbu įvertinti perduodamos ir tvarkomos informacijos apimtį.
Kai užsakymas yra firmos užsakymų tvarkymų sistemoje, bet kuriuo metu galima patikrinti:
ar produktas bus gaminamas, nors jis nėra labai populiarus ir paplitęs.
Tam naudojamasi marketingo, paskirstymo, inžinerine, gamybine ir finansine informacija.
Kompiuterizuoti užsakymų tvarkymo sistema taip pat naudojama tam tikram atsargų kiekiui palaikyti, darbo našumui ir gamybos efektyvumui nustatyti, finansinėms bei specialioms gamybos organizavimo ir tobulinimo ataskaitoms ruošti. Augant užsakymų apimtims iškyla būtinybė naudoti pakankamai aukšto lygio informacines technologijas (IT). IT jungia kompiuterius, ryšio sistemas, duomenų ir žinių bazes. Jos sukūrimui kompiuterių panaudojimas nėra būtina, bet pageidautina sąlyga. Kompiuterių panaudojimas esant dideliam užsakymų kiekiui, o tuo pačiu ir dideliam apdorojamos informacijos kiekiui tampa svarbiu faktoriumi. Šiuo metu vis svarbesniu firmos konkurentabilumo faktoriumi tampta aptarnavio kokybė ir operatyvumas. Tai logistikos sistemoje įmanoma pasiekti pastoviai kaupiant informaciją apie klientus – produkcijos bei transporto priemonių savininkus, racionaliausius maršrutus – ypač įvertinant karinius veiksmus atskirose šalyse ir t.t Savaime suprantama, kad didelius informacijos masyvus saugoti bei apdoroti be kompiuterių pagalbos negalima.
- Microsoft Word 236 KB
- 2016 m.
- Lietuvių
- 15 puslapių (2488 žodžiai)
- Universitetas
- Tatjana
-