Vidaus degimo variklis


Vidaus degimo variklis skaidres. Vidaus degimo variklis istorija. Vidaus degimo variklių tipai. Vidaus degimo variklis referatas. Kas isrado vidaus degimo varikli. Vidaus degimo varikliu istorija. Garo variklis. Kas išrado vidaus degimo variklį?. Vidaus degimo varikliai referatas. Vidaus degimo variklis israstas.

Istorija. Pirmieji varikliai buvo hidrauliniai (vandens ratas). Vartoti senovės rytų valstybėse, vėliau paplito europoje, kur viduramžiais plačiai pradėti naudoti ir vėjo malūnai. Tokie varikliai gali būti naudojami tik tokiose vietose, kur yra reikiamas energijos šaltinis (vandens srautas, vėjas). Keturtakčio vidaus degimo variklio veikimo schema. Vidaus degimo variklio užvedimas. Pagrindinės dalys. Varikliai. Naujas vidaus degimo variklis.

Pirmieji varikliai buvo hidrauliniai (vandens ratas).

1782 m. Džeimsas vatas (jungtinė karalystė) išrado šiluminę garo mašiną. Garo mašinos leido statyti pramonės įmones ir ten, kur nebuvo vietinių energijos šaltinių, tapo garvežių ir garlaivių varikliais.

Xix a. Antroje pusėje buvo sukurti du šilumos variklio tipai: garo turbina ir vidaus degimo variklis. Aktyvinę garo turbiną 1883 m. Išrado k. Lavalis (švedija), reaktyvinę - č. Personas (jungtinė karalystė). Pirmąjį vidaus degimo variklį 1860 m. Sukonstravo e. Lenuaras (prancūzija). 1876 m. N. Otas (vokietija) sukūrė keturtaktį vidaus degimo variklį. 1897 m. Dyzelinį variklį išrado rudolfas dyzelis. Vidaus degimo varikliai plačiai pradėti naudoti automobiliams, lėtuo pačiu laikotarpiu intensyviai buvo tobulinami ir hidrauliniai varikliai, hidraulinės turbinos. Aktyvinę hidraulinę turbiną 1750 m. Išrado j. Zėgneris (vengrija), reaktyvinę - 1872 m. B. Fiurneronas (prancūzija). Hidraulinės turbinos pradėtos plačiai naudoti hidroelektrinėse.

1957 m. F. Vankelis (vokietija) sukūrė rotorinį vidaus degimo variklį. Tokie varikliai naudojami automobiliuose, kateriuose.

Nors xviii a pabaigoje paplitę garo varikliai buvo gana patikimi darbe , tačiau greitaeigiam transportui bei savaeigėms žemės ūkio mašinoms reikėjo galingesnio , labiau kompaktiško ,ekonomiškesnio ir lengviau paleidžiamo variklio. Šiuos reikalavimus labiausiai atitiko vidaus degimo variklis. Vidaus degimo variklio idėja gana paprasta. Skirtingai negu garo variklyje, kuriame kurą nors xviii a pabaigoje paplitę garo varikliai buvo gana patikimi darbe , tačiau greitaeigiam transportui bei savaeigėms žemės ūkio mašinoms reikėjo galingesnio , labiau kompaktiško ,ekonomiškesnio ir lengviau paleidžiamo variklio. Šiuos reikalavimus labiausiai atitiko vidaus degimo variklis. Vidaus degimo variklio idėja gana paprasta. Skirtingai negu garo variklyje, kuriame kurą sudegindavo variklio katilo pakuroj ir tik po to susidariusius garus tiekdavo į cilindrą, buvo pasiūlyta kurą deginti variklio cilindre. Iki xix a. Vid. Įvairių šalių moklslininkai ir išradėjai pasiūlė nemažai vidaus degimo variklių projektų , kuriuose darbine medžiaga (kuru) buvo parakas, spiritas, dujos.

  • Microsoft Word 123 KB
  • 2011 m.
  • 7 puslapiai (912 žodžiai)
  • Mangirdas
  • Vidaus degimo variklis
    10 - 1 balsai (-ų)
Peržiūrėti darbą
Vidaus degimo variklis. (2011 m.). https://www.mokslobaze.lt/vidaus-degimo-variklis.html Peržiūrėta 2025 m. Gegužės 22 d. 12:01
×
75 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo