Automobilių sandara - aprašymas


Sankaba. Išanalizuoti sankabų konstrukciją ir veikimo principą. Išanalizavus sankabų konstrukcinius skirtumus ir panašumus turime visų sankabų. Dvidiskių sankabų privalumas tas, kad jos perduoda žymiai didesnį sukimo momentą nei. Pavarų dėžė. Kardaninės pavaros. Pagrindinė pavara ir Diferencialas. Važiuoklė ir pakaba. Vairo sistemos. Stabdžių sistemos.


Išanalizavus sankabų kontrukciją ir veikimo principą turime: sankabos mechanizmas susideda iš: Smagračio, varomojo disko, varančiojo disko, spyruoklės, išjungimo įtaiso, svirtelės ir išjungimo svirties. Sankaba skirta trumpam laikui atjungti transmisiją nuo veikiančio variklio ir po to sklandžiai juos sujungti, taip pat saugoti transmisiją nuo sukamųjų švytavimų, kad nesulūžtų, kai perduodamas labai didelis sukimo momentas. Perjungiant pavarą numynus sankabos pedalą, laikinai atitraukiamas sankabos varomasis diskas nuo smagračio, taip atjungiamas variklis nuo besisukančių ratų ir automobilis važiuoja laisva eiga, perjungiant pavarą ir pamažu atleidžiant sankabos pedalą variklio sukamasis judesys perduodamas pavarų dėžės pirminiam velenui, po to sujungiami greičių dėžėje esantys krumpliaračiai ir automobilis pajuda iš vietos.

Išanalizavus sankabų konstrukcinius skirtumus ir panašumus turime: visų sankabų konstrukcijos yra skirtingos, pradedant nuo frikcinių vienadiskių sankabų ir baigiant elektromagnetinėmis sankabomis. Sankabos konstrukcija nulemia ir viso sankabos mechanizmo veikimo bei valdymo principą. Dvidiskės nuolat įjungto tipo sankabos veikimo principas nedaug skiriasi nuo vienadiskės.Daugelyje lengvųjų automobilių įtaisytos sankabos su diafragmine Belvilio spyruokle. Skirtingai nuo cilindrinių spyruoklių, diafragminės spyruoklės charakteristika ne tiesinė. Ji vienodžiau suspaudžia diskus, todėl išjungiant sankabą reikia mažiau jėgos ir diskams dylant išsivysto beveik pastovią prispaudimo jėgą.

Dvidiskių sankabų privalumas tas, kad jos perduoda žymiai didesnį sukimo momentą nei vienadiskės. Hidraulinės sankabos įtaisomos tam, kad automobiliai sklandžiau judėtų iš vietos, jos gerai slopina sukamuosius švytavimus ir tolygiau apkrauna variklį, kai traukos jėga yra kintama. Elektromagnetinės sankabos sklandžiai keičia sukimo momentą, veikia netrūkčiodamos, nereikia reguliuoti tarpelio. Tačiau dėl didelio inercijos momento sunkiau perjungti pavaras, dėl to jos retai naudojamos.

  • Microsoft Word 18 KB
  • 2018 m.
  • Lietuvių
  • 4 puslapiai (1570 žodžiai)
  • Kolegija
  • Ovidijus
  • Automobilių sandara - aprašymas
    10 - 2 balsai (-ų)
Peržiūrėti darbą
Automobilių sandara - aprašymas . (2018 m.). https://www.mokslobaze.lt/automobiliu-sandara-aprasymas.html Peržiūrėta 2025 m. Gegužės 22 d. 12:16
×
75 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo