Automobilių techninė priežiūra ir diagnostika Maitinimo sistemos „Common Rail“ analizė


Įvadas. Common-Rail sistema ir veikimo principas. Common-rail siurbliai, veikimo principas ir sandara. Aukšto slėgio siurblių su radialiniais plunžeriais veikimo principas. Siurblių CP1, CP1H ir CP3 pagrindiniai skirtumai. Common-rail purkštuvai, veikimo principas ir sandara. Elektromagnetinio purkštuvo veikimo principas. Pjezoelektrinio purkštuvo sandara ir veikimo principas. Pjezopurkštukų privalumai ir trūkumai lyginant su elektromagnetiais. Išvados. Literatūros sąrašas.


Pirmas dyzelinis variklis buvo sukonstruotas 1887 metais Rdolfo Dyzelio. Variklis svėrė 5 tonas, variklio galingumas buvo 15 kW, o naudingumas 26%, o kuras buvo įpurškiamas kompresorių pagalba. Tokie techniniai duomenys buvo neįtikėtinai geri tuometiniams varikliams. Tačiau keičiantis laikams keitėsi ir dyzelinis variklis, reikėjo sumažinti jo gabaritus, o galią, ekonomiškumą ir ekologiškumą smarkiai padidinti. Ilgą laiką buvo naudojama klasikinė sistema su aukšto slėgio siurbliu, tačiau ši sistema jau sunkiai tenkino Euro-3 normų keliamus reikalavimus, nors ir buvo machaninis valdymas pakeistas elektroniniu EDC (Electronic Diesel Control), kas leido atsisakyti išcentrinio reguliatoriaus, akseleratoriaus traukių, jo darbą tapo įmanoma suderinti su tempomato, automatinės pavarų dėžės, stabdžių sistemomis, kurias irgi kontroliuoja elektroniniai blokai, darbu. Tačiau poreikis didinti įpurškimo slėgį, bei nuolat kontroliuoti įpurškimo momentą priklausomai nuo variklio darbo rėžimo jį ankstinant arba vėlinant, klasikinės įpurškimo sistemos tobulinimas tapo beprasmiškas. Su keliamais aukštesniais ekologiniais standartais puikiai susitvarkė Siurblys- Purkštuvas ir Common-rail sistemos, Tačiau Common-Rail sistema tapo dominuojančia, kadangi įpuškimo slėgis visa laiką yra pastovus ir nepriklauso nuo variklio alkūninio veleno sūkių, degalų slėgio sudarymas ir įpurškimas yra visiškai atskiri ir tarpusavyje nesusiję procesai, o įpurškiamo į cilindrą dyzelio kiekis ir įpurškimo momentas reguliuojamas ne mechaniškai, o elektronikos pagalba. Be to Common-rail sistema yra daug paprastesnė ir patvaresnė nei Siurblys- Purkštuvas sistema. Tai lėmė jos dominavimą kuriant naujus dyzelinius variklius.

Taigi šio darbo tikslas yra aprašyti Common-Rail sistemos dalis, veikimo principą, purkštuvų tipus, jų privalumus bei trūkumus. Dyzelino siurblių tipus, bei jutiklius esančius šioje sistemoje.

Didelio slėgio dalis su aukšto slėgio siurbliu, degalų akumuliatoriumi, purkštuvais ir aukšto slėgio vamzdeliais.

Žemo slėgio dalies užduotis – filtruoti kurą ir tiekti jį į aukšto slėgio grandinę. Šis kontūras susideda iš kuro bako su pirminiu filtru (rupus sietelis), filtrų sistemos, žemo slėgio kuro siurblio, krumplinio siurblio ir žemo slėgio vamzelių. Kadangi „Common-Rail“ sistema yra labai jautri kuro užterštumui, smulkiąsiais dalis filtruojanti sistema yra montuojama prieš aukšto slėgio siurblį.

  • Microsoft Word 8798 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 14 puslapių (2161 žodžiai)
  • Kolegija
  • Domantas
  • Automobilių techninė priežiūra ir diagnostika Maitinimo sistemos „Common Rail“ analizė
    10 - 3 balsai (-ų)
Peržiūrėti darbą
Automobilių techninė priežiūra ir diagnostika Maitinimo sistemos „Common Rail“ analizė. (2017 m.). https://www.mokslobaze.lt/automobiliu-technine-prieziura-ir-diagnostika-maitinimo-sistemos-common-rail-analize.html Peržiūrėta 2025 m. Gegužės 22 d. 14:53
×
75 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo