H&M analizė: politiniai ir ekonominiai veiksniai


Globali drabužių parduotuvė. Priklausomybė nuo užsakomųjų paslaugų. Pajamų sumažėjimas beveik perpus. Naujų klientų pritraukimas. Labiau diferencijuoti produktai.
(Lietuvos pavyzdžiu) 2020 m. spalio mėnesį Lietuvoje įvestas visuotinis karantinas dėl Covid-19 pandemijos. Dauguma mažmeninės prekybos įmonių buvo uždarytos, o viena iš jų buvo „H&M“ įmonė, kuri uždarė apie 80% fizinių parduotuvių visame pasaulyje, o taip pat ir Lietuvoje. Dėl to 2020 m. antrąjį ketvirtį „H&M“ pardavimai sumažėjo maždaug per pusę.
Sprendimas: labiau orientuotis į „H&M“ el. parduotuvę. Tobulinti svetainę, pritraukti klientus naudotis el. paslaugomis, kurias teikia ši įmonė ir pan.
Kadangi „H&M“ yra pasaulinė įmonė ir valdo daugybę parduotuvių visame pasaulyje, vyrauja didelė politinė rizika.
Sprendimas: Įmonė turi nuolat stebėti kiekvienos šalies politinę situaciją ir nuolat palaikyti glaudų ryšį su „H&M“ franšizėmis, kad sumažintų riziką, susijusia su politine aplinka.
Covid-19 pandemiją, kuri palietė didžiąją daugumą pasaulio šalių, sutrikdė tų šalių ekonominę padėtį. COVID-19 viruso pandemijos aplinkoje Lietuvos ekonomikos augimas 2020 m. buvo neigiamas (sumenko 4,6%) o, tai nepalankiai atsiliepė „H&M“ įmonei, ir trukdė pastarosios veiklos augimui.