II gimnazijos klasės fizikos kurso ilgalaikis planas



Apibrėžia elektromagnetinės indukcijos reiškinį, geba pateikti jo pasireiškimo pavyzdžius ir moka juos paaiškinti. Žino Lenco taisyklę, geba ją pritaikyti konkrečiuose pavyzdžiuose
Apibrėžia saviindukcijos reiškinį, geba pateikti jo pasireiškimo pavyzdžius ir moka juos paaiškinti. Žino kokia yra induktyvumo fizikinė prasmė, geba jį pritaikyti konkrečiuose pavyzdžiuose (uždaviniuose), geba apibrėžti indukyvumo pagrindinio vieneto fizikinę prasmę
Apibrėžia kintamąją elektros srovę, periodą dažnį, efektines įtampos ir srovės stiprio vertes. Iš grafiko geba nustatyti kintamosios elektros srovės periodą, dažnį, efektines įtampos ir srovės stiprio vertes
Žino pagrindines transformatoriaus dalis ir jų paskirtį, geba paaiškinti jo veikimo principą. Žino elektros energijos elektrinėse (HE,ŠE,AE,HAE) gamybos esminius principus, transportavimo ir vartojimo problemas
Paaiškina magnetinio lauko kilmę. Apibūdina galimybę indukuoti grandinėje elektros srovę, kintant magnetiniam laukui. Apibūdina elektrinius virpesius, suvokia jų atsiradimo priežastis virpesių kontūre ir geba apskaičiuoti periodą
Aiškina elektroninio vamzdžio konstrukciją ir veikimą. Žino televizijos laidų perdavimo ir priėmimo pagrindinius principus. Suvokia radiolokacijos veikimą ir pritaikymą
Apibrėžia optiką, šviesos spindulį, geometrine optika, vienalytę aplinką; suvokia tiesiaeigį šviesos sklidimą ir geba pateikti kur tai pritaikoma. Žino šviesos greitį vakuume.
Formuluoja šviesos lūžio dėsnį bei geba jį pritaikyti. Geba apskaičiuoti santykinį bei absoliutinį lūžio rodiklius.
Suvokia visiškojo atspindžio pasireiškimo sąlygas geba apskaičiuoti visiškojo atsdpindžio kampą dviem aplinkom bei žino šio reiškinio pasireiškimo ir pritaikymo pavyzdžių.
Apibrėžia lęšį, skiria iškiliuosius ir įgaubtuosius lęšius; žino pagrindines, lęšius apibūdinančias sąvokas , bei geba jas parodyti brėžinyje ar nubrėžti.
Žino kas yra akomodacija ir geriausias matymo nuotolis bei kas yra toliaregystė ir trumparegystė. Žino kaip galima koreguoti šias akių įdas.
Apibrėžia baltą šviesą, šviesos dispersiją ir žino šio reiškinio pasireiškimo pavyzdžių. Aiškina neskaidrių ir skaidrių kūnų spalvų atsiradimo priežastis.
Geba išvardinti elektromagnetinių bangų sritis pagal jų ilgį ar dažnį. Žino pagrindines kiekvienos elektromagnetinių bangų srities savybes bei jų pritaikymo ar pasireiškimo pavyzdžius.
Žino spektrų rūšis ir geba juos atskirti. Aiškina kas ir kada skleidžia tam tikrą spektrą.