Kainodara, užduotys


Kas yra prekės kaina ir koks jos ryšys su kitais rinkodaros komplekso elementais Kaina. Kokie yra kainos susiformavimo etapai. Kokius žinote kainos nustatymo tikslus? Kokie veiksniai turi įtakos galutinės kainos nustatymui? Kodėl būtina atsižvelgti į paklausos elastingumą ar neelastingumą kainai , tiriant paklausą ir nustatant kainas. Kada įmonė gali nustatyti didesnę , nei konkurentų prekės kainą. Paaiškinkite visuminių kaštų metodą. Pateikite pavyzdžių. Rq = k. P = R. Kas yra antkainis Antkainis. Paaiškinkite nenuostolingumo metodą. Pateikite pavyzdžių. Kas yra tikslinis pelnas. Paaiškinkite kintamųjų kaštų metodą. Pateikite pavyzdžių. Iš vadovėlio. Paaiškinkite vertinio reikšmingumo metodą. Pateikite pavyzdžių. Vertinio reikšmingumo metodas. Kokios dažniausiai skiriamos kainų strategijos. Kas yra nuolaidos ir kokios jų rūšys.


Kaina (price): 1. Ekonomikos požiūriu – piniginė prekės ar paslaugos, ekonominių išteklių vertės išraiška. 2. Rinkodaros požiūriu – rinkodaros komplekso elementas, apimantis sprendimus ir veiksmus, susijusius su kainų nustatymu ir keitimu.

Ryšys su kitais rinkodaros kompleksu – kaina įeina į rinkodaros kompleksą (4P)

a)rūpinimasis išgyvenimu. Rinkoje daug gamintojų, didelė konkurencija, dažnai keičiasi vartotojo poreikiai;

b) pelno maksimizavimas. Įmonė nustato kainą, kuri garantuoja maksimalų pelną;

c)pardavimo apimties didinimas. Įmonė siekia kuo daugiau parduoti prekių arba parduoti jų daugiau negu konkurentai;

d)lyderio pozicijų užėmimas rinkoje. Įmonė maksimaliai mažina kainą masinei prekei ir maksimaliai didina kainą prestižinei prekei;

e)konkurencijos išlaikymas. Įmonei neapsimoka mažinti kainos, žlugdant konkurentus, nes tai mažina jos pačios pelną ir galimybę konkuruoti kitais būdais;

f) kokybės lyderio pozicijų užėmimas. Aukštos kokybės prekei įmonė nustato didelę kainą, nes tenka padengti visas atliktų tyrimų išlaidas

4. Kokie veiksniai turi įtakos galutinės kainos nustatymui? Pasirinkusi tam tikrą rinkos taikinį, įmonė būtinai turi išsiaiškinti kainos reikšmingumą tam tikrai vartotojų grupei, nustatyti jos jautrumą kainos pokyčiams. Svarbus ir vartotojų požiūris į konkrečias prekes. Nuo jo priklauso šių prekių kainų svyravimo ribos. Kartais į kainos padidinimą reaguojama palankiau negu į jos sumažinimą, nes pastarąjį vartotojai sieja su kokybės pablogėjimu.

Gamintojo galimybės parduoti prekes tarpininkams nemažai priklauso nuo to, kokias nuolaidas jis gali pasiūlyti. Pavyzdžiui, gamintojo nuolaidos vaistiniams preparatams didmeninio vaistų platinimo įmonėms.

5.Kodėl būtina atsižvelgti į paklausos elastingumą ar neelastingumą kainai, tiriant paklausą ir nustatant kainas?

PED rodiklis svarbus dėl dviejų priežasčių: Informacija apie paklausos elastingumą prekei leidžia įmonėms prognozuoti prekių kainų pasikeitimo poveikį pardavimams; informacija apie paklausos elastingumą prekei padeda įmonėms priimti kainų optimizavimo ir pelno maksimilizavimo sprenimus

6. Kada įmonė gali nustatyti didesnę, nei konkurentų prekės kainą?

Nustatyti didesnę nei konkurentų kainą įmonė gali tik tada, jei jos prekė aukštesnės kokybės.

Pagrindas kainai nustatyti pagal šį metodą yra gamybos kaštai plius tam tikro dydžio priedas (antkainis) pelnui suformuoti. Šis priedas reiškia pelno dydį, kurį įmonė tikisi gauti vidutiniškai per tam tikrą laikotarpį.

  • Microsoft Word 299 KB
  • 2020 m.
  • Lietuvių
  • 6 puslapiai (2038 žodžiai)
  • Universitetas
  • Greta
  • Kainodara, užduotys
    10 - 3 balsai (-ų)
Kainodara, užduotys. (2020 m. Gegužės 21 d.). https://www.mokslobaze.lt/kainodara-uzduotys.html Peržiūrėta 2020 m. Birželio 01 d. 08:50
×
110 mokytojų prisijungę laukia tavo klausimo