Laivų dyzelių kuro sistemos


Laivų dyzelių kuro sistemos. Reikalingas kuro kiekis, jo papildymas. Kuro valymas. Kuro nusistovėjimas. Kuro filtravimas. Kuro separavimas. Kuro aparatūra. Asks. Purkštukai. Bendroji laivo dyzelio kuro sistema. Kuro gavimas ir saugojimas.


Kadangi laivuose įprastai naudojamas sunkusis kuras mazutas, rečiau dyzelinas, jo saugojimui, paruošimui ir naudojimui keliami dideli reikalavimai. Šiuolaikinių dyzelių kuro aparatūros dirba prie itin aukštų (1000-1500bar) slėgių, purkštukų adatos vos kelių-dešimties mikronų dydžio, todėl norint užtikrinti sklandų variklio darbą, mazutas turi būti tinkamai paruoštas iki paduodant jį į aukšto slėgio kuro siurblį (ASKS) ir purkštukus.

Norint atlikti visas šias funkcijas, reikalinga plati kuro aparatūra. Ją sudaro:

1. Cisternos – kuro saugijimo, nusistovėjimo, eikvojimo, šlamo ir nuotekų surinkimo

Cisternos užpildomos per specialų antvamzdį su IMO patvirtintu standartiniu flanšu. Jos turi turėti liukus, per kuriuos remonto metu atliekamas cisternų ertmių valymas. Prijungiami vamzdynai, per kuriuos kuras imamas siurbliais ir paduodamas į eikvojimo cisternas.

Pagal laivų kvalifikacinių bendrovių keliamus reikalavimus, kuro kiekis reikalingas 48val. visiems energetiniams įrenginiams dirbant jiems nominali režimu, turi būti ne antro dugno ertmėse. Eikvojimo cisternos tūris turi talpinti ne mažiau kuro nei 8val. dirbant visiems energetiniams įrenginiams nominaliu rėžimu.

Transportavimo metu, saugant kurą laivo ertmėse, patenka metalai, molis, smėlis – abrazyvinės medžiagos, kurios patekusios tarp besiliečiančių paviršių padidina jų išsidevėjimą. Ypač pavojingos jos kuro aparatūrai. Vanduo esantis kuro sudėtyje padidina kuro aparatūros korozinį išsidevėjimą. Didesnis jo kiekis gali sutrikdyti variklio darbo stabilumą. Kad to išvengti, numatyti kuro valymo būdai:

Kuro nusistovėjimas paremtas vandens, mechaninių priemaišų ir kuro tankio skirtumo principu. Kad suintensyvinti nusistovėjimo procesą, kuras pakaitinamas iki 45-50ºC, 10-15ºC žemiau kuro užsiliepsnojimo temperatūros. Cisterna skirta kuro nusistovėjimui išskirstoma per laivo diametralinę plokštumą ir užpildoma nepaliekant laisvo tūrio.

  • Microsoft Word 2262 KB
  • 2020 m.
  • Lietuvių
  • 12 puslapių (1332 žodžiai)
  • Universitetas
  • Laurynas
  • Laivų dyzelių kuro sistemos
    10 - 2 balsai (-ų)
Peržiūrėti darbą
Laivų dyzelių kuro sistemos. (2020 m.). https://www.mokslobaze.lt/laivu-dyzeliu-kuro-sistemos.html Peržiūrėta 2025 m. Gegužės 22 d. 14:58
×
75 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo