Logistikos įmonės konkurencinių jėgų analizė



Įvadas. Konkurencijos sąmprata. Logistinių paslaugų konkurencingumą lemiantys veiksniai. Konkurencingumo vertinimo analizė. Konkurencingumo vertinimo modeliai. Ssgg analizė. M. Porter modelis. Pest modelis. SSGG analizės pavyzdys. PEST analizės pavyzdys. Išvados. Literatūros sąrašas.
Logistika Lietuvoje yra viena iš svarbiausių pramonės šakų. Šiandien plačiai vystantis ekonomikai ir verslui, atsiranda vis didesnė įmonių įvairovė, kuri sąlygoja didėjančią tarpusavio konkurenciją. Tai skatina įmonės vadovybę ieškoti veiksnių, kurie galėtų įtakoti įmonės pranašumą prieš jų konkurentus. Vieni siūlo mažesnes kainas, kiti mažesnį paslaugos atlikimo laiką, dar kiti reklamuojasi aukšta paslaugos atlikimo kokybe ar geru klientų aptarnavimu. Šių faktorių, įtakojančių konkurencingumą gali būti daug, tačiau svarbiausias iš jų yra kokybiškas šiuolaikinių logistikos sprendimų teikimas, tenkinantis tiek vartotojo, tiek įmonės akcininkų poreikius.
Sparčiai vystantis technologijoms ir didėjant komunikavimo bei transportavimo dideliais nuotoliais galimybėms, įmonės turi progą eksportuoti savo prekes į užsienio rinkas, o tai labai padidino produktų ir paslaugų konkurenciją. Vadovas, siekiantis savo verslo sėkmės, privalo strategiškai mąstyti kaip išlaikyti savo organizacijos konkurencingumą.
Procesas, kuris apibūdina ką organizacija turi padaryti, kad pasinaudotų esamomis galimybėmis ir gautų kuo didesnę naudą yra vadinamas strateginiu planavimu. Planavimas reiškia projekto sudarymą konkrečiam tikslui siekti, o strategija - tai sprendimų visuma, kuri apibrėžia organizacijos svarbiausius tikslus ir veiksmus tiems tikslams pasiekti. Sujungus šiuos abu žodžius gaunamas terminas strateginis planavimas, tai yra, problemos sprendimo procesas, siekiant pritaikyti organizaciją jos ateities aplinkai. Šis procesas yra orientuotas į ateitį, kad galima būtų prognozuoti jos politinę, ekonominę, socialinę ir technologinę aplinką, nes tik žinodami, kaip rinkos sąlygos gali pasikeisti ateityje, vadovai gali laiku pakeisti strategiją ir nepatirti didesnių nuostolių.
Įmonės strategija yra formuluojama iš kelių dalių. Kiekviena strategija turi apimti tikslą, kuris padės įmonei įvertinti save ir konkurentus. Kitas ne mažiau svarbus strategijos elementas yra apibūdinimas kuo įmonė užsiims, kokius gaminius gamins ir kokius rinkos segmentus aptarnaus. Šis elementas padeda įmonei, atrinkti, kurias atsiveriančias galimybes ji turėtų išnaudoti. Sekantis elementas yra apibūdinimas įmonės pranašumu prieš konkurentus. Tai leidžia įmonei apibrėžti, kuo ji paskatins kitas įmones bendradarbiauti su ja ir kuo jos teikiami produktai bus konkurencingesni lyginant su kitomis įmonėmis. Paskutinis elementas paaiškina, kodėl konkurencinis pranašumas bus tikrai įgyvendintas. Tai reiškia, kas lems, kad konkurentai nenuvilios klientų pas save ir kaip įmonė sugebės parduoti savo produkciją už didesnę kainą, negu išleido jos pagaminimui.
- Microsoft Word 35 KB
- 2019 m.
- Lietuvių
- 12 puslapių (2189 žodžiai)
- Universitetas
- Erikas
-