Mokymo veiklos vertinimas ir įsivertinimas, mokytojo refleksija



Seminaras Lietuvių kalbos ir literatūros pamokos mokymo si veiklos vertinimas ir įsivertinimas , mokytojo refleksija. Mokymo si veiklos vertinimas ir įsivertinimas. Vaizdo įrašų stebėjimas ir analizė. Užduotis. Mokytojo refleksijos reikšmė tobulinant ugdymo procesą.
1 užduotis.Formuojamojo vertinimo ir įsivertinimo reikšmė mokymuisi, vertinimo ir įsivertinimo būdai. Prisiminkite teorinę paskaitų medžiagą, išanalizuokite nurodytus šaltiniusir raštu atsakykite į šiuos klausimus (parenkite 1–3 kl. santrauką):
Kodėl mokinius svarbu mokyti įsivertinti ir vertinti vieniems kitų darbus?
Nurodykite 3–4, jūsų nuomone, veiksmingiausius vertinimo ir įsivertinimo būdus, paaiškinkite, kodėl taip manote;
Išbandykite skaitmeninį Mokėjimo mokytis vertinimo instrumentą ir pasirenkite padiskutuoti apie jo naudingumą.
1. Įsivertinimo įrankis voratinklis – gana žaismingas vertinimo instrumentas, kuriame galima nustatyti 4 aspektus pagal įsivertinimą kaip sekėsi užduotis/pamoka. Voratinklių galima pasirinkti iš kelių stilių. Mokiniui gana įdomi įsivertinimo priemonė.
Pagrindinė vertinimo ugdymo procese paskirtis yra padėti vaikams mokytis. Viso to siekiama per mokinių vertinimą ir įsivertinimą. Mokydamiesi vertinti ir įsivertinti savo ir kitų darbus vaika tobulėja šiose srityse: išmoksta įžvelgti darbo reikalavimus ir kaip turi teisingai būti atliktas darbas, išmoksta įžvelgti kitų stiprybes ir silpnybes atliekant darbus, tobulinimo sritis, numato kokius tobulinimo būdus taikyti. Mokymasis vertinti ir įsivetinti ugdo mokinio atsakomybę savarankišką mokymąsi. Vieni iš veiksmingiausių vertinimo metodų yra šie: mokymosi dienoraštis, voratinklis arba žvaigždė, gebėjimų įsivertinimo kreivė. Šie visi įsivertinimo būdai pasižymi keletu panašumu: leidžia mokiniui prieš pristatant vertinimą ir įsivertinimą panagrinėti savo pačių mintis ir atsakymus, taip pat yra labai paprasti ir lengvai suprantami vaikams, kiekviename iš metodų galima matyti mokinių pažangą ir tobulėjimą. Vertinimo ir įsivertinimo metodai pasižymi puikiomis savybėmis gaunant grįžtamąjį ryšį ir pačiam mokytojui apie pamokos kokybę.
Mokėjimo mokytis kompetencijos vertinimas. Vilnius, 2012, p. 10–48. Prieiga per internetą:
1 siužetas. Dienoraščio metodo taikymas. Žmogus ir gamta pamokose 6 kl.
3 siužetas. Įsivertinimas lietuvių kalbos pamokoje „voratinklio“ metodu , 6 kl.
1. Mokytojas tikrai pakankamai laiko skyrė vertinimui ir įsivertinimui pamokos pabaigoje. Gal šiek tiek mažiau laiko buvo skirta grupinio darbo vertinimui.
2. Pasirinko tinkamus vertinimo būdus, nes dienoraštyje vaikai žymėjo kokia užduotį atliko, kas jiems buvo sunku/lengva, ką reikėtų dar geriau pasimokyti. Dienoraštis mokytojos patobulintas specialiai vaikams su išskirtomis 3 sritimis specialiai vaikams.
- Microsoft Word 26 KB
- 2017 m.
- Lietuvių
- 6 puslapiai (1903 žodžiai)
- Universitetas
- Gabrielė
-