Mokytojo lyderystė ikimokyklinio ugdymo įstaigoje



Įtaka. Autoritetas. Autoriteto. Sisteminė lyderystė. Pasidalytoji lyderystė.
,, Pavyzdžiui, JAV Vidurinių mokyklų mokytojų lyderystės tobulinimo centro dokumentuose pažymima, kad lyderystės skatinimas padeda mokykloms įgyvendinti svarbius tikslus, t. y. padeda gerinti švietimo kokybę, tobulinti mokinių mokymosi sistemą, didina mokytojų profesinio augimo ir tobulėjimo galimybes.“
(Tiksliai nesupratau ką reikia atsakyti, tad paminėjau sąvokas)
,, Įvairiuose žodynuose įtaka apibūdinama kaip jėga, veikianti asmenis, sietina su einamomis pareigomis, turtine padėtimi ir (ar) galia; galia vykdyti kaitą be tiesioginio dalyvavimo joje, gebėjimas paveikti veiksmus, elgesį, nuostatas. M. Bochenski (2004) teigia, kad autoritetas yra asmens statusas, iškylantis dviejų ar daugiau individų sąsajoje. Autorius papildo, kad autoriteto atsiradimas galimas ir dėl tam tikrų asmens savybių, gebėjimų, charakterio bruožų, tačiau autoritetas kyla iš santykio, o savybės gali būti tik pagrindas, iš kurio kyla pripažinimas. Autoritetas apibrėžiamas ir kaip visuotinai pripažįstama žmogaus, doktrinos, institucijos kompetencija, kuri išreiškia trilypį santykį – autoritetingą subjektą, autoritetui paklūstantį subjektą ir tam tikrą sritį, kurioje įgyvendinama ši subordinacija (Jankauskas, 2007), taip pat kaip asmenybės bruožų visuma, daranti didelį įspūdį ir poveikį kitiems, liudijanti apie to žmogaus valią ir protą, sukelianti visuotinį pasitikėjimą juo ir pagarbą (Jovaiša, 2007).“ O sąvoka lyderystė procesas, kurio metu lyderis paveikia kitus žmones taip, jog šie judėtų tinkame linkme ir pasiektų bendrus organizacijos tikslus. Lyderiais ne gimstama, o tampama. Jeigu turite didžiulį troškimą, galite tapti lyderiu. Tapimas lyderiu reikalauja nuolatinio savęs tobulinimo, mokymosi bei patirties.
Galima suprasti, kad norint lyderystės ar autoriteto reikia įtakos, be jos nebūtų įmanoma nei vienas aspektas.
,,Tyrimas atskleidė, kad mokytojų lyderystės įsivertinimo vidurkis siekia 4,54 (6 balų skalėje).“ ,, Vertinant atliktą tyrimą kaip galimybę per vykdomas veiklas identifikuoti mokytojų lyderystės kompetencijas ir lyderystės lygmenį, aiškėja būtinybė Lietuvoje sukurti ir naudoti mokytojo, mokyklos vadovo, švietimo darbuotojo lyderystės veiklų turinio aprašus.“
- Microsoft Word 186 KB
- 2023 m.
- Lietuvių
- 4 puslapiai (817 žodžiai)
- Universitetas
- Gabija
-