Pedagogų ir tėvų bendradarbiavimas ikimokyklinėje ugdymo įstaigoje



Įvadas. Pedagogų ir tėvų bendradarbiavimo samprata. Bendradarbiavimo sąvokos samprata. Pedagogų ir tėvų bendradarbiavimas ikimokyklinio ugdymo įstaigoje. Pedagogų ir tėvų bendradarbiavimo reikšmė ir tobulinimo galimybės ikimokyklinio ugdymo įstaigoje. Tėvų dalyvavimo bendradarbiavimo procese svarba. Efektyvaus bendradarbiavimo su tėvais būdai. Išvados. Literatūra.
Savo straipsnio tyrimo rezultatuose pabrėžia, kad bendradarbiavimo procesą dauguma autorių aiškina skirtingai. Pasak D. Skeirienė (2005), žmonėms keičiantis patirtimi, dirbant bendrą darbą, labai svarbūs tampa bendravimo ir bendradarbiavimo procesai. Autorės nuomone, bendravimas ir bendradarbiavimas yra ypač svarbios žmonių santykių formos. Tokios pat nuomonės laikosi autoriai Bruce ir Riketts (2008). Jie teigia, jog kai bendradarbiaujantys žmonės pradeda darniai veikti, siekti bendrų tikslo, galima pradėti kalbėti apie bendradarbiavimo procesą. Jie pabrėžia, kad bendradarbiavimas gali būti apibūdinamas kaip socialinis procesas, kurio sėkmė priklauso nuo proceso dalyvių veiksmingumo, efektyvumo ir pasitenkinimo galutiniu rezultatu. L. Miltenienės (2005) nuomone, sėkmingo bendradarbiavimo pagrindas yra komandos narių tarpusavio sąveika, komunikacija, kooperacija. R. Kontautienė (2006), tyrinėdama bendravimo problemas, aptaria svarbiausius bendradarbiavimo ugdymo įstaigos komponentus: formą, funkciją, kontekstą ir socialinį komponentą. Mokslininkė kaip esminį bendradarbiavimo komponentą išskiria bendradarbiavimo formą. Jos tvirtinimu, bendradarbiavimo funkcija apima tikslą arba bendradarbiavimo susiformavimo priežastis. Autorės teigimu bendradarbiavimo kontekstas lemia priežastingumą, dėl ko bendradarbiaujama, o socialinis komponentas apibūdina subjektus, su kuriais bendradarbiaujama.
Autorė I. Vaitkienė (2005) pabrėžia, kad tėvai ir ugdymo įstaiga – tai dvi institucijos, kurios rūpinasi vaiko ugdymu. Tėvai atsako už vaiko brendimą, auklėjimą ir lavinimą, rengia jį gyvenimui už šeimos ribų. Tuo tarpu ugdymo institucija papildo ugdymą šeimoje. O Monkevičienė (1993) pažymi, kad svarbiausias vaikų ugdymo tikslas – bendradarbiavimas su šeima. Jo sėkmė priklauso nuo pedagogo keliamų tikslų, mokėjimo bendrauti, tėvų socialinio – pedagoginio švietimo. Labai svarbu, kad tėvai ir pedagogai, ugdydami gyvenimiškus įgūdžius, dalyvautų kaip lygiaverčiai partneriai ir dalintųsi atsakomybe už vaiko poelgius. Tėvai dažnai nesusimąsto apie savo pareigas, kurias turėtų atlikti ugdydami vaikų gyvenimiškus įgūdžius, o jei ir susimąsto, - ,,neranda“ laiko dalyvauti.
Nuo pirmos akimirkos, kai šeimos paklausiamos, ar nori dalyvauti grupės veikloje, jos turi aiškiai suvokti, jog tikimasi kuo įvairiapusiškesnio jų įsitraukimo į lopšelio gyvenimą. Tėvams tai gali būti netikėta mintis ir iš pradžių ne visai priimtina. Norint prasmingai įtraukti šeimą į veiklą, reikia tam skirti laiko, daug ką suplanuoti, susipažinti su šeimos interesais, žinoti kitus įsipareigojimus. Jeigu augs pasitikėjimas ir tvirtės santykiai, tada išryškės daugiau tėvų reikmių, pomėgių, talentų. Pagrindinė ugdytojų komandos pareiga – kartu su šeima rūpintis vaikais. Kadangi kūdikių pagrindinių reikmių tenkinimas visiškai priklauso nuo auklėtojų, labai svarbu, kad tėvai ir auklėtojos kasdien dalytųsi žiniomis apie vaiką, jo sveikatos būklę, paramos lygį, valgymą, sauskelnių keitimą, miegojimą ir žaidimą (Į vaiką orientuotas ugdymas nuo gimimo iki trejų metų. Knyga ugdytojams 2001 p. 116).
Apibendrinant galiu teigti, kad bendradarbiavimo sąvoka neturi vienos apibrėžties, todėl dauguma autorių, kurie domisi ir analizuoja bendradarbiavimo sampratą ją aiškina įvairiai. Bendradarbiavimas – tai darbas kartu, siekiant bendro tikslo. Tėvus ir ikimokyklinio ugdymo pedagogus, bendradarbiavimas, vienija vienas tikslas – vaiko gerovė. Labai svarbus tėvų įtraukimas į vaiko ugdymo procesą darželyje. Pedagogai turi ne tik informuoti vaiko tėvus apie tai kokia jo sveikata tą dieną, kaip jis šiandien valgė ir panašiai, bet ir stengtis, kad tėvai noriai dalyvautų grupės veikloje.
- Microsoft Word 30 KB
- 2018 m.
- Lietuvių
- 15 puslapių (3501 žodžiai)
- Universitetas
- Aurelija
-