Nuostatų dėl šeimos, profesinės sėkmės įvertinimas naudojant semantinio diferencialo skalę



Nuostatų įvertinimas naudojant semantinio diferencialo skalę. Turinys. Įvadas. Tikslas įvertinti studentų ir studenčių nuostatų dėl šeimos, profesinės sėkmės ir asmens laisvės skirtumus. Hipotezė. Tikėtina, kad studentijos atstovų nuostatos šeimos, profesinės sėkmės bei asmens laisvės atžvilgiu nepriklauso nuo jų lyties. Metodika. Rezultatai ir jų analizė. Išvados. Literatūros sąrašas.
Hipotezė.
Tiriamieji. Tiriami 10 studentų ir 10 studenčių . Gauti tiriamų studentų ir studenčių grupių duomenys tarpusavyje palyginami, norint nustatyti jų nuostatų skirtumus.
Tyrimo priemonės ir tyrimo būdai. Studentų ir studenčių nuostatoms dėl šeimos, profesinės sėkmės ir asmeninės laisvės nustatyti naudojamas semantinio diferencialo metodas. Tyrimo metu naudojama D. K. Darnell (1970) pasiūlyta SDS parengimo forma. Joje išskiriamos trys sąvokos / objekto prasmę subjektui atspindintys faktoriai: vertės, jėgos ir veiklos. Šių faktorių raiškos lygiai fiksuojami naudojant poliarinius būdvardžius. Kiekvienam faktoriui atrenkama po tris tokių būdvardžių poras. Pagal šią formą kiekvienam tiriamajam parengiamas 3 skalių (šeima, profesinė sėkmė, asmens laisvė) komplektas.
Duomenų registravimas. Pirminiame duomenų apdorojimo etape tiriamųjų atsakymai pervedami į skaitines reikšmes. Jei pažymima artimiausia pozityvioj skalei, atsakymui suteikiama reikšmė +3, jei antroji nuo krašto, +2, jei trečioji +1. Vidurinė skalė prilyginama 0. Jeigu pradėda nuo artimiausios negatyvios skalės, atsakymams atitinkamai suteikiamos tokios reikšmės : -3; -2; -1.
Po to vertės, jėgos bei veiklos faktoriams priklausantys kiekvieno tiriamojo įverčiai (po tris) sumuojami ir apskaičiuojami jų vidurkiai (M). Jie suvedami į lentelę .
Studentų grupės vertės (M), veiklos (M) ir jėgos (M) įverčių vidurkiai šeimos atžvilgiu didesni, negu studenčių grupės įverčių vidurkiai (studentų vertės (M) – 2,5 , jėgos (M) – 1,6 , veiklos (M) – 2,1 , o studenčių vertės (M) – 2 , jėgos (M) – 1,4 , veiklos (M) – 1,8). Didžiausias skirtumas tarp studentų ir studenčių vertės (M) įverčio vidurkių – 0,5 , o mažiausias skirtumas tarp jėgos (M) įverčio vidurkių – 0,2.
- Microsoft Word 145 KB
- 2018 m.
- Lietuvių
- 13 puslapių (1537 žodžiai)
- Universitetas
- Valerija
-