Transmisijos agregatų tipai, išdėstymas ir paskirtis


Referatas transmisijos agregatų išdėstymas ir paskirtis. Elektromechaninė ir elektrinė. Transmisijos agregatų išdėstimo įtaka automobilio konstrukcijai. Transmisijos agregatai sankaba. Sankaba su cilindrinėmis spaudžiamosiomis spyruoklėmis. Sankaba su diafragmine spyruokle. Dvidiskė sausoji sankaba. Krumpliaratinės pavarų dėžės. Pavarų jungimo būdai. Pavarų dėžių krumpliaračiai Tiesiakrumpliai Įstrižakrumpliai. Pagal krumplių padėtį Išorinės sankibos Vidinės sankibos. Automatinės planetinės pavarų dėžės. Automatinėje transmisijoje pavaros perjungiamos naudojant šiuos elementus. Varantieji tiltai pagrindinės pavaros. Varančiojo tilto pusašiai.


Kiekviena transmisijos dalis skirtingai veikia, turi skirtingų privalumų ir trūkumų. Kiekvienais metais žmonės stengiasi šias dalis ištobulinti ir atrasti puikiausią transmisijos būdą.

Spaudimo diskas, spaudžiamoji spyruoklė (cilindrinė arba diafragminė), sankabos gaubtas – tai yra surinkta į vieną neišardomą detalę;

Frikcinės sankabos variklio sukimo momentą transmisijai perduoda trintimi, suspaustais sankabos diskais. Dėl to šios sankabos dar vadinamos diskinėmis.

Sankaba su diafragmine spyruokle naudojama lengvuosiuose automobiliuose ir sunkvežimiuose. Spaudimo diskas spaudžiamas ne cilindrinių, o diafragminės spyruoklės. Spyruoklė yra nupjauto kūgio formos. Ši sankaba yra mažesnė, lengvesnė, paprastesnės konstrukcijos.

Dvidiskė sausoji sankaba tokių pačių trinties paviršių matmenų dvidiskė sausoji sankaba gali perduoti dvigubai didesnį sukimo momentą nei vienadiskė sausoji sankaba. Varomąją sankabos dalį sudaro du sankabos diskai, sujungti su pavarų dėžės varomuoju velenu. Tarp šių diskų įtaisytas tarpinis metalinis diskas, kuris, kaip ir spaudimo diskas, sujungtas su smagračiu. Tarp jų įtaisytos spyruoklės, sankabą išjungus, spyruoklės atitraukia tarpinį diską.

Daugiadiskės sankabos, būdamos gerokai mažesnio skersmens, gali perduoti didelį sukimo momentą. Jos būna motocikluose, automatinėse pavarų dėžėse.

Dvieju velenų pavarų dėžės montuojamos prie variklio kartu su sankabos karteriu, pagrindine pavara ir diferencialu.

Trijų velenų pavarų dėžės naudojamos lengvuosiuose automobiliuose, pagamintuose pagal klasikinę schemą, t.y. kai variklis priekyje, o varo galiniai ratai.

Daugiavelenės pavarų dėžės naudojamos vilkikuose. Tai 5-6 pavarų, trijų velenų pavarų dėžės su įmontuotu ar sutapatintu papildomu reduktoriumi.

Pusašiai perduoda sukimo momentą nuo diferencialo varantiesiems ratams, be to, jie gali priimti ratus veikiančių jėgų lenkimo momentus. Kiekvieną pusašį veikia tam tikra automobilio svorio jėgos dalis, kelio reakcijos jėga.

  • Microsoft Word 989 KB
  • 2019 m.
  • Lietuvių
  • 14 puslapių (1411 žodžiai)
  • Kolegija
  • Matas
  • Transmisijos agregatų tipai, išdėstymas ir paskirtis
    10 - 2 balsai (-ų)
Peržiūrėti darbą
Transmisijos agregatų tipai, išdėstymas ir paskirtis. (2019 m.). https://www.mokslobaze.lt/transmisijos-agregatu-tipai-isdestymas-ir-paskirtis.html Peržiūrėta 2025 m. Gegužės 22 d. 22:19
×
75 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo