Transportas ir Aplinka (2)


Turinys. Įvadas. Automobilių tarša ir poveikis aplinkai. Aprašymas. Oro tarša. Oro užterštumo rodikliai. Vandens telkinių ir dirvos tarša. Vertinimas. Akustinė tarša. Visuotinis atšilimas. Smogas. Rūgštūs lietūs. Išvados. Literatūra.


Transporto augimo atsiejimas nuo ekonominės veiklos keletą metų buvo pagrindinis ES transporto politikos tiklsas, tačiau jis iki šiol nepasiektas. Transporto apimtys ES nuolat augo beveik tokiu pat mastu kaip ir ekonomika.

Šio darbo tikslas - atskleisti aplinkos taršos problemas susijusias su transportu, aptarti galimus jų sprendimo būdus.

Transporto priemonės yra vienos iš didžiausių aplinkos teršėjų. Transportas, aplinka ir sveikata turi glaudžias sąsajas. Įvairūs literatūros šaltiniai skirtingai vertina įvairių transporto rūšių teršiantį aplinką poveikį. Transportas teršia orą, vandens telkinius, dirvą, mažina gyvenimo kokybę, sukelia visuotinį atšilimą, smogą, rūgščiuosius lietus.

Kuomet oras užterštas, didėja rizika susirgti kvėpavimo takų ligomis, alergija ir vėžiniais susirgimais.

Nuodingas dujas sudaro anglies dioksidas (CO2) ir metanas. Pagal Kioto protokolą, kuris įsigaliojo 2005 m., iki 2008–2012 m. ES yra įsipareigojusi 8% (palyginti su 1990 m.) sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų išlakas. Siekdamos šio tikslo, ES valstybės narės sudarė naštos pasidalijimo susitarimą, pagal kurį kai kurios valstybės gali padidinti išlakas, o ekonomiškai labiau išsivysčiusios valstybės narės savo išlakas sumažins. Aštuonios valstybės, ES narėmis tapusios 2004 m., turi individualius išlakų mažinimo planus. Kipras ir Malta tokio plano neturi. Kiekvienas ES pilietis turi prisidėti, kad ES pasiektų Kioto protokole numatytus tikslus.

Geležinkeliais ir vidaus vandenų keliais (t. y. upėmis ir kanalais), kurie kadaise buvo labai svarbūs Europoje vežant prekes ir keleivius, dabar vežama tik nedidelė visų vežamų prekių ir keleivių dalis. Šiandien trys ketvirtadaliai ES krovinių vežama keliais, taip ES keliauja ir daugiau kaip trys ketvirtadaliai keliautojų. Numatoma, kad kelių transportas liks pati svarbiausia keleivinio transporto rūšis, o oro susisiekimas ateityje ir toliau sparčiai populiarės. Kad spūsčių būtų kuo mažiau, o aplinka būtų švaresnė, ES turi skatinti žmones keliauti visuomeniniu transportu, o transporto įmones – vežti krovinius traukiniais, baržomis ir laivais. Norėdama sumažinti spūstis Europos oro uostuose, ES kuria vieningą visos Europos skrydžių valdymo sistemą („bendras Europos dangus“).

  • Microsoft Word 255 KB
  • 2018 m.
  • Lietuvių
  • 15 puslapių (2436 žodžiai)
  • Kolegija
  • Paulius
  • Transportas ir Aplinka (2)
    10 - 1 balsai (-ų)
Peržiūrėti darbą
Transportas ir Aplinka (2). (2018 m.). https://www.mokslobaze.lt/transportas-ir-aplinka-2.html Peržiūrėta 2025 m. Gegužės 22 d. 10:08
Peržiūrėti darbą
×
75 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo